IndyCar Gateway: A patra victorie a anului pentru Newgarden

Josef Newgarden devine principalul pretendent la titlu, în chiar primul an de colaborare cu Penske, după ce și-a învins coechipierii pe ultimul oval vizitat în această campanie.

Superioritatea pachetului aerodinamic Chevrolet a fost evidentă încă din antrenamente, așa că n-a fost o surpriză faptul că piloții Penske s-au regăsit în avanposturi pe grila de start. Configurația similară cu Phoenix și asfaltul nou a împins performanțele dincolo de recordul lui Boesel din 1997, iar Will Power a beneficiat și de lansarea din ultima poziție în cadrul sesiunii de calificări. Australianul a venit aproape de o medie de 190 mile/oră pe cele două tururi lansate pentru al 50-lea pole în IndyCar. Primul pilot non-Penske (dar tot Chevrolet) a fost Ed Carpenter, clasat pe 5, dar cu o viteză medie mai scăzută cu 5 mile/oră!

În mod paradoxal, ovalul de 1.25 mile care a revenit în acest an în calendar nu este propice depășirilor, așa că întrecerea avea să aibă un caracter opus față de ceea ce văzusem cu doar o săptămână în urmă la Pocono, unde strategia era să conlucrezi prin depășiri repetate. Totodată, apăsarea aerodinamică mai ridicată perturba aerul din siajul monoposturilor, făcând dificilă apropierea. Asta s-a văzut de cum s-a dat verde (cu întârziere după ce Kanaan a lovit zidul chiar din turul de formare), când Newgarden a țâșnit în frunte și monopostul lui Power a fost destabilizat de aerul murdar. Polemanul a ajuns în parapet, percutat apoi de Sato și de Carpenter. Suprafața abrazivă a determinat aducerea unor pneuri mai dure, care au intrat greu în temperatură și au contribuit la acest start accidentat.

JR Hildebrand a fost următoarea victimă, o cedare a suspensiei ducând la inevitabilul contact cu bariera SAFER. Castroneves a profitat de o oprire ceva mai lungă a lui Newgarden pentru a prelua conducerea, apoi americanul și-a recăpătat poziția la următoarea trecere pe la boxe. Hunter-Reay a lovit și el zidul și a atras ultima neutralizare a zilei și tot plutonul s-a năpustit la standuri pentru ultima oprire, de unde Pagenaud a ieșit primul. Însă Newgarden n-a stat pe gânduri și a forțat o depășire riscantă, atingându-se cu campionul en-titre. Monopostul #1 a pierdut din viteză prin ieșirea largă, iar Dixon a fost încă o dată pe fază și a profitat, urcând pe locul secund.

În mod firesc, cei doi au avut opinii divergente despre momentul fierbinte. Pagenaud l-a acuzat pe coechipierul său că-și asumă riscuri prea mari la vitezele de pe oval, în timp ce Newgarden era în al nouălea cer după cea de-a patra sa victorie din 2017 și a doua obținută printr-o depășire la limită în dauna unui coechipier (după cea realizată în fața lui Power la Mid-Ohio). Roger Penske i-a luat apărarea conaționalului său, oglindind reacția publicului încântat de o asemenea manevră. De altfel, Căpitanul are o tradiție de a nu impune ordine de echipă între piloții săi, fiind extrem de clare consecințele atunci când o tentativă ar merge prost.

Echipa sa a celebrat al cincilea succes consecutiv, prin care Josef Newgarden a mai pus distanță în raport cu adversarii direcți pentru titlu. Totuși, Scott Dixon rămâne destul de aproape, unicul ghimpe într-un top 5 în care se regăsesc toți piloții Penske. Duminica viitoare, la Watkins Glen, va avea loc penultima etapă a stagiunii. Atunci vom vedea cine ajunge în finala cu puncte duble de la Sonoma cu șanse matematice la titlu. Momentan, mai socotim opt nume care pot cuceri titlul, însă cei de pe pozițiile 5-8 (Power, Rahal, Rossi și Sato) își cam joacă ultima șansă în statul New York.

Clasament: Newgarden 547p, Dixon 516p, Castroneves 505p, Pagenaud 504p, Power 464p.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By