Audi domină prima ediție a California 8 Hours din IGTC

Etapa a treia a Intercontinental GT Cup organizată de SRO a avut loc la finele săptămânii trecute la Laguna Seca, întrecerea de opt ore fiind cea mai lungă din istoria pistei de pe peninsula Monterey unde s-au strâns aproape 20 de participanți, dintre care echipele Audi au părut mai presus.

Constituit de SRO-ul lui Stephane Ratel pentru a uni cele mai importante curse de anduranță de sub umbrela organizației, International GT Challenge a debutat în 2016 cu un calendar format din trei etape. Anul acesta o nouă rundă a apărut în program, aceasta fiind chiar cea de săptămâna trecută. Grație succesului Pirelli World Challenge, Ratel a hotărât că ar fi oportună organizarea unei curse chiar pe Mazda Speedway Laguna Seca, cu suport logistic din partea PWC, care să intre în tripleta Bathurst-Spa-Sepang din 2016. Astfel a apărut California 8 Hours, cea mai lungă cursă profesionistă disputată vreodată pe circuitul din Monterey, California.

K-Pax Racing au participat în cea de-a doua cursă de anduranță din istoria lor după întrecerea de 12h de la Sepang din 2016

Prin implicarea celor de la WC Vision, organizatorii PWC, au fost aduse pe grilă mai multe echipe care frecventează campionatul nord-american, printre care merită menționate Magnus Racing, Wright Motorsport, K-Pax Racing sau RealTime Racing. Din Europa au fost prezente Team WRT și Land Motorsport, Nissan Team RJN ratând participarea în urma accidentului suferit de unul dintre GT-R-uri în finala BES de la Nurburgring. În cele din urmă, un total de 19 mașini s-a prezentat la Laguna Seca împărțit în: GT3 Overall (GT3-Pro), GT3 Pro/Am, GT4 și INV unde au alergat două modele MARC Cars Australia cu caroserie de Mazda 3.

Christopher Haase a fost singurul care a coborât sub 1:24 în sesiunea de super pole și s-a dovedit de neatins la bordul Audi-ului Team Land, pe doi fiind Markus Winkelhock cu R8-ul Magnus Racing. Wright Motorsport s-a calificat pe poziția a treia la general, echipajul #58 primind suport din partea Porsche Motorsport NA și trei piloți de uzină care nu mai au nevoie de nicio prezentare: Jorg Bergmeister, Patrick Long și Romain Dumas. Cel care reușise cel mai bun timp în singura sesiune de calificări anterioară, Peter Kox, a fost abia al șaselea, în spatele Audi-ului WRT și a McLaren-ului K-Pax cu numărul 9 pilotat de Alvaro Parente.

Un pluton mai sănătos ar putea face din California 8 Hours un must-watch!

Cursa s-a derulat sub un cer senin iar startul a fost curat, prima oră fiind marcată de puține incidente. Prima mașină care a avut probleme a fost Aston-Martin-ul cu numărul 99 pilotat de Charles Espenlaub, care s-a oprit pe pistă după doar câteva bucle. Mașina ratase deja sesiunea de super pole din rațiuni tehnice. Oprirea acestui model GT4 a adus prima neutralizare pentru ca, la restart, Peter Kox să-l împingă înafara pistei pe Jake Dennis în virajul Mario Andretti. Olandezul a fost penalizat cu un drive-through, însă pentru echipajul #93 abia începuseră problemele. În timp ce Peter Cunningham vorbea despre fiabilitatea NSX-urilor aduse de RealTime, camerele au arătat cum #93-ul fumega, pierdea lichide și mergea într-un ritm scăzut. Kox a intrat la boxe de urgență, a fost trimis înapoi pe pistă și ulterior a revenit, mașina fiind împinsă în garaj. Totul pentru că regulile spun că, pe pit lane, o mașină poate staționa pentru reparații minore maximum 10 minute. La intrarea în ora secundă cele mai rele previziuni s-au adeverit, iar RealTime a anunțat abandonul mașinii.

Astfel, doar 18 modele mai circulau pe Mazda Speedway Laguna Seca, printre acestea fiind și cealaltă Acura cu Tom Dyer, Ryan Eversley și Dane Cameron la cârmă – aceasta fiind prima prezență pentru Dane într-o Acura de când a devenit pilot de uzină odată cu semnarea contractului cu Team Penske. Această mașină care purta numărul 43 a primit un livery interesant în portocaliu și alb care face trimitere la NSX-ul cu care același Peter Cunningham a devenit campion în GT World Challenge, actualul Pirelli World Challenge, în urmă cu două decenii.

