ELMS Portimao: Victorie Graff Racing cu ORECA la ultima cursă din sezon

Seria Europeană Le Mans a avut ultima reprezentație pe 2017 în Portugalia, ca și în anii trecuți, iar momentele dramatice n-au lipsit dintr-o cursă de patru ore în care Graff Racing au bifat al doilea succes la LMP2. În plus, am aflat campionii din cele trei categorii.

Graff Racing s-au menținut în luptă la LMP2 timp de 240 de minute și, ca răsplată, echipajul #40 (James Allen, Richard Bradley și Gustavo Yacaman) a reușit al doilea succes din acest an. Succesul nu a venit ușor, căci mașina a suferit din cauza unei probleme la realimentare care a făcut ca, la fiecare oprire, să nu poată fi efectuat plinul. 20 litri erau pierduți de fiecare dată astfel că, pe final, #40-ul a mai oprit o dată pentru un splash de combustibil. Cu toate acestea, ecartul la sosire a fost de aproape 40 de secunde, deoarece câțiva dintre rivali au avut un final de sezon mult mai frustrant.

Multă vâlvă dar nu și rezultatele pe măsură – povestea Cetilar Villorba Corse în 2017

United Autosports trebuiau să se impună pentru a aduce titlul în ograda lor. Lucrurile păreau a merge conform planului după primul stint al lui Hugo de Sadeleer în care Ligier-ul #32 a urcat de pe cinci până pe prima poziție. Will Owen și Filipe Albuquerque au continuat treaba mărind avansul echipei, însă o greșeală la boxe i-a costat scump. Mașina a încetinit prea târziu la una dintre opriri după intrarea în a doua jumătate a întrecerii și, ca urmare, #32 a primit o penalizare stop-and-go de 55 de secunde. Avantajul a fost distrus, iar cei trei au căzut pe trei înainte ca Albuquerque să treacă de Dallara SMP Racing în ultimele momente ale cursei – rezultat care nu a fost, din păcate, îndeajuns.

Graff Racing a câștigat finala sezonului care s-a ținut, la fel ca în ultimii ani, la Portimao

În spatele mașinii SMP pilotate de aceiași Isaakyan și Orudzhev, care au fost printre revelațiile sezonului punând cap la cap niște curse foarte inspirate, a terminat echipajul #22 al G-Drive Racing by Dragonspeed. Leo Roussel, Memo Rojas și Ryo Hirakawa aveau nevoie cel puțin de un loc cinci în situația în care United Autosports câștiga cursa. Cum United au venit pe doi, locul 4 a fost mai mult decât suficient pentru ca Roussel și Rojas să devină campioni în ierarhia piloților, iar G-Drive a învins din nou la echipe, pentru al doilea an la rând.

United Autosports au ratat tilul la P2 însă le-au luat pe ambele la P3 cu o dublă

Cetilar Villorba Corse au încheiat un an destul de dificil cu o clasare pe poziția a cincea la general. Echipa italiană a sperat la mai mult, însă ritmul Dallarei cu numărul 47 a scăzut pe final iar Belicchi, Lacorte și Sernagiotto au fost primii la un tur în urma liderului. Topul 10 a fost completat de Panis-Barthez Competition, High Class Racing, Racing Team Nederland, Dragonspeed și IDEC Sport.

Anglo-americanii de la United Autosports s-au consolat cu o dublă la LMP3 care le-a adus și titlul. Wayne Boyd, Mark Patterson și Chris England au terminat la nici 12 secunde de coechipierii din Ligier-ul #2 (Falb/Rayhall). Pe trei a terminat mașina cu numărul 18 a M. Racing YMR pilotată de  Alexandre Cougnaud, Antoine Jung și Romano Ricci. Cei trei aveau nevoie însă de o victorie pentru a surmonta ecartul de 19 puncte între ei și echipajul prototipului United cu numărul 2. Cum Falb și Rayhall au venit pe doi, aceștia au luat campionatul la distanță de 22 de puncte de ocupanții poziției a doua în clasament. Prin această dublă United Autosports au câștigat și titlul la echipe.

TF Sport și Spirit of Race au trebuit să se resemneze după ratarea titlului la GTE

AT Racing a condus în prima parte a cursei după ce mașina #9 a plecat din pole position. Echipa austriacă a rămas în luptă până la final, având șanse cel puțin pentru un podium înainte de a fi penalizată cu un drive through pentru depășiri multiple ale limitelor pistei. Asta a făcut ca Talkanitsa & Co. să termine abia pe locul al șaptelea. RLR M Sport și 360 Racing s-au luptat la rândul lor pentru primul loc însă, după patru ore, au terminat abia pe locurile 5-6. Mașina Duqueine Engineering #7 a terminat pe poziția a patra, arătând încă o dată potențialul Normei.

Christian Ried, Joel Camathias și Matteo Cairoli s-au impus pentru Proton Competiton în singura clasă rămasă pentru GT-uri, GTE. Echipa germană nu a pornit însă de la vârf, Aaron Scott conducând plutonul pentru Spirit of Race la începutul cursei. Acesta a fost urmat de coechipierul Matt Griffin care a pierdut primul loc obținut în calificări. Elvețianul Camathias a apărut la scurt timp în retrovizoarele celor doi înainte de a-i depăși pe ambii pentru a conduce la finele primelor 60 de minute.

JMW Motorsport au schimbat vechiul 458 GTE cu un 488, iar rezultatele nu au întârziat să apară

Proton a pierdut apoi primul loc în ora a doua când Will Stevens s-a aflat la bordul Ferrari-ului JMW #66. Matteo Cairoli a revenit însă, pe final, și a trecut de Jody Fannin pentru a aduce cel mai bun rezultat pentru Proton de la clasarea pe locul 2 de la Silverstone. JMW au terminat pe doi iar Rob Smith și Jody Fannin au devenit campioni și datorită ghinionului care i-a țintit pe rivalii direcți. În primul rând, Ferrari-ul #55 care a condus o bună bucată de vreme a abandonat cu probleme la motor cu o oră și 40 de minute rămase de disputat. Nici Aston-Martin-ul TF Sport #90 nu a avut o soartă mult mai fericită, deși nu a abandonat. Yoluc, Thiim și Hankey s-au chinuit să găsească viteza necesară pentru a se lupta la vârf întreg weekend-ul. În cele din urmă, în cursă, Nicki a reușit să urce până pe doi dar, la final, doar o clasare pe ultima treaptă a podiumului a fost posibilă – prea puțin pentru a subtiliza titlul de sub nasul celor de la JMW.

Rezultate complete aici 

Sursă foto: Dunlop, TF Sport, Sport Auto Live

 

You may also like