MotoGP Motegi: Andrea Dovizioso țintește spre titlu

MotoGP Motegi: Andrea Dovizioso țintește spre titlu

Prognozele meteo s-au adeverit și pentru ziua de duminică, principalele evenimente sportive de pe tărâm  japonez, MotoGP-ul pe Twin Ring Motegi și WEC-ul la Fuji trebuind să se conformeze vremii instabile. Ploaia abundentă a dat peste cap rezultatele la toate clasele motomondialului, surprize de proporții înregistrându-se la clasele mici, dar și la MotoGP unde Andrea Dovizioso a mai închis încă odată gura detractorilor, nu puțini la număr.

Finalului de sezon din motomondial i se poate da o tușă ușor emoțională, dacă privim eforturile făcute de unul dintre concurenți de a se autodepăși, în vederea atingerii unui țel la care vreo câțiva ani buni nici nu a mai sperat. Indiferent pe ce loc va termina în clasament, după cursa din Valencia, sezonul 2017 ar putea să rămână în istorie ca anul de glorie al lui Andrea Dovizioso.

Despre italian s-au spus și scris multe. Talent există din plin, însă lui Dovi i-a lipsit întotdeauna acel ceva care face diferența între un pilot bun și un potențial campion. Vorbim de o doză de agresivitate, puterea de a lua decizii la fracțiune de secundă și nebunia necesară de a-și urma instinctul de moment, bun sau rău cum s-o nimeri să fie.

Dacă până acum victoriile lui Andrea Dovizioso au fost de multe ori conjuncturale, sezonul 2017 vine cu ceva complet nou, italianul a fost la bătaie în curse, a obținut podiumuri muncite și mai mult de atât, 4 victorii cu scenarii diferite, în care s-a evidențiat tocmai acele amănunte pentru care pilotul este adesea criticat.

Perseverența italianului i-a mai adus acestuia un succes pe circuitul Motegi, pe ploaie, în fața principalului pretendent la titlu, Marc Marquez. Încă din etapa trecută, fani și persoane avizate apropiate motomondialului l-au dat pe Marquez aproape ca sigur campion într-una din rundele asiatice, numai că Andrea Dovizioso pare să aibă alte planuri…

 

Moto3

Un prim șoc la care au fost supuși fanii devotați motomondialului, cei care s-au trezit în Europa la ore de neînțeles pentru persoane obișnuite, a fost oferit de clasa mezină, acolo unde campionul virtual, Joan Mir a pornit încă de vineri mult prea relaxat și din păcate prudența sa a fost taxată de majoritatea competitorilor pe o grilă unde impulsivitatea este cuvântul de ordine.

Strategia la care s-a gândit Joan Mir nu a fost cea mai nimerită, mai ales în condițiile în care antrenamentele, calificările și mai ales cursa s-au desfășurat pe ploaie. Diferența mare de puncte față de Fenati i-ar fi permis o abordare riscantă a cursei. Până la urmă nu era mare lucru dacă ar fi luptat pentru podium sau victorie și ar fi căzut, acest lucru fiind mai onorant decât o cursă anostă în pluton, departe de zona punctelor.

Mir a plecat în cursă de pe locul 14, poziție pe care a pierdut-o după primele viraje, ajungând aproape de coada grilei. Din acel moment a încercat să revină spre zona punctelor, însă genul de cursă miraculoasă pe care în trecut o reușea un Ralf Waldmann la Donington în 2000, nu i-a ieșit spaniolului în condiții asemănătoare pe pista de la Motegi.

Cursa nu a fost spectaculoasă, piloții din a doua jumătate a plutonului care au avut clasări fruntașe după calificări au făcut tot posibilul să își mențină pozițiile și în cursă, neîncercând să îl încurce pe Romano Fenati, italianul de la Marinelli Rivacold a făcut o cursă singuratică și a recuperat 25 de puncte din avansul uriaș pe care îl avea Mir în clasament.

Pe podium au mai urcat Niccolo Antonelli, pilot de la care se așteptau rezultate mult mai consistente, fiind văzut înainte de debutul sezonului chiar ca pretendent la titlu. însă adevăratul erou al întrecerii japoneze a fost Marco Bezzecchi de la Technomag CIP, echipă ce folosește cadre Mahindra, indienii având pănă acum un ultim sezon în motomondial dezastruos.

Rezultatul lui Bezzecchi este cu atât mai important dat fiind faptul că principalul pilot Mahindra, Lorenzo Dalla Porta nu a terminat cursa.

În fața propriilor suporteri, japonezul Tatsuki Suzuki i-a devansat pe Aron Canet și Philipp Oettl, aducând un meritat loc 4 pentru echipa SIC58 Squadra Corse. De asemenea, Jakub Kornfeil a adus puncte importante echipei MC Saxoprint, care după un sezon dezastruos cu motocicletele Peugeot, clone Mahindra, va trece la cadre KTM din sezonul viitor.

La general Mir conduce cu un avans de 55 de puncte în fața lui Fenati, singurii piloți cu peste 200 de puncte. Ghinionul din această cursă, va mai prelungi încoronarea campionului Moto3 pentru încă o cursă sau 2.

 

Moto2

Spre dezamăgirea fanilor japonezi, Takaaki Nakagami nu a reușit să fructifice plecarea din pole position, acesta cedând locuri după jumătatea cursei unor piloți ce au venit cu mult aplomb din pluton.

