DTM Red Bull Ring: Audi monopolizează ambele podiumuri

Mattias Ekstrom și-a distanțat toți adversarii în Austria, unde a obținut prima victorie stagională într-un weekend dominat de Audi, odată cu eliminarea balastului pentru succes.

Mulți experți s-au bucurat că sistemul de echilibrare a performanțelor din DTM printr-un joc al kilogramelor suplimentare a fost abolit. Orice tentativă a ITR a fost dejucată prin strategii ale constructorilor implicați, așa că s-a luat decizia subită de a elimina diferențele de greutate dintre mașini pentru ultimele două etape din 2017. În mod firesc, asta a dus la exprimarea întregului potențial al Audi-urilor RS5 DTM, de departe cele mai rapide și mai adaptabile mașini.

Sâmbătă, Jamie Green a fost lider în ambele sesiuni de antrenamente libere și a obținut pole-ul. În top 6 am avut un singur intrus în grupul Audi: BMW-ul campionului en-titre Marco Wittmann, clasat al patrulea în etapa de casă a sponsorului său din ultimii ani. Robert Wickens a fost unicul reprezentant Mercedes în primii 10 și forma sa bună a continuat în momentul startului, când a luat locul al patrulea din mâinile pilotului BMW Red Bull. Aceasta a fost cea mai disputată poziție, căci podiumul a fost o afacere rezolvată în bucătăria Audi: Green și Muller i-au permis lui Ekstrom să obțină prima victorie din sezon. Dacă elvețianul a cedat locul fără discuții, britanicul a declarat că n-a fost un ordin de echipă, ci pur și simplu o depășire cinstită a liderului campionatului. Să-l credem?

Ziua de duminică a început tot cu o defilare Audi în FP3 și patru mașini în top 5 pe grilă, inamicul numărul 1 fiind același Wittmann, clasat pe 3. Green a semnat un nou pole înaintea lui Rast, iar Paffett a fost unicul pilot Mercedes care nu a încheiat în ultima treime a clasamentului, ci chiar pe un excelent loc 6. Cursa părea să se îndrepte spre un rezultat previzibil, odată ce Green a plecat bine și în urma sa erau doar coechipieri. Esențial era faptul că Ekstrom mai avea în fața sa și un BMW, nu doar colegi care s-ar fi dat iarăși din cale.

Întrecerea a fost dată peste cap spre final, când Spengler a forțat interiorul în virajul Remus și l-a răsucit pe Lucas Auer. Oficialii s-au grăbit să neutralizeze manșa, chiar dacă austriacul și-a scos mașina din zona cu iarbă. La restart, Wittmann a fost prins în ambuscadă și a căzut de pe 4 pe 7, dar a recuperat nesperat un loc în momentul în care liderul Green a fost trădat de cutia de viteze. Rast a moștenit o victorie ce l-a urcat iarăși pe 2 la general, însă Ekstrom a adunat alte 10 puncte aferente locului 5 și păstrează un avans solid. Podiumul a fost monopolizat de Audi, pe 2 și 3 fiind Rockenfeller și Muller, acesta din urmă reușind să-l frustreze pe Wittmann cu ritmul fals ce a facilitat evadarea colegilor de marcă.

Finala de la Hockenheim ar putea să-i aducă un nou titlu veteranului Mattias Ekstrom, după cele din 2004 și 2007. Dacă anul trecut a privilegiat mondialul de rallycross și a devenit campion mondial, acum s-a concentrat din nou pe DTM în momentele de suprapunere și e la un pas să culeagă roadele. Rast e la mai puțin de o victorie distanță, iar matematic mai au șanse Green, Rockenfeller, Wittmann și Auer. Cel mai probabil, încă de sâmbătă vom avea o ecuație mult mai simplă. Titlurile la echipe și constructori sunt și acelea în proporție de 99% acontate de Audi.

Clasament piloți: Ekstrom 172p, Rast 151p, Green 137p, Rockenfeller 134p, Wittmann 134p, Auer 131p.

You may also like