Japonia 2007: Marele pas al lui Hamilton către titlu

Ploaia a fost aliatul lui Lewis Hamitlon la Fuji, unde britanicul și-a distanțat toți adversarii direcți într-o cursă tactică presărată cu destule momente discutabile.

După 20 de ani de continuitate și finale încinse la Suzuka, Toyota a reușit să impună alternanța rundei japoneze. Astfel, pentru prima oară după 1977, Fuji era gazda Formulei 1, însă echipele naționale erau abia pe pozițiile 6, 7 și 8 în clasamentul constructorilor. Și asta după excluderea McLaren!

Antrenamentele s-au desfășurat pe o vreme schimbătoare, însă calificările au fost pe uscat. Hamilton și Alonso, despărțiți de doar două puncte în fruntea clasamentului general, au ieșit la rampă în Q2, apoi au ocupat prima linie în faza decisivă, urmați de echipierii Ferrari. Nick Heidfeld a fost încă o dată best of the rest, iar pe 6 s-a clasat Nico Rosberg, motorul Toyota ajungând în Q3 doar în asociere cu șasiul Williams. Jenson Button și-a croit drum spre top 10 pentru Honda, dar mai mare a fost surpriza semnată de Sebastian Vettel, pe 9 cu Toro Rosso. După ce Rosberg a fost penalizat pentru schimbarea motorului, germanul a mai promovat un loc, aceasta fiind la acea vreme cea mai bună clasare pe grilă din istoria echipei.

Ploaia torențială a impus plecarea în cursă sub Safety Car, condiții în care toată lumea era obligată să monteze pneurile extreme wet. Această directivă nu a ajuns și la urechile lui Jean Todt, motiv pentru care ambele monoposturi Ferrari au fost silite să treacă pe la standuri, căzând astfel pe 20 și 21. După 18 tururi s-a dat undă verde și primele incidente nu au întârziatsă apară: Heidfeld s-a atins cu Button, iar Vettel a arătat că se simte în largul său pe ploaie, asumându-și poziția a treia în urma celor doi piloți McLaren. Wurz a pierdut controlul încă de pe prima frânare în regim de cursă, lovindu-l pe Felipe Massa în roata dreapta spate. Ferrari-ul a rezistat miraculos, însă ploaia n-a fost niciodată aliatul brazilianului și acesta a ajuns cu greu înapoi în zona punctelor.

Următorul moment-cheie în economia campionatului a fost eroarea lui Fernando Alonso din turul 41. Spaniolul a acvaplanat și a lovit monopostul, aceasta fiind prima ocazie din întregul sezon când un McLaren nu ajungea la sosire. Lewis Hamilton a condus plutonul la neutralizarea impusă de abandonul dublului campion mondial, iar manevrele debutantului britanic i-au surprins pe urmăritori. Webber se afla pe locul secund și încerca să obțină un podium în pofida unei intoxicații alimentare, când s-a trezit percutat din spate de Vettel, pe fondul lipsei de vizibilitate, coroborate cu frânările bruște ale lui Hamilton. Astfel, echipele lui Dietrich Mateschitz au dat cu piciorul unui rezultat mare, beneficiarii direcți fiind cei doi finlandezi: Raikkonen a încercat cu disperare să treacă de Kovalainen, dar pilotul Renault a rezistat cu brio.

Finalul de cursă a fost animat de duelurile în care erau implicați cei doi piloți Ferrari. La mai bine de jumătate de minut în urma lui Kimi, Felipe Massa a încântat publicul cu manevra prin care a urcat pe 6, în detrimentul lui Kubica. Pe 8 a încheiat Liuzzi, dar ultimul punct i-a revenit lui Sutil după ce italianul a fost găsit vinovat de o depășire sub steag galben. Astfel, n-a fost primul punct din 2007 pentru Toro Rosso, ci primul pentru Spyker. Nici cei doi piloți japonezi (Sato și Yamamoto) nu au punctat, nici vreunul dintre cele 6 motoare nipone.

Cele două puncte dintre Hamilton și Alonso au devenit doisprezece după eroarea spaniolului, iar podiumul lui Raikkonen îl păstra pe finlandez deasupra baremului matematic, cu un deficit de 17 puncte față de lider. Felipe Massa cădea însă sub linie, așa că doar trei piloți mai puteau deveni campioni după rundele de la Shanghai și Sao Paulo. Urma prima minge de meci pentru Hamilton, în China. Un bun moment să rememorăm faptul că nimeni nu reușise să devină campion în Formula 1 încă din stagiunea debutului, cu excepția firească a sezonului inaugural, 1950.