Preview: Etapa a cincea a Campionatului Național de Karting

Ediția 2017 a Campionatului Național de Karting organizat de FRK se apropie de finalul stagiunii, iar weekend-ul acesta penultima etapă se desfășoară pe circuitul Speed Park de la Bacău. Vom prezenta pe scurt situația la vârful clasamentului general, la fiecare categorie în parte.

Promo BB

Din cauza vârstei fragede a copiilor, campionatul național nu contorizează punctele la clasa Promo BB. O decizie bună, căci de cele mai multe ori aici ambițiile părinților sunt mai mari decât cele ale copiilor. Din aceasta cauză, nici PitStops nu publică podiumul etapelor, etapa de învățare fiind mult mai importantă la acest nivel decât clasamentul final.

Rotax Micro MAX

Lupta rămâne încă deschisă la clasa Micro MAX, deși Paul Lăzărescu are un avantaj considerabil, el câștigând patru manșe finale în acest sezon. Duelul se anunță mai intens pentru poziția de vicecampion, unde David Niculescu și Dezso Istvan sunt despărțiți de numai trei puncte.

Rotax Mini MAX

Fratele lui David, Darius, conduce cu 31 de puncte la clasa Mini MAX. Și aici, duelul pentru poziția a doua se anunță intens, însă campionatul îl are ca favorit ferm pe Darius, care a dominat sezonul până în acest moment.

Mini ROK

Darius Babaioana #346, liderul clasamentului general la clasa Mini ROK

Ecarturile dintre competitori la Mini ROK sunt egale, 26 de puncte separând locurile unu-doi, și doi-trei. Tim Melzer are nevoie de victorie sau ca Darius Babaioana să aibă probleme pentru a mai spera la titlul de campion. Mihai Șuteanu se poate uita mai degrabă în spate, unde numai șapte puncte îl separă de al patrulea clasat, Tudor Tudorachi.

Rotax Junior MAX

Se anună un duel spectaculos la clasa Junior MAX unde fiecare dintre primii trei piloți încă poate câștiga campionatul. Ecarturile sunt mici și în curse, iar liderul Nicolae Pocol are un avans de numai patru puncte. Rareș Cărbunaru va căuta să completeze participările internaționale cu succesul pe plan intern, în timp ce Theodor Nicoară trebuie să forțeze pentru a-i ajunge din urmă.

Rotax Senior MAX

Viktor Ștefan #712 conduce detașat clasamentul general la clasa Rotax Senior MAX

Dominație este cuvântul cheie la clasa Senior, unde Viktor Ștefan a câștigat nu mai puțin de șapte manșe finale anul acesta. De locul doi îl despart 54 de puncte, mai mult decât valorează două victorii, și reprezintă cea mai mare marjă din tot campionatul. Deși pe mapamond clasa Rotax Senior MAX este foarte disputată, situația este din păcate diferită în România și ne-ar plăcea să vedem ce măsuri poate lua FRK pentru a induce puțină competitivitate, mai ales că atractivitatea este garantată de posibilitatea participării la Rotax MAX Grand Finals.

Rotax DD2

Oarecum aceeași poveste o reîntâlnim și la categoria karturilor Rotax cu cutie de viteze, unde Aldrin Opran conduce detașat clasamentul general. Narcis Moldovan este însă intr-un duel intens cu Daniel Vonica pentru a doua treaptă a podiumului, ei fiind separați de numai un punct.

KZ2

Daniel Vasile revine după participarea la Super Cupa Mondială KZ2 pentru a-și consolida avantajul din campionatul intern. Acesta va avea cel mai probabil o abordare controlată în ultimele două etape, nemaiavând nevoie să forțeze pentru a lua titlul la clasa regină. Andrei Vaja a lipsit de la ultima etapă de la Târgu Secuiesc și a pierdut astfel contactul cu liderul campionatului. Franco Casagrande ocupă momentan poziția a treia, însă va trebui să se lupte cu Andrea Raimondi, care este numai la trei puncte în spatele său.

CIRCUITUL

Pista Speed Park din Bacău este una foarte cursivă, numai ultimul sector având câteva viraje mai tehnice, de foarte mică viteză. Primele două viraje, de foarte mare viteză, care se pot parcurge la anumite clase cu accelerația la podea oferă o senzație intensă piloților, și conduc într-un ac de păr ce reprezintă cea mai bună oportunitate de a depăși pe acest circuit. Sectorul doi mai oferă o ocazie bună de depășire piloților, în virajul de dreapta, numărul șapte. Ultimul sector este de departe cel mai tehnic, și reduce puțin din farmecul acestei piste, șirul de ace de păr fiind o serie de curbe fără caracter. Ieșirea din ultimul viraj din această înșiruire va fi crucială însă, căci de acolo se poate prelua viteza până în primul ac de păr.

Ca și la Târgu Secuiesc, finețea este destul de importantă la Bacău, însă într-o mai mică măsură. Dacă acolo motorul avea rolul principal în determinarea performanței pe tur de circuit, aici propulsorul și șasiul au un aport aproape egal. Echipele vor încerca să găsească o setare neutră a ramei, sau puțin subviratoare. O caracteristică supraviratoare ar fi de folos teoretic numai în ultimul sector, însă va fi penalizantă pe restul pistei. Încrederea pilotului va fi însă cheia, în special la clasele mai mari unde primele două viraje necesită determinare maximă și un control precis al kartului.

Iar dacă tot am adus vorba de Târgu Secuiesc, acesta va fi traseul ce va găzdui etapa a șasea și totodată ultima din 2017. Programul anunțat la început de sezon de către federație conținea o distribuție simetrică (trei circuite vizitate de câte două ori), însă această rundă finală a fost mutată de la București la Târgu Secuiesc (30 sept-1 oct), unde se va disputa după încă o săptămână și Cupa României, eveniment ce trage cortina asupra kartingului românesc în actuala stagiune.

Imagini: TacheFoto


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By