Formula 1 Japonia: Scuderia impune ritmul în FP1

Scuderia Ferrari a venit în Japonia cu gandul de a recupera din deficitul pe care Vettel îl are față de Lewis Hamilton. Pe un circuit pe care monoposturile roșii nu sunt favorite – cel puțin pe hârtie – Sebastian Vettel a reușit să fie cel mai rapid în prima sesiune de antrenamente libere.

Germanul a reușit un timp de 1m29.166 folosind pneurile SuperSoft, compoziția cea mai moale adusa de Pirelli pentru acest week-end. El a fost urmat în clasamentul sesiunii de liderul campionatului mondial, Lewis Hamilton la 211 miimi.

Daniel Ricciardo a fost al treilea pentru Red Bull, monopostul RB13 pilotat de australian apropiindu-se de lider la 375 de miimi.

Kimi Raikkonen a încheiat pe locul 4. O sesiune cu probleme pentru finlandez care s-a plâns de balansul preecar pe puntea spate. Inginerii au încercat să reechilibreze monopostul schimbând distribuția forțelor de frânare între punți, dar acest lucru a dus la supraîncălzirea frânelor pe puntea motoare. La finalul sesiunii, Raikkonen a aut o întârziere de 0.472s.

Conaționalul său, Valtteri Bottas a fost al 5-lea. Din nou o sesiune în care finlandezul se chinuie, al fiind cu aproape o secundă mai lent ca Vettel și cu peste 7 zecimi mai lent ca Hamilton. Asta în condițiile în care ambii piloți Mercedes folosesc același pahet aerodinamic.

Verstappen a fost al 6-lea, monopostul său RB13 având ceva probleme la capitolul încărcare electrică. Cu siguranță olandezul va progresa în clificări.

Ocon a încheiat pelocul 7, dovedind că monopostul VJM10 este destul de eficient pe astfel de circuite. El a fost urmat în clasamentul sesiunii de Hulknberg, Grosjean și de Vandoorne. Din nou, Honda întră în top 10 într-o sesiune și din nou Vandoorne a fost mai rapid ca Alonso care a încheiat pe locul 12.

Înaintea sa, Kevin Magnussen de la Haas. Danezul a avut probleme la sistemul de răcire al PU-ului Ferrari. Perez a fost al 13-lea, urmat de Stroll și Palmer.

Felipe Massa a încehiat sesiunea în urma rookie-ului Stroll. Diferența de timp dintre cei doi a fost de 3 zecimi. El a fost urmat de piloții Toro Rosso cu Sainz înaintea noului coleg, Gasly. Spaniolul a fost și cel care a produs un steag roșu în mijlocul sesiunii. La ieșirea din acul de păr, Sainz iese larg și calcă cu roata dreapta spate astro-turf-ul. Monopostul este trimis în tete-a-queue în paraptele de protecție.

Ultimii doi, Wehrlein și Ericsson de la Sauber.

A fost probabil singura sesiune de antrenamente desfășurată pe o pistă uscată, deși cu 10 minute înainte de expirarea timpului ploaia a început să cadă. Din acest motiv, FP1 a fost o sesiune extrem de agitată cu foarte puțini timpi morți. Unii piloți au făcut și o mini sesiune de simulare de cursă. Rămâne de văzut dacă ritmul excelent arătat de Ferrari pe ambele compoziții de pneuri se păstrează și pentru calificări și cursă. Cert este că Mercedes nu pare să scape ușor în acest week-end.

f1.com

You may also like