Acura cu livery-ul „throwback” a supraviețuit și a fost la un pas de podium. În plus, NSX-ul a prins viață cu Dane Cameron la comenzi… Penske n-a ales prost

Cursa s-a derulat fără prea multe incidente și a părut decisă încă de la început. Asta pentru că Team Land a părut să aibă cel mai bun setup iar piloții săi (Mies, de Phillipi și Haase) erau aproape mereu capabili să-și creeze ecarturi comfortabile după fiecare oprire. Este de menționat că, asemenea cursei de 24h de la Spa, și la Laguna Seca concurenții erau obligați să oprească pentru combustibil după maximum 65 de minute, chiar dacă rezervorul mașinilor ar fi putut duce un stint mai lung. În plus, a fost instituit și un timp minim în care mașina trebuia să stea oprită pentru o oprire – 117 secunde.

Chiar această regulă s-a transformat în asul din mânecă pentru două echipe din tabăra Audi. Astfel, pe final, toate cele trei R8-uri erau împreună și, ca să-și creeze un avantaj, WRT și Land au decis să nu stea 117 secunde la ultima oprire. În schimb, cele două echipe europene au efectuat oprirea cât de repede au putut și și-au trimis mașinile imediat afară, primind instant o penalizare cu drive-through. Grație unei linii a boxelor foarte scurtă, toată afacerea cu penalizarea i-a mai costat încă 20 de secunde. Între timp, Magnus au decis să nu meargă pe aceeași strategie și au stat 117 secunde la ultima oprire, pierzând teren față de Land și WRT.

MARC Cars au decis să aducă două dintre modelele lor cu caroserii Mazda dacă tot au concurat pe Mazda Speedway Laguna Seca

Totul părea pregătit pentru un duel final Land vs. WRT pentru victorie, adică Mies vs. Robin Frijns, cu Kelvin van der Linde în rolul spectatorului din ultimul rând. În mod dramatic, cei doi nu s-au putut bucura de avantajul obținut, căci s-au lovit în momentul depășirii unui model din clasa GT4. Ambele R8-uri au părăsit pista pe când mai erau mai puțin de 60 de minute rămase din cele opt ore și doar Mies a reușit să nu rămână blocat. Olandezul Frijns a rămas țintuit, iar asta a adus ultima neutralizare a întrecerii. Ostilitățile s-au relansat cu 44 de minute înainte de final iar van der Linde, readus în coada lui Mies de neutralizare, a trecut de fostul său coechipier neamț (la Nurburgring 24h) cu 20 de minute rămase și s-a impus pentru oamenii lui John Potter. Mies a terminat pe doi iar McLaren-ul K-Pax Racing a venit pe trei, profitând de ghinionul W Racing Team care a pierdut două tururi în urma acelui incident. RealTime Racing au terminat pe poziția a patra la general cu #43.

Clasa Pro/Am a fost disputată de doar două Porsche 991 GT3-R: unul al Black Swan Racing și unul al GMG Racing. Cel dintâi a dominat însă întrecerea, iar formația lui Tim Pappas și-a trecut în cont victoria. La GT4, Porsche a detronat echipa TRG a lui Kevin Buckler care părea inatacabilă. Astfel, victoria a mers în mâinile Rearden Racing cu HKG/GMG Racing pe trei. TRG a ocupat ultima treaptă a podiumului cu Vantage-ul cu numărul 3. Dintre cele două modele Mazda silhouette construite de MARC Cars, cel cu numărul 193 a fost mai bine clasat, ocupând poziția a noua la general după opt ore de concurs.

Ultima etapă a Intercontinental GT Challenge va avea loc la începutul lui decembrie la Sepang, în Malaezia. Aceasta va fi ultima dată când întrecerea de 12 ore va face parte din IGTC, căci de la anul va fi înlocuită de o cursă de 10 ore la Suzuka. În schimb, Sepang 12h va face parte dintr-o nouă cupă de anduranță care va include cursa de la Bathurst și o nouă cursă în Noua Zeelandă, la Hampton Downs.

Rezultate complete aici

Sursă foto: SRO/IGTC


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By