Formula 1 Japonia: Mercedes în frunte în FP3

Temperatura scăzută și natura circuitului Suzuka au favorizat echipa Mercedes astfel că Valtteri Bottas a fost cel mai rapid pilot în FP3. Finlandezul a stabilit timpul reper cu pneurile Soft, el nereușind un tur rapid pe compoziția cea mai moale, SuperSoft întrucât la ieșirea din virajul Spoon iese larg, iar gazonul artificial a făcut ca revenirea pe pistă să fie dificilă astfel încât Valtteri lovește glisierele de protecție avariindu-și suspensia dreapta spate.

Lewis Hamilton a fost al doilea în clasamentul sesiunii, la 14 miimi de coechipierul său, pe aceeași compoziție Soft. Ambele modele Mercedes au fost extrem de rapide pe pneurile Soft și se părea că vor fi mai rapide odată ce au încălțat pneurile SuperSoft. Nici Hamilton nu a reușit să termine turul lansat pe compoziția cea mai moale pentru că finlandezul Kimi Raikkonen are parte de o ieșire în decor în Degner 2 avariindu-și partea stanga a monopostului. Steag roșu și tur compromis pentru cei aflați pe pistă. Până la sfârșitul sesiunii britanicul va face o simulare de cursă pe pneurile SuperSoft astfel încât renunță la o nouă tentativă de tur rapid pe pneul cel mai moale.

Sebastian Vettel a fost al treilea. Germanul a început sesiunea cu o simulare de cursă pe pneurile Soft iar în partea a doua a încercat o simulare de calificare pe pneurile SuperSoft. Cel mai rapid tur l-a propulsat pe locul 3 la 0.324 secunde de lider.

Max Verstappen a fost al 4-lea penru Red Bull. Cel mai rapid tur al său a venit spre sfârșitul sesiunii atunci când olandezul a încălțat pneurile SuperSoft. Red Bull are un monopost excelent pe primul sector, dar pe următoarele două limitările PU-ului Renault ies la iveală astfel că viteza de top mai mică decât a rivalilor Mercedes sau Ferrari îi face să piardă mai mult de 0.5 secunde.

Daniel Ricciardo l-a urmat pe Verstappen în clasament, australianul fiind mai lent cu o zecime mai lent. Esteban Ocon, cel mai rapid pilot Force India a terminat pe 6 la o secundă de lider. Francezul a fost urmat de Hulkenberg de la Renault și de Fernando Alonso care a dus monopostul McLaren  pe locul 8 la mai puțin de 1,4 secunde de Bottas.

Sergio Perez și Jolyon Palmer încheie top 10. Felipe Massa a fost următorul. Brazilianul s-a luptat cu monopostul Williams toată sesiunea, iar ultimul tur pe pneuri SuperSoft noi l-au propulsat pe locul 11.

Stoffel Vandoorne a fost cu 4 zecimi mai lent ca Alonso. Suficient numai pentru locul 12. El a fost urmat de Carlos Sainz, Kevin Magnussen și Lance Stroll.

Francezul Pierre Gasly a fost al 16-lea, francezul fiind cu 0,5 secunde mai lent decat spanioul Sainz, etalonul față de care este evaluată viteza fostului campion GP2.

Romain Grosjean a terminat ultimul înaintea piloților Sauber, pe locul 17. Ericsson a fost mai rapid decât Wehrelin în tabăra elvețienilor.

Ultimul în clasament a fost Kimi Raikkonen, finlandezul rămânând cu cel mai rapid tur al simulărilor de cursă pe pneurile Soft.

O sesiune fragmentată de 2 steaguri roșii. Temperatura scăzută atât în aer cât și la nivelul pistei au făcut ca Mercedes să fie monopostul mai rapid. Rămâne de văzut dacă la începutul sesiunii de calificări condițiile meteo vor face ca lucrurile să se scimbe în favoarea italienilor.

f1.com

You may also like