DTM Nurburgring Cursa 1: Mercedes își arată din nou latura cinică

La fel ca acum doi ani, scopul a scuzat mijloacele pentru Mercedes pe Nurburgring, Lucas Auer fiind promovat pe prima poziție prin ordine de echipă.

Primele două sesiuni de antrenamente libere pe ploaie au fost dominate de veteranii britanici Paul di Resta și Gary Paffett, cei doi piloți Mercedes simțindu-se ca acasă. Calificările au început tot cu pneuri de ploaie montate pe cele 18 mașini, Wickens stabilind reperul în 1:33.5. Ulterior, toți s-au năpustit la boxe și Duval a fost primul în 1:32 pe slickuri cu 4 minute rămase, apoi Timo Glock a mai dat jos trei secunde cu slickuri mai bine încălzite. Timpii au continuat să scadă rapid, iar Glock era în pole-ul provizoriu când a luat sosirea. Ulterior, a fost devansat de alți șapte piloți, demonstrând cât de important e să fii ultimul pe circuit. Lucas Auer, autor a 3 pole-uri din ultimele 4 sesiuni pe Ring, a reușit să fie iarăși cel mai rapid, cu Marco Wittmann alături în prima linie.

Augusto Farfus a avut un start fulminant de pe 4, trecând înaintea celor trei modele Mercedes pilotate de Auer, di Resta și Wickens. Tom Blomqvist a căzut pe ultima poziție la trecerea prin primul viraj și puține erori s-au văzut în tururile de început, pe o pistă încă udă. Farfus s-a desprins cu ușurință de Auer, având un avans de 7 secunde când a ales să intre pentru schimbarea pe slickuri, deodată cu Ekstrom. Chiar în acele momente a revenit ploaia și i-a prejudiciat pe cei doi, dar și pe ceilalți piloți care se aflau deja pe pneuri de uscat. Astfel, în avanposturi au rămas cu un mare avantaj cei care au întârziat intrarea obligatorie, schimbând apoi de formă tot cu pneuri de ploaie.

BMW a pierdut totul din cauza strategiei la care a aderat cu toate mașinile

Lucas Auer a fost puțin blocat de un contact produs între Martin și Mortara chiar în fața sa, ceea ce l-a făcut să piardă prima poziție în turul următor, când Paul di Resta a ieșit în fața sa de la boxe. Mortara a primit ordin să se dea din calea lui Auer, apoi Mercedes a plusat la capitolul manipulare a rezultatului, eliminând și ultima redută dinaintea austriacului: di Resta a executat comanda și astfel nepotul șefului DTM Gerhard Berger a obținut maximum de puncte într-o nouă zi sumbră pentru un campionat al cărui viitor e la fel de gri precum cerul de pe Nurburgring. Am mai văzut asta tot aici, în urmă cu doi ani, când Wehrlein era marele beneficiar al unor ordine de echipă reprobabile.

Paul di Resta a fost încă o dată sacrificat în beneficiul unui coechipier

Statistica va consemna un rezultat de vis pentru Mercedes: 1-2-3-4 și toate mașinile în puncte, în timp ce Farfus a recuperat doar un loc 8 când ar fi putut câștiga manșa cu ceva mai multă inspirație a strategilor. Pe 5 a venit Rene Rast, care a strâns rândurile la general, în timp ce Glock, Rocky, Ekstrom sau Green nici nu au punctat. Consecințele acestei zile ar putea fi însă cruciale, fie pe bună dreptate (furia spectatorilor), fie ca pretext pentru ca Audi sau BMW să ia o decizie la fel de radicală precum a făcut-o Mercedes de curând.

Clasament: Ekstrom 128p, Auer 127p, Rast 124p, Rockenfeller 110p, Green 107p, Glock 104p.

Mattias Ekström vede cum Lucas Auer îl prinde din urmă la general

You may also like