GT4 Nurburgring: Duncan Huisman a stat în calea unui titlu românesc

Răzvan Umbrărescu și-a jucat cartea într-o bătălie în trei pentru titlul clasei Pro-Am, însă nu și-a putut apăra șansele chiar în manșa decisivă.

Runda a cincea de la Zandvoort dăduse campionii la echipe (Ekris Motorsport) și la clasa Silver (Koebolt și van der Ende), iar finala din Germania era hotărâtoare pentru celelalte două categorii: Pro-Am și Am. În ambele am fost de-a lungul sezonului cu ochii pe piloții români, însă pentru Eduard Anton se risipiseră deja șansele la titlu, așa că echipajul format din acesta și austriacul Achim Mortl nu s-a mai prezentat la ultima etapă. Cu Eduard ne vom întâlni în cele două etape de toamnă din Romanian Endurance Series, iar apoi se va dedica pregătirii campaniei următoare, după această clasare încurajatoare pe 7 la general la categoria Am, cu o victorie de etapă.

Așadar, unicul reprezentant al țării noastre pe Nurburgring a fost și cel angrenat într-o luptă cu miză considerabilă: Răzvan Umbrărescu. Acesta a adunat puncte alături de Gabriele Piana în patru din cele cinci weekenduri anterioare, excepția fiind runda de la Brands Hatch, în care a făcut pereche cu Hendrik Still și au fost clasați drept echipaj de clasă Silver. Pentru runda finală, Piana a fost încă o dată indisponibil, fiind angrenat în etapa din Porsche Carrera Cup Germania de la Sachsenring, pe modelul înscris de aceeași echipă RN Vision STS cu sprijinul Black Falcon. Astfel, românul l-a avut iarăși alături pe Still, de această dată cu dispensă pentru a putea puncta la Pro-Am.

Înaintea celor două manșe, Umbrărescu avea 138 de puncte, Jan Kasperlik 135 și perechea Luc Braams/Duncan Huisman 133. Gabriele Piana nu mai putea deveni campion alături de român decât dacă Răzvan nu puncta deloc, iar celelalte echipaje nu-i depășeau. Kasperlik a colaborat cu Timothy Stupple pentru primele patru etape, apoi l-a cooptat pe campionul de anul trecut, Jorg Viebahn, alături de care a învins pentru prima oară în sezon la Zandvoort. Umbrărescu avea deja patru succese la clasă, iar cei doi olandezi își adjudecaseră manșele de la Spielberg.

Cursa 1

În calificări, Umbrărescu a plasat modelul Porsche pe 4 la categoria Pro-Am și pe 12 la general, Kasperlik fiind cu trei poziții mai în spate și Braams cu 13. Plutonul de 37 de mașini s-a pus în mișcare pentru o oră de cursă, iar polemanul Max Koebolt (Ekris BMW) a evadat cu ușurință. În primele tururi au avut loc mai multe contacte în zona virajelor 1-2, una dintre victime fiind chiar Jan Kasperlik. Umbrărescu a continuat să ruleze în zona locurilor 12-13 până la momentul opririi la boxe, unde a avut emoții cu Dario Cerati, care a primit undă verde din partea mecanicilor săi chiar înaintea românului.

Au urmat inerentele penalizări pentru încălcarea timpului minim de staționare sau pentru viteză excesivă pe linia standurilor, iar Still s-a regăsit pe 3 la clasă și pe 9 la general. În urma sa, Huisman a recuperat loc după loc și a pus ținta pe modelul Porsche #111 înscris de RN Vision STS. Ecartul scădea în același ritm cu minutele rămase în cursă, iar în ultimul tur cei doi au intrat despărțiți de doar șase zecimi de secundă. Huisman a reușit depășirea crucială, prin care echipajul olandez pe McLaren-ul Las Moras Racing venea la doar două puncte de român (150-148).

Victoria la general și la Silver a fost trecută iar în contul campionilor deja încoronați, Ekris Motorsport. Pe 2 și 3 au venit Aston-ul Academy Motorsport (Moore/Nicoll-Jones) și McLaren-ul Equipe Verschuur (Mor/Hutchinson). Învingător la clasa Pro-Am a fost veteranul Alain Ferte alături de fostul pilot WTCC Gregoire Demoustier pe un Porsche Cayman al grupării Energy by ART, iar italienii Ghezzi și Mengozzi și-au asigurat matematic titlul la Am prin cel de-al patrulea succes stagional pe bătrânul 997 înscris de Autorlando.

Cursa 2

Ultimul titlu rămas în joc era așadar cel de la Pro-Am, iar echipajele combatante au împărțit linia a treia a grilei, cu Still pe 5 și Huisman pe 6. Lupta programată pentru o oră întreagă s-a decis după câteva secunde: patru modele Porsche Cayman n-au încăput deodată în primul viraj, iar modelul #111 care avea cel mai mult de pierdut s-a ales cu daunele cele mai însemnate. Still a adus la standuri mașina cu portiera stânga smulsă, imposibil de reparat. Răzvan Umbrărescu nici nu a apucat așadar să urce la volan și a așteptat alături de colegul său finalul de manșă, unica lor șansă fiind o problemă întâmpinată de adversari. Titlurile nu se câștigă în primul viraj, dar cu siguranță se pot pierde acolo – a fost o mică avanpremieră a cursei de Formula 1 ce avea să înceapă după trei ore.

În frunte, același BMW înscris de Ekris Motorsport a defilat cu o ușurință dezarmantă, în fața Aston-ului #62 al Academy Motorsport. Tot Alain Ferte și Gregoire Demoustier au învins și în manșa secundă la categoria Pro-Am, sosind de această dată pe 3 la general. Luc Braams s-a ferit de orice bătălie în stintul său și a adus McLaren-ul pe 10 la sosire, devenind campion alături de Duncan Huisman după cele 18 puncte înregistrate, cu care l-a devansat pe Umbrărescu. Prezența musafirilor din seria franceză GT4 l-a ajutat pe român să nu fie devansat și de Jan Kasperlik, autor al unei curse modeste (17 la general și 4 la clasă).

Cu 37 de mașini la căderea cortinei, campionatul se încheie într-o notă pozitivă, Stephane Ratel fiind convins de trendul ascendent al formatului. El recomandă echipelor actuale să nu arunce cu banii în această iarnă pe noile modele Audi, Mercedes și BMW, promițând o paritate care să-i mulțumească pe cei mai mulți. Același lucru s-a încercat și în TCR, însă realitatea din teren ne arată cum Seat-ul de la care s-a plecat este depășit în prezent. Rămâne de văzut cum va reuși universul GT4 să gestioneze propriul succes.

You may also like