BSS Hungaroring: Audi Team WRT domină autoritar în Ungaria

Blancpain Sprint Series a vizitat Hungaroring-ul într-un weekend în care și Campionatul European de Camioane a făcut periplul până la Budapesta, însă noi vom discuta doar despre întrecerile GT-urilor, acestea fiind dominate de mașini cu patru cercuri pe bot.

Cu un tur de pistă în 1:42.537, Dries Vanthoor a pus Audi-ul R8 LMS al Belgian Audi Club Team WRT pe care l-a împărțit cu Marcel Fassler în pole pentru cursa de calificare de sâmbătă. La 0,171 secunde s-a aflat Mirko Bortolotti care a venit în prima linie a grilei din cursa de calificare cu Huracan-ul său GRT #63. Liderul campionatului a fost urmat în calificări de Max Buhk (HTP #84), Jake Dennis (Team WRT #3) și Robin Frijns (Team WRT #17). Pe șase s-a aflat Jules Gounon, învingătorul de la Spa fiind cel mai rapid în ierarhia Pro-Am.

Un singur BMW al ROWE Racing s-a prezentat în Ungaria după accidentul din VLN

Vanthoor și-a păstrat șefia după start fiind urmat de Bortolotti și, după câteva bucle, de coechipierii Jake Dennis și Robin Frijns. Ambii au reușit să treacă de Max Buhk, însă Team HTP au recuperat o poziție la boxe, trecând de Audi-ul #17 pornit de Frijns. Apoi, în stint-ul secund, Franck Perera nu a putut trece de Pieter Schothorst pentru a reveni pe podium, astfel că a trebuit să se mulțumească cu poziția a patra.

Faptul că Hungaroring-ul nu-ți oferă multe spații de depășire este arhicunoscut și a fost reflectat și de ordinea de la finele cursei de calificare. Fassler a terminat acolo de unde a pornit Vanthoor, adică în frunte (la aproape trei secunde în fața oricui), cu Engelhart pe doi. Mai jos, Frijns a terminat tot pe poziția de pe care a plecat în timp ce Maxime Soulet a fost pe urmele sale și s-a clasat pe locul 6.

Grasser Racing își păstrează șansele la titlu prin clasările pozitive ale echipajului Engelhart/Bortolotti

HTP Motorsport s-a impus însă în Silver Cup prin Schiller și Szymkowiak, în timp ce Rinaldi au răzbunat eșecul din calificări și au învins la Pro-Am cu Keilwitz revenit la volan alături de Alexander Matschull. Cursa a doua, a cărei grilă a fost determinată de ordinea de la sosire în cursa de calificare, a avut loc duminică.

Marcel Fassler a pornit din frunte în cursa de campionat în care se pun pe masă cele mai multe puncte și s-a păstrat acolo pe întreaga durată a stint-ului său, în ciuda presiunii venite din partea Lamborghini-ului lui Engelhart și a echipierilor din tabăra Audi Team WRT. Mașina #63 a Grasser Racing Team a pierdut însă timp la boxe, Mirko Bortolotti ieșind în urma lui Jake Dennis care a preluat mașina #3 de la Schothorst.

Mercedes-Benz au avut parte de un weekend frustrant la Pro, deși HTP a performat în Silver Cup

O bâlbâială mai mare a avut loc în tabăra HTP Motorsport. Perera a pornit de pe poziția a patra și a reușit chiar să treacă de Schothorst, însă toată munca a fost subminată de o oprire lentă care l-a aruncat pe Buhk până pe poziția a șaptea la general. El a ieșit în urma Bentley-ului #8 însă acesta a suferit un acroșaj cu Ferrari-ul #888 Kessel Racing astfel că germanul a terminat pe poziția a șasea. În fața sa, pe cinci, a trecut linia de sosire Audi-ul #2 Stevens/Winkelhock în timp ce, pe patru, a venit cuplul Frijns/Leonard din mașina #17 a aceleiași echipe. Astfel, Team WRT au avut patru mașini în top 5, doar Huracan-ul Grasser de pe trei stricând „simetria”.

În plus, victoria lui Fassler și Vanthoor marchează o premieră în BSS: prima dată când un echipaj reușește cei mai buni timpi în toate sesiunile de antrenamente, în warm-up, în calificări și apoi se impune și în ambele întreceri. Acest rezultat a fost recompensat cu o urcare până pe locul trei în clasamentul categoriei Pro din BSS. Engelhart se află pe poziția a doua la un punct în față, în timp ce Buhk și Perera au un avans de doar patru puncte. Asta înseamnă că totul este 100% în joc cu doar o etapă rămasă  de disputat.

Ferrari a ținut capul de afiș doar la Pro-Am, prin Rinaldi Racing

Cursa de campionat de duminică a mai consemnat și victoria echipajului #85 a HTP în Silver Cup, Szymkowiak și Schiller clasându-se pe poziția a opta la general, în urma Mercedes-ului #86 din aceeași tabără. Romain Monti și Christopher Haase au terminat pe 9 în Audi-ul ISR pentru a împinge totalul de R8-uri din Top 10 la cinci, a zecea mașină fiind un Porsche – Bachler și Estre aduși împreună de Attempto Racing.

Bentley a avut și de această dată un weekend dificil, Continental-ul cu numărul 7 abandonând la fel cum a făcut-o și cel cu numărul 8. Probleme au avut și Strakka Racing, Martin Kodric fiind cauza singurei neutralizări după ce s-a blocat în nisip la începutul cursei. Finala sezonului va avea loc la mijlocul lui septembrie (15-17) la Nurburgring, la finele lunii venind și ultima etapă din BES.

Rezultatele din cursa de calificare aici

Rezultatele din cursa de campionat aici 

Sursă foto: Blancpain GT Series / VSA

You may also like