Formula 1 Japonia: Hamilton aproape de titlu după victoria de la Suzuka

Un nou weekend grozav pentru Lewis Hamilton și de coșmar pentru Sebastian Vettel l-a văzut pe britanic câștigând din nou în timp ce rivalul său a abandonat din Marele Premiu al Japoniei.

Cu mici emoții, Hamilton a trecut primul linia de sosire și a făcut încă un salt uriaș spre titlul mondial ca urmare a abandonului rivalului său. Cursa lui Vettel a fost compromisă încă dinaintea startului, problemele mecanice întâmpinate de Ferrari continuând după ghinionul din Malaezia. O bujie a fost cea care a dus la abandonul germanului, moment în care Hamilton a avut drum liber spre victorie.

Britanicul a condus cursa fără emoții pentru mare parte din cele 53 de tururi, fiind presat în momentele finale de Max Verstappen. Olandezul a terminat al doilea după ce un start ambițios l-a propulsat în fața coechipierului său, Daniel Ricciardo. Acesta a trecut linia de sosire al treilea, ținându-l pe Valtteri Bottas în urma sa în tururile finale.

Kimi Raikkonen nu a reușit să ocupe decât poziția a 5-a la finalul Marelui Premiu. Finlandezul a plecat în cursă cu o penalizare de cinci poziții pe grila de start și a pierdut locuri importante în primul tur, dar a recuperat pentru a aduce singurele puncte ale weekendului echipei Ferrari. Un duel între coechipierii de la Force India nu s-a materializat în spatele acestuia, Esteban Ocon trecând linia de sosire în fața lui Sergio Perez.

Piloții Haas au terminat pe pozițiile 8-9, cu Kevin Magnussen clasându-se mai bine decât Romain Grosjean. Felipe Massa a reușit să se mențină în fața lui Fernando Alonso în ultimele secvențe ale cursei, cei doi fiind implicați pe circuit în jurul luptei pentru podium într-un final tensionat, deși erau depășiți cu un tur. Jolyon Palmer, Pierre Gasly, Stoffel Vandoorne și Pascal Wehrlein au fost restul piloților care au ajuns cu bine la linia de sosire, în timp ce Lance Stroll, Nico Hulkenberg, Marcus Ericsson și Carlos Sainz l-au acompaniat pe Vettel pe lista abandonurilor.

Avansul lui Hamilton din fruntea clasamentului piloților s-a mărit la 59 de puncte, balanța înclinându-se potențial decisiv în favoarea britanicului după cursa de la Suzuka. Patru Mari Premii au mai rămas de disputat, circuitul de la Austin fiind următorul care va primi caravana Formulei 1, pe 22 octombrie, pentru Marele Premiu al SUA.

Deși toți piloții au trecut cu bine de primul viraj, incidentele au apărut ceva mai apoi. Sainz a fost primul pilot care a abandonat când a pierdut controlul mașinii sale Toro Rosso și s-a oprit în barierele de protecție. La rândul său, Vandoorne a ieșit temporar în decor și a pierdut poziții importante în clasament, iar ceva mai târziu Raikkonen a pățit ceva similar când un duel cu Hulkenberg l-a aruncat larg în exteriorul virajului Spoon. Finlandezul a căzut până pe locul 14 ca urmare a evenimentului, iar coșmarul Ferrari a continuat apoi în ce privește mașina lui Vettel.

Încă de pe grila de start, la monopostul germanului s-a constatat o problemă la una dintre bujii, mecanicii lucrând din greu pentru a pregăti mașina pentru cursă. Pe circuit, problema s-a conturat încă din primul tur, ritmul lui Vettel fiind vizibil mai lent decât cel al tuturor celor din jurul său. Pilotul Ferrari a fost depășit pe rând de Verstappen, Ocon, Ricciardo și Bottas, iar cursa a fost întreruptă când mașina de siguranță a ieșit pe circuit ca urmare a accidentului lui Sainz.

La reluarea Marelui Premiu, problemele lui Vettel au persistat, iar după ce a fost depășit de alte câteva mașini, germanul a oprit la boxele echipei. Cursa lui s-a încheiat, iar odată cu problemele mecanice, lupta pentru titlul mondial a mai luat o importantă turnură în favoarea lui Hamilton.

