WTCC China: Două victorii argentiniene pe ploaie

Obiectiv atins de Volvo în condiții atroce: suedezii au preluat conducerea în ambele ierarhii la finele manșelor ploioase de la Ningbo.

După trei luni de pauză, mondialul de turisme a revenit cu cele patru etape decisive de toamnă. Marele absent de la prima vizită pe traseul chinez de la Ningbo era chiar liderul clasamentului general, Tiago Monteiro (Honda). Portughezul acuza tulburări de vedere în urma gravului accident suferit în urmă cu o lună în teste, pe Circuit de Catalunya. După ce a arătat în TCR International Series că nu și-a pierdut viteza, Gabriele Tarquini a fost readus de JAS pentru a suplini absența lui Monteiro, scopul declarat fiind de a-i da lui Norbi Michelisz acea mână de ajutor pe care Ryo Michigami nu i-o poate întinde niciodată. Contorul liderului rămânea așadar nemișcat, ceea ce-i făcea pe Bjork, Michelisz și Catsburg să vină din ce în ce mai aproape.

Antrenamentele s-au derulat pe ploaie, Nestor Girolami fiind cel mai rapid în FP1 pe al treilea model Volvo. Ritmul argentinianului a fost la fel de susținut și în sesiunea de calificări, unde a obținut primul pole din carieră. Ulterior, Polestar Cyan Racing a învins Honda și în MAC3 pentru a patra oară la rând și a șasea oară din șapte dispute. Ecartul dintre constructori se reducea astfel la doar două puncte în favoarea japonezilor, înaintea disputării celor două manșe.

Cursa 1

Pe grila inversată, din pole a plecat Yann Ehrlacher (Lada), însă abia în turul al patrulea s-a dat undă verde și Safety Car-ul s-a retras. Ploaia a continuat, iar Esteban Guerrieri (Chevrolet) și-a găsit virajul predilect pentru a trece de Catsburg și Filippi în tururi consecutive. În fața sa mai era doar liderul întrecerii, avansul acestuia fiind nimicit de a doua neutralizare, provocată de incidentele perechilor Bjork-Bennani și Huff-Chilton. Atâta-i trebuia lui Guerrieri, care a aplicat aceeași trasă perfectată în virajul al doilea pentru a trece la conducere, lăsându-l pe Ehrlacher să se apere în fața lui Catsburg până la final.

Olandezul a adus unicul Volvo la sosire, dat fiind că nici Girolami nu a scăpat de probleme. Honda a profitat și a punctat cu toate cele trei mașini, Tarquini stând cuminte în urma lui Michelisz (P4). Mai surprinzător a fost faptul că și Lada a adus cele trei modele Vesta în top 10, până și Filipe de Souza reușind să bifeze un punct într-o cursă a supraviețuirii. Pentru Guerrieri a fost cea de-a doua victorie a sezonului, prin care urca pe 7 la general, în detrimentul fostului campion Rob Huff, un pilot așteptat să se bată la titlu.

Cursa 2

Pauza dedicată reparațiilor a adus o intensificare a ploii, motiv pentru care oficialii au ales să înceapă și cea de-a doua manșă în spatele mașinii de siguranță. De această dată nu a fost posibilă disputarea vreunui tur sub steag verde, așa că s-au acordat jumătate din puncte. Clasamentul a oglindit așadar grila, cu excepția lui Rob Huff, care nu a putut lua startul după daunele încasate în manșa anterioară. În consecință, Nestor Girolami a fost creditat cu victoria cea mai facilă din istoria WTCC, urmat de Bjork, Michelisz și Tarquini.

Volvo a trecut de Honda la general, iar Bjork l-a devansat pe Monteiro cu jumătate de punct. Michelisz s-a apropiat de coechipieruul său la 1,5 puncte, iar Catsburg este și el la mai puțin de o victorie de prima poziție la general. Următoarea etapă va avea loc peste două săptămâni la Motegi, unde cu toții speră la o vreme mai bună decât cea care a afectat atât manșele WTCC din China, cât și cursele motomondialului de pe Twin Ring. Rămâne de văzut dacă Monteiro va putea reveni, dar e cert că Tarquini nu va avea posibilitatea de a-l înlocui în următoarele două etape.

You may also like