Victoria a revenit lui Alex Marquez, însă dramatismul cursei a constat în evoluțiile sub așteptări ale candidaților la titlu, Franco Morbidelli terminând pe locul 8, iar Thomas Luthi pe 11, nici Miguel Oliveira aspirant la locul 3 în clasamentul general nereușind să urce mai sus de locul 7.

Pe podium au urcat Xavi Vierge de la Tech3, ultima reușită de acest gen fiind înregistrată acum vreo 7 sezoane prin Bradley Smith, locul 3 revenindu-i specialistului pe ploaie, Hafizh Syahrin, care a sărbătorit în cel mai frumos mod cu putință semnarea unui nou contract în vederea participării la clasa Moto2 din 2018.

Nakagami s-a ținut departe de greșeli, reușind în cele din urmă un loc 6, în fața lui Oliveira și Morbidelli, pentru japonezi a mai adus 2 puncte și wild card-ul Ikuhiro Enokido, pilot de care, probabil vom mai auzi în viitor.

În clasamentul general, pe Morbidelli și Luthi îi mai despart doar 19 de puncte, lupta prelungindu-se și în celelalte etape din turul asiatic, Phillip Island și Sepang, cel puțin. Puțin timp după terminarea cursei a venit știrea că rezultatele din cursa de la Misano au fost revizuite, Dominique Aegerter pierzând victoria după ce s-a constatat că a folosit alta benzină decât cea specificată în regulament. Astfel, Luthi a moștenit prima treaptă a podiumului, iar Hafizh Syahrin treapta a doua, urmat de Francesco Bagnaia. La evoluțiile pe care le au ambii piloți, inconstanța fiind cuvântul de ordine, coșmar ar fi mai nimerit de denumit tentativa lor de a obține titlul clasei.

 

MotoGP

Se pare că la Motegi s-a respectat regula ca ocupantul pole position-ului să nu își fructifice poziția, ba chiar să aibă o evoluție slabă. Clasa mare s-a încadrat în același scenariu, Johann Zarco neputând amplifica bucuria lui Herve Poncharal și veșnic zburlitului inginer șef Guy Coulon, după locul secund obținut de Xavi Vierge la Moto2.

Cursa s-a jucat în 3, Petrucci pentru mai bine de jumătate din numărul de tururi ne-a dat speranțe să vedem o primă victorie a unui privat în acest sezon, însă finalul întrecerii a aparținut pretendenților la titlu, Marc Marquez și Andrea Dovizioso, italianul obținând victoria  printr-o nouă manevră asemănătoare celei de la Silverstone, în detrimentul lui Maverick Vinales, în acea cursă.

Ambii piloți au fost la limita aderenței în ultimul tur, Dovizioso reușind o manevră de depășire, atunci când puțini ar mai fi așteptat ceva de la cursa clasei mari.

DesmoDovi a ținut să dea de pământ încă odată cu părerile jurnaliștilor sau fanilor care spuneau la unison că pilotul Ducati nu va putea lupta până la final pentru titlu. Andrea își trăiește visul intens, este la cea mai bună prestație din carieră și după această cursă, probabil îl va face pe Marquez să transpire la maxim, în încercarea spaniolului de a-și adjudeca cel de-al patrulea titlu la clasa mare. Înainte de cursa de la Motegi, eram siguri că titlul se va juca înainte de Valencia, acum nu mai suntem siguri de nimic…

Danilo Petrucci, cotat ca specialist al ploii, nu a putut menține ritmul impus de Marquez și Dovizioso, căzând la finalul cursei la peste 10 secunde în spatele celor doi, dar la o distanță sigură de piloții Suzuki, Andrea Iannone și Alex Rins, aflați la cea mai bună evoluție pentru echipa din Hamamatsu.

Cei doi piloți Suzuki l-au devansat pe Jorge Lorenzo, cotat inițial cu șanse la podium, în spatele pilotului Ducati terminând pilotul weekend-ului, Aleix Espargaro de la Aprilia.

Johann Zarco a pierdut loc după loc, trecând linia de sosire pe poziția a opta, în fața lui Maverick Vinales, singurul supraviețuitor în cursă al echipei Movistar Yamaha.

Apreciabilă a fost și prestația lui Pol Espargaro de la KTM care a terminat pe locul 11, în fața reprezentantului local Katsuyuki Nakasuga, tester Yamaha.

Ceilalți doi japonezi, Aoyama și Nozane nu au impresionat cu nimic pe durata cursei, wild card-ul echipei Tech3, fiind primul abandonat, pe o listă pe care s-au mai aflat Dani Pedrosa, mult sub așteptări atât cât s-a aflat în cursă și Valentino Rossi ce a părăsit cursa în urma unei căzături destul de asemănătoare cu cea încasată în FP4.

În clasamentul general, Marc Marquez  mai are doar 11 puncte avans față de Dovizioso, Maverick Vinales căzând la 41 de puncte de Marquez și 30 de Dovizioso, Phillip Island fiind cursa care probabil va confirma ieșirea spaniolului de la Yamaha din lupta pentru titlu, constructorul japonez fiind prins pe picior greșit în aceste ultime 4 curse.

Weekendul care urmează, motomondialul se va deplasa în Australia, la Phillip Island, pentru o nouă rundă, cu siguranță spectaculoasă.