Britanicul a gestionat cu ușurință restartul din fruntea plutonului, în timp ce Raikkonen și-a început marșul înspre top 5 cu depășiri asupra cuplului de piloți Haas. Ceva mai în spate, Stroll a ieșit în decor înainte de a opri la boxele echipei, iar Ericsson a suferit un al doilea accident al zilei. Mașina de siguranță virtuală a fost activată, distanțele dintre piloți fiind astfel păstrate până când Sauber-ul a fost îndepărtat de lângă barierele de protecție.

Raikkonen și-a continuat seria de depășiri după ce ritmul s-a reluat, trecând pe rând de Hulkenberg și de Massa cu ușurință. În sens opus a coborât în clasament Ocon, care după un start grozav a fost depășit de Ricciardo și Bottas în tururi consecutive.

Dacă unii piloți din a doua parte a clasamentului au oprit pentru schimbul de pneuri ceva mai devreme, liderii au făcut-o abia începând cu turul 21. Ocon a fost cel care a dat drumul „domino-ului”, iar Verstappen a reușit să treacă pe pneuri supersoft în timp pentru a rămâne marginal în fața lui Raikkonen pe circuit. Liderul Hamilton a oprit în turul 22, schimbul de pneuri fiind efectuat fără probleme. Totuși, avansul său față de Verstappen s-a micșorat, iar pe circuit britanicul a ajuns să-l prindă din urmă pe coechipierul său.

După câteva tururi în care prezența lui Bottas în fața lui Hamilton i-a permis lui Verstappen să ajungă la doar o jumătate de secundă de britanic, finlandezul a cedat locul și s-a infiltrat între liderii de-facto ai cursei. Verstappen a pierdut secunde bune drept urmare, până când Bottas – pornit în cursă pe pneuri Soft – a oprit la boxe.

Cu piloții Renault singurii de pe circuit care nu au oprit pentru schimbul de gume, cursa s-a liniștit puțin. Avansul lui Hamilton s-a stabilizat în jurul a 3 secunde, iar în spatele rău Bottas încerca să prindă din urmă cei doi piloți Red Bull. Ocon și Perez au ajuns aproape de un nou duel pentru locul 6, însă ordinele Force India au fost ca mexicanul să nu-l atace pe coechipierul său. Ceva mai apoi, Hulkenberg și Palmer au intrat în sfârșit la boxe, germanul ieșind înapoi pe circuit în spatele unui grup care se lupta pentru puncte ce-i conținea pe Massa, Magnussen, Grosjean și Gasly.

După ce l-a depășit cu ușurință pe Gasly, ghinionul l-a lovit pe german, DRS-ul mașinii Renault rămânând deschis și ducând la abandonul său la boxe. Evenimentul a dus la înăsprirea luptei pentru locul 8, iar Magnussen și Grosjean au trecut în primul viraj de Massa, brazilianul ajungând să cadă pe locul 10 după un ușor contact cu danezul. Cu șase tururi rămase din cursă, Stroll a semnat următorul abandon. Roata dreapta-față a mașinii sale Williams a părut să cedeze la începutul sectorului tehnic de după virajul 1, iar canadianul a fost aproape de un accident mai serios, revenind pe circuit aproape de o mașină Red Bull înainte de a se opri în decor.

Mașina de siguranță virtuală a fost activată din nou, iar cursa a fost reluată exact atunci când Hamilton mai avea de parcurs 4 tururi până la victorie. În spatele său, Verstappen s-a apropiat la mai puțin de o secundă, iar Ricciardo era presat de Bottas în lupta pentru ultima treaptă a podiumului.

În dueluri au fost implicați și Massa cu Alonso, care se luptau la rândul lor pentru ultimul punct pus în joc. Cei doi l-au ajutat pe Hamilton să-și mărească avansul suficient încât să treacă linia de sosire primul și să respire ușurat.

Similar, Ricciardo a reușit să se mențină în fața lui Bottas, iar Alonso nu a mai avut ocazia să treacă de Massa. Cei doi veterani au fost însă în mijlocul acțiunii în ultimele tururi, iar fanilor nu le rămâne decât să se întrebe dacă situația ar fi fost alta dacă nu ar fi fost acolo.

You may also like