GP3 Italia: Triplă și titlu la echipe pentru ART Grand Prix

George Russell și-a învins coechipierii într-un unic duel fierbinte la Monza și poate încheia socotelile pentru titlu la Jerez.

Sâmbătă dimineața a plouat atât de intens, încât nu s-a putut desfășura sesiunea de calificări. Grila s-a format așadar pe baza ordinii stabilite în antrenamentele de vineri, cu cvartetul ART Grand Prix în frunte. Nirei Fukuzumi a obținut cele 4 puncte pentru pole, urmat de Russell, Hubert și Aitken. Dorian Boccolacci a fost încă o dată cel mai rapid dintre ceilalți, devansând piloții Arden pe un traseu unde obțineau unica dublă a stagiunii precedente. Dan Ticktum a debutat cu dreptul pentru DAMS, plasând monopostul pe 10, cu două locuri înaintea lui Correa, cel care avea prima sa etapă în GP3 în urmă cu doar o săptămână.

Ploaia intensă a dat peste cap programul de sâmbătă, calificările din Formula 1 durând mai bine de trei ore. Asta a silit organizatorii să renunțe la una dintre manșele din GP3. A doua zi, pe o pistă deja uscată, piloții s-au lansat în unica lor cursă cu o primă surpriză neplăcută pentru Nirei Fukuzumi, al cărui monopost a refuzat să pornească. Prin prima șicană s-a trecut destul de haotic în urma celor trei modele ART, însă un incident serios am avut la trecerea prin Variante della Roggia, unde Lorandi a frânat devreme și Pulcini l-a lovit din spate. Astfel, cei doi italieni din pluton s-au retras încă din primul tur, iar neutralizarea a durat alte șapte bucle până când medicii s-au asigurat că Pulcini e teafăr.

Niko Kari a fost marele câștigător al turului inaugural, finlandezul urcând de pe 14 pe 5 într-o tresărire de orgoliu după ce a fost anunțat în urmă cu câteva zile că nu va mai fi pe filiera Red Bull. Aceleași dueluri aprige în șicanele de la Monza s-au reluat, iar Hubert a preluat conducerea de la Russell în turul 11. Dan Ticktum era pe 5 când a fost atins de Boccolacci și s-a ales cu o pană, în timp ce agresorul său a fost nevoit să treacă pe la boxe pentru schimbarea aripii față. A urmat incidentul dintre Correa și Maini, care a pus capăt speranțelor echipei Jenzer și a atras un Virtual Safety Car.

Jack Aitken și-a surprins coechipierii la revenirea în ritm de cursă și a urcat într-o clipă de pe 3 pe 1. Russell a reușit să se mențină în fața lui Hubert, cei trei asigurând un spectacol de zile mari. Protejatul Mercedes a revenit la conducere pe reaccelerare la cea de-a 16-a trecere prin Roggia, piloții ART arătându-le celorlalți cum se poate pilota la limită fără a rata complet șicanele.

Oficialii au comis o gravă eroare lăsându-l pe Maini să ruleze cu aripa spate avariată, acest element aerodinamic desprinzându-se la viteză maximă chiar în fața urmăritorilor. În ultimul tur, Kari a greșit neforțat la ieșirea din Lesmo 1 și a ratat o clasare pe 4, poziție pe care a urcat Marcos Siebert (Campos). Schothorst avea o penalizare de 5 secunde care l-a scos din puncte în momentul în care mașina de siguranță a compactat plutonul, promovându-i pe piloții Trident, Tveter și Alesi. Tatiana Calderon a sosit pe 7, bifând primele sale puncte din 2017 după ce a avut avantajul unor pneuri noi montate sub prima neutralizare.

În frunte, Russell a obținut cea de-a patra victorie stagională și a mai pus ceva distanță față de Aitken. Hubert a completat un podium integral pentru ART Grand Prix, grupare care a celebrat astfel titlul echipelor, cu două etape înaintea finalului stagiunii. Și socotelile pentru coroana piloților se pot încheia fără să ajungem la Abu Dhabi, dacă la Jerez va reuși George Russell adune cu 5 puncte mai mult decât Aitken. Momentan, mai păstrează șanse ipotetice Fukuzumi, Hubert și Alesi. Așadar, este foarte posibil ca titlurile din Formula 2 și GP3 să se decidă departe de paddockul Formulei 1, într-o manșă stand-alone din sudul Spaniei!


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By