MotoGP Phillip Island: Marquez îi dă o lovitură puternică lui Dovizioso

Cursa australiană de la clasa mare a fost de departe cea mai disputată întrecere a sezonului. Patru piloți au căutat victoria, însă printre ei nu s-a regăsit Andrea Dovizioso. ”Psihicul beton” l-a trădat în poate cea mai importantă cursă a stagiunii, beneficiarul fiind, desigur, Marc Marquez.

”Phillip Island este un circuit unde Ducati s-a impus în trecut cu Casey Stoner, evoluțiile fiind din ce în ce mai bune odată cu apariția modelului GP14, care a marcat revenirea Ducati în rândul constructorilor cu ambiții la podium, performațele crescând an de an, până la GP16 care a adus constructorului bolognez două victorii de sezon anul trecut.

GP17 dă impresia unei motociclete capabile să lupte pentru podium cursă de cursă, ba chiar pentru victorie în zilele de grație ale lui Andrea Dovizioso. Tocmai la acest lucru lucrează intens italianul, întărirea psihicului și analizarea comportamentului motocicletei pe fiecare circuit unde urmează să concureze. Atuul lui Andrea în finalul de sezon va fi inteligența și capacitatea de a intui unde poate scoate maximum din motocicleta Ducati.”

În linii mari, cam așa arătau majoritatea articolelor în săptămâna dinaintea cursei australiene. Dovizioso se afla în fața provocării vieții sale, șansa de a pune mâna pe titlul clasei mari. A primit numeroase laude cum că se va autodepăși și va reduce scepticii la tăcere.

Chiar și după dezastrul din cursa de astăzi,  DesmoDovi mai păstrează șanse minime de a se apropia de Marc Marquez, o primă etapă de trecut fiind cursa de la Sepang de weekend-ul viitor, unde victoria este singura opțiune de a reduce din ecartul de 33 de puncte. Destinul nu a ținut cu Ducati în Australia, pe o pistă unde succesele se împart între ei și Yamaha statistic vorbind, însă nu se știe niciodată ce se poate întâmpla cursa următoare. Marc Marquez a riscat enorm pentru obținerea victoriei, în contextul în care Dovizioso abia a terminat pe locul 13, dar această nebunie poate fi recompensată deja cu titlu la Sepang. Altfel, Valencia va deveni punctul culminant al sezonului și nu defilarea de plăcere a piloților după un sezon deosebit de disputat.

Moto3

Cursa clasei mezine a început promițător, cu principalii protagoniști în luptă pentru victorie, cu un Mir prevăzător, dar nu relaxat ca la Motegi și un Fenati dispus să riște totul pentru o nouă victorie. În ecuație a intrat și Jorge Martin, cel care trebuia să fie runner-up în lupta pentru titlu, pe urmele lui Joan Mir, dar o nefericită accidentare în debutul sezonului l-a transformat în spectator al luptei dintre conaționalul de la Leopard și Romano Fenati, italianul revenit după scandalul ce a însemnat excluderea sa din echipa SKY VR46 anul trecut.

Despre cursă putem spune că s-a terminat brusc atunci când devenea mai interesantă, ploaia stricând spectacolul de pe pistă, dar mai important oferindu-i lui Mir mult doritul titlu, perfect meritat după un sezon plin de recorduri personale. Micile inexactități făcute de Fenati și abandonul unuia dintre cei mai impulsivi piloți, Fabio di Giannantonio, i-au adus în prim plan pe Livio Loi și Jorge Martin, care la afișarea steagului roșu ocupau locurile 2 și 3 după campionul Joan Mir.

Pe locul 4 a încheiat meritat Gabriel Rodrigo de la RBA Racing, în timp ce locul secund la general, Romano Fenati, a ajuns pe 6, aproape de a fi luat pe sus de trio-ul asiatic Sasaki-Norrodin-Suzuki. Pe 10 a venit Lorenzo Dalla Porta de la Aspar Mahindra, aceasta fiind o performanță bună pentru constructorul indian.

La general, Mir se poate relaxa în ultimele două etape, fiind deja numit campion Moto3, în timp ce Fenati (226) mai are de furcă puțin cu Aron Canet (184) pentru adjudecarea poziției secunde.

Moto2

Clasa intermediară și-a dus cursa la bun sfârșit în pofida unor picături de ploaie, dar protagoniștii Franco Morbidelli și Thomas Luthi nu au contat prea mult în desfășurarea cursei.

Emoții spre final a avut Morbidelli, care a fost la un pas de a fi scos din cursă de Brad Binder de la KTM, în cele din urmă momentul fierbinte fiind depășit fără urmări neplăcute. La conducere s-a instalat Miguel Oliveira (KTM), locul secund jucându-se în prima parte a cursei între Binder, Morbidelli și Nakagami. Japonezul a încercat o apropiere de Oliveira, topind mare parte a celor 6 secunde ce îl despărțeau de portughez, însă ambiția sa de a termina pe prima treaptă a podiumului, după o calificare slabă, l-a costat în final.

