BTCC Silverstone: Titlul se va juca între Sutton și Turkington

Șapte piloți mai erau în cărți înaintea penultimei etape, însă doar primii doi mai contează după cele trei curse animate de pe varianta National de la Silverstone, unde contactul dintre Sutton și Turkington ar putea decide campionul.

Pentru prima oară în istorie, întregul pluton din BTCC s-a calificat într-un interval mai mic de o secundă. În mod surprinzător, acest eveniment s-a produs pe al treilea cel mai scurt traseu din calendar, nu la Brands Hatch (Indy) sau Knockhill. Doar 0.886s i-au despărțit pe polemanul Jack Goff (Honda) și ultimul clasat, Stephen Jelley (Ford). Mai interesant a fost ecartul dintre cei aflați pe prima linie, căci Ingram a eșuat în tentativa sa pentru doar o miime de secundă!

Turkington (P8) s-a calificat înaintea lui Sutton (P10) și Shedden (P12), piloții Subaru fiind trași în jos de o nouă reducere a nivelului de boost al modelelor Levorg după primele antrenamente libere, în care Plato și Sutton au făcut legea. Și cei doi piloți de uzină Honda au fost vocali în a critica echilibrul dictat de TOCA, dat fiind că motoarele lor erau cele mai lente pe liniile drepte. Asta nu i-a afectat însă pe privații de la Eurotech care au celebrat pole-ul cu propulsorul standard Swindon, favorizat în comparație cu cel dezvoltat de Team Dynamics în colaborare cu Neil Brown Engineering. Atâta doar că la finele calificărilor, în lista vitezelor de top Shedden era ultimul, dar și cei dinaintea sa la general (Sutton și Turkington) se aflau printre ultimii 7 din grupul de 32, deci nu putea fi privită ca o persecuție a lui Alan Gow împotriva Honda, în pofida tonului folosit.

Cursa 1

Ingram și-a luat imediat revanșa în fața lui Goff pentru miimea din calificări, trecând la conducere după start. Adam Morgan a plecat pe urmele celor doi, iar configurația podiumului părea stabilită. În spatele acestora, la mare distanță urma lupta protagoniștilor din campionat, unde Turkington a rezistat înaintea lui Sutton, care a așteptat câteva tururi înainte să iasă la atac și să urce loc după loc, de pe 10 până pe 5. Primele picături au început să cadă prin turul al cincilea, iar Mat Jackson și Matt Neal s-au acroșat și au dat cu piciorul la puncte bune. O atingere între Aron Taylor-Smith și Rob Collard a trimis în derivă BMW-ul, care a revenit pe pistă chiar în calea lui Will Burns și Andrew Jordan. Impactul a fost foarte puternic și a pus capăt atât manșei, cât și speranțelor lui Collard la titlu în acest an. Burns a fost transportat la spital și astfel doar 30 din cele 32 de mașini au putut să-și continue lupta în etapa a noua.

Cursa 2

Tom Ingram nu a rezistat mult timp pe prima poziție cu balastul maxim, fiind depășit de Jack Goff în virajul Becketts. Ulterior, Honda s-a desprins fără probleme, iar Ingram a rulat solitar în faza mediană a cursei, până când uzura mai pronunțată a gumelor dure pe modelul cu tracțiune față l-a făcut să piardă teren în fața lui Turkington și Sutton. Aceștia s-au descotorosit cu greu de Mercedes-ul lui Adam Morgan, însă precauția pilotului BMW în lupta cu Toyota din fața sa l-a costat la ultima trecere prin Luffield, unde rivalul său la titlu l-a taxat și a urcat pe podium. Manevra a fost fermă, dar considerată incorectă: Sutton a primit o penalizare care l-a aruncat înapoi pe 4. Cum era cea de-a treia ofensă din sezon, mai grav era că a fost trimis pe ultimul loc în manșa finală și că i s-au reținut alte trei puncte pentru asta. Așadar, Turkington venea la 5 puncte de Ash.

Collard nu a putut lua startul după accidentul suferit anterior, iar Shedden a venit abia pe 7, în urma lui Austin și Morgan, fiind în luptă mai degrabă cu baremul matematic necesar unei șanse teoretice în finala de la Brands Hatch.

Cursa 3

Numărul 9 a fost extras drept pivot pentru inversarea grilei, beneficiarul fiind Dave Newsham (Chevrolet). Pilotul BTC Norlin nu a putut să răspundă însă la plecarea excelentă a lui Rob Huff (Vauxhall), înlocuitorul lui Tom Chilton pentru această rundă în cadrul echipei Power Maxed Racing. Fostul campion mondial de turisme s-a duelat cu Tom Ingram, până când Matt Neal a venit și el în lupta pentru victorie, deși plecase de pe 13. Honda lipsită de balast a fost o armă redutabilă, iar Huff a fost taxat pe final la o ieșire largă din Copse de către Neal, care a obținut astfel cea de-a doua sa victorie din 2017. Pe podium au mai urcat Huff și Newsham, ambii la cele mai bune rezultate pentru echipele lor în actuala campanie. Mai mult, Vauxhall a dat și debutantul anului în persoana lui Senna Proctor, care nu mai poate fi ajuns în finala de la Brands de adversarii săi direcți.

Lupta pentru titlu a luat o nouă întorsătură dramatică în cursa fără menajamente care încheie ziua, Turkington fiind prins în ambuscadă în primele tururi. Daunele suferite de BMW-ul său l-au aruncat la un tur de restul plutonului, așa că Sutton a putut să-l devanseze, deși plecase de pe ultimul loc. Pilotul Subaru a beneficiat de toate abandonurile din fața sa, apoi a mai efectuat câteva depășiri și a încheiat pe 11, dublându-și astfel avantajul în fruntea clasamentului. Gordon Shedden a fost răsucit de Rob Austin în virajul Becketts și a spus adio ultimelor sale șanse la titlu. Așadar, peste două săptămâni va fi Sutton versus Turkington, Subaru versus BMW. Tracțiunea spate se impune în 2017, s-a confirmat!

You may also like