DTM Nurburgring Cursa 2: Wickens câștigă curat pentru Mercedes

O eroare a lui Auer le-a permis coechipierilor săi să lupte pentru victorie fără vreun ordin de la boxe, aceștia reușind să câștige lupta cu BMW într-o zi în care Audi nu a prea contat.

La ora calificărilor pista era uscată, doar câteva vibratoare fiind încă umede, pe alocuri. Bătălia s-a dat între Mercedes și BMW, fiind decisă chiar în ultima clipă, când Marco Wittmann a devansat tripleta taberei adverse cu o zecime, devenind al optulea poleman din ultimele opt sesiuni. Pentru constructorul din Stuttgart au venit pe 2-3-4 di Resta, Wickens și Auer. În urma lor s-au clasat BMW-urile lui Blomqvist, Glock și Farfus, în timp ce niciun Audi nu și-a făcut loc în top 10 după ce o primă cursă pe ploaie a făcut să nu se modifice distribuția balastului. Dieter Gass s-a resemnat cu ideea pierderii șefiei la general în clasamentul piloților înaintea startului, indiferent de vremea care se profila. Rene Rast urma să plece ultimul, după al treilea incident din 2017 care i-a atras și o penalizare de 5 poziții pe grilă.

Paul di Resta a plecat mai bine decât Marco Wittmann și a trecut la conducere imediat după start, iar primul moment important al cursei s-a produs în momentul în care Lucas Auer s-a răsucit de unul singur după ce a atacat prea agresiv interiorul virajului 4. Maxime Martin a căzut pe ultima poziție după ce a primit un drive through pentru anticiparea plecării, iar Rene Rast a fost și el condamnat la o după-amiază fără miză în momentul opririi timpurii la boxe, care s-a prelungit cu câteva secunde.

Spre jumătatea întrecerii, Wittmann a revenit asupra lui di Resta după ce a manageriat mai bine anvelopele pe primul stint și a insistat cu DRS pe linia de start-sosire până când a reușit manevra câștigătoare. Cei doi au intrat deodată la standuri pentru schimbul obligatoriu, însă au fost devansați de undercut-ul realizat de Robert Wickens. La fel ca în prima jumătate de cursă, BMW-ul a devenit mai puternic după ce uzura și-a spus cuvântul, însă canadianul a fost ferm pe poziții și, după câteva tururi de presiune, Wittmann nu a mai avut resurse, fiind surclasat iarăși de scoțianul di Resta.

N-ar fi fost de mirare ca Ulrich Fritz și oamenii săi să ordone o nouă rocadă la vârf, căci di Resta avea un punct înaintea lui Wickens la general, însă de această dată nu am mai avut parte de un asemenea moment nefast. După 20 de manșe, canadianul s-a reîntâlnit cu victoria, iar manevrele neplăcute au fost apanajul celorlalți pe final. Spengler avea pneuri mult mai proaspete față de Wittmann, dar asaltul său a fost stopat în urma campionului en-titre, iar Jamie Green s-a dat din calea lui Mattias Ekstrom pentru ca liderul clasamentului general să adune punctele aferente locului 6. În alte condiții, ar fi fost puțin, dar cu Rast și Auer în afara top 10, avansul veteranului suedez a crescut înaintea ultimelor două runde.

Însă cel mai necurat episod al cursei a fost provocat de Audi, care i-a sacrificat pe Loic Duval și Nico Muller, lăsându-i pe gume vechi să încurce lupta protagoniștilor. Ambii s-au apărat de parcă ar fi jucat un titlu, elvețianul fiind blamat în repetate rânduri de Timo Glock pentru frânări timpurii. Un astfel de moment l-a surprins pe german înaintea șicanei NGK, BMW-ul proptindu-se în spatele modelului RS5 #51. Desigur, abandonul unui ”pion de sacrificiu” nu a reparat daunele cauzate adversarului, văduvit de o clasare pe 5, în condiții normale.

În ansamblu, runda de pe Nurburgring a fost una dintre cele mai nefaste reclame pe care și le putea face un campionat aflat în derivă. Penultima etapă se va disputa peste două săptămâni pe Red Bull Ring, unde mulți își vor juca ultimele șanse la titlu. Ce vor fi dispuși să facă pentru asta?

Clasament piloți: Ekstrom 136p, Auer 127p, Rast 124p, Wittmann 115p, Green 113p, Rockenfeller 110p.

You may also like