Scăpat de presiunea asiaticului, Morbidelli a încheiat cursa pe locul 3, la aproape o secundă de Brad Binder, care nu a încercat vreo manevră de depășire asupra lui Oliveira. În final, portughezul a avut parte de o surpriză nesperată,  bucuria de a-și asculta imnul național cântat în întregime pe podium. Probabil și australienii au vrut să asculte și alt ritm decât cel spaniol sau italian…

Prestații deosebite au mai avut Jesko Raffin și Xavi Vierge, clasați pe 4, respectiv 5. La general conduce Franco Morbidelli cu un avans de 29 de puncte în fața lui Thomas Luthi, elvețianul având o nouă prestație modestă, încheind cursa pe locul 10.

MotoGP

Cursa de pe Phillip Island a fost de departe una dintre cele mai spectaculoase din sezon, patru piloți terminând în marja de 2 secunde la finalul cursei, iar alți doi reușind să nu piardă contactul vizual cu liderul Marc Marquez.

Debutul cursei a fost de vis pentru pasionații de motociclism din tribune, eroul local Jack Miller desprinzându-se la conducere, reușind să pună câteva lungimi de motocicletă între el și urmăritorii tot mai agitați și schimbători. Johann Zarco a plecat în cursă decis să riște totul pe o victorie, nefăcând rabat de depășiri dincolo de limită, micile atingeri cu adversarii dând emoții atât piloților, cât și fanilor de la circuit sau din fața televizoarelor.

Incursiunile în fruntea cursei făcute de Miller și Zarco au apropiat plutonul, în lupta pentru podium intrând și cei obișnuiți cu asta: Rossi, Vinales și Marquez, dar și revelația din etapa trecută, Andrea Iannone (Suzuki). Săptămâna trecută toată lumea era sceptică în ce privește îmbunătățirea performanțelor la modelul Suzuki GSX-RR, fiind pusă în discuție vremea ploioasă. Acum, pe o pistă uscată, dar rece, Suzuki-ul și-a arătat din nou calitățile pe mâna unui Iannone schimbat total față de ce a arătat până la Motegi.

Cu o evoluție mai ștearsă, dar solidă pe locul 8, a impresionat și Alex Rins, acesta trebuind să reziste în fața piloților KTM, Pol Espargaro și Bradley Smith, britanicul la prima cursă cu adevărat competitivă din sezon. Johann Zarco și Andrea Iannone au fost piloții cheie ai cursei, ei putând hotărî rezultatele finale în multe momente de-a lungul cursei, având clinciuri pe rând cu Marquez, Rossi sau Maverick Vinales.

Dacă Marc Marquez a făcut cursa sezonului, riscând enorm în depășirile efectuate asupra piloților Movistar Yamaha, pe la mijlocul clasamentului și spre coada cursei se zbăteau în bloc motocicletele Ducati. Dovizioso a încercat să urce înspre top 10 după o ieșire largă în debutul manșei, dar ascensiunea sa s-a oprit în spatele motocicletelor KTM, ca mai apoi italianul să fie surprins pe ultimele viraje de Scott Redding și Dani Pedrosa, în timp ce Jorge Lorenzo s-a chinuit toată cursa cu singurul pilot Aspar ce a rulat în zona punctelor, Karel Abraham, cehul dându-i lovitura de grație lui Lorenzo tot în ultimul viraj.

Danilo Petrucci, recunoscut pentru abilitățile sale în condiții de vreme schimbătoare, nici măcar nu s-a apropiat de zona punctelor, la un moment dat fiind luat în colimator și de wildcard-ul Broc Parkes. După cursă, prima declarație a lui Dovizioso a fost că Ducati-ului GP17 i-a lipsit în totalitate viteza de top, ieșind greu din viraje. Zilele viitoare vom avea și o explicație din partea constructorului italian, coincidența ca toate cele trei GP17 să se chinuie în pluton fiind prea mare.

În clasamentul general, Marc Marquez a ajuns la 33 de puncte față de Andrea Dovizioso, existând șanse mari ca titlul să se joace săptămâna viitoare la Sepang. Pentru Dovizioso este nevoie de victorie atât la Sepang cât și la Valencia, în timp ce Marquezare nevoie doar de un loc secund în Malaezia pentru a-și adjudeca titlul cu numărul 4 în decurs de doar 5 ani. Vinales a ieșit matematic din lupta pentru titlu, iar Rossi a revenit pe 4 după cursa modestă a lui Pedrosa, dar are șanse foarte mici de a-și prinde coechipierul, aflat la 31 de puncte. La constructori, Honda rămâne lider, dar Yamaha a trecut acum înaintea Ducati. KTM a predat lanterna roșie la echipe celor de la Aprilia și mai au de recuperat doar 6 puncte pentru a realiza același lucru și în clasamentul constructorilor.

 

You may also like