WTCC Motegi: Mondialul își continuă declinul după o nouă farsă

Dacă în China s-a încercat orice pentru a oferi fanilor ceva spectacol în condiții foarte dificile, runda japoneză ține capul de afiș din motive deloc necesare pentru un campionat ce era oricum în declin.

Trebuie să fi fost deosebit de interesante trăirile recente ale lui Tiago Monteiro, spectator la rundele din China și Japonia după accidentul suferit în teste. La Ningbo s-au acordat punctele pe jumătate în manșa principală, iar apoi piloții Honda au fost excluși din clasamentele etapei pentru o neregulă a sistemului de aprindere. A urmat cursa logistică pentru a ajunge la Motegi, unde programul a fost decalat și duminică am avut calificări, MAC3 și cele două întreceri. Abia după ce organizatorii au forțat nota la ultimul start, Norbi Michelisz a adunat puncte suficiente pentru a-l surclasa pe portughez în clasament. Însă acesta n-a fost singurul moment revoltător sau delicat din Japonia.

Gabriele Tarquini nu a mai fost disponibil din cauza suprapunerii cu TCR European Trophy, programul său principal din 2017 fiind cel de tester Hyundai. Astfel, JAS Honda l-a convins pe Esteban Guerrieri să renunțe la bătălia independenților pentru un volan de uzină temporar (dar poate cu opțiuni pentru viitor?). Urmașul lui Pechito a fost convins de pe-o zi pe alta, dar și-a intrat foarte repede în rol și l-a surclasat net pe veteranul Ryo Michigami. Michelisz a semnat timpul de pole, în timp ce Bjork a fost eliminat din Q2 și nu a adunat niciun punct suplimentar. Honda a învins și în MAC3, dar Volvo promitea răzbunare.

Cursa 1

Simetria a continuat cu penalizări pentru schimbare de motor în cazul lui Michigami, respectiv Catsburg. Însă dacă japonezul era oricum condamnat la un rol de suport, olandezul avea o încă carte de jucat pentru titlu, mai ales în condițiile umede pe care le adoră pe Ring. Piloții Volvo au văzut însă roșu, nu alb în fața ochilor atunci când s-au duelat cu rivalii de la Honda. Catsburg l-a împins pe Michigami, iar apoi Guerrieri pe Michelisz. Ambii agresori au fost penalizați, însă și maghiarul a avut de suferit, clasându-se doar pe 7. Nu mult a lipsit ca Guerrieri să compenseze jocul murdar în duelul său la limită cu Thed Bjork.

Suedezul a preferat să renunțe pe final la luptă și l-a lăsat pe argentian să se bucure de podium încă de la primul start alături de Honda. Victoria a mers către Tom Chilton (Citroen), care a trecut de polemanul conjunctura Kevin Gleason (Lada) pe primii metri și a sprintat până la final, reușind să pună mai bine de 10 secunde în raport cu Yann Ehrlacher (Lada), revenit după testul din DTM.

Cursa 2

Ploaia nu a încetat în nicio sesiune, dar totuși s-a putut pleca fără Safety Car. 80 de kilograme de balast nu s-au simțit pentru Honda în asemenea condiții, Michelisz fiind capabil să se desprindă de Catsburg și Girolami fără probleme. Practic, puține schimbări s-au putut produce față de grila de start. Chiar și pe un traseu bine cunoscut, Ryo Michigami a pierdut controlul mașinii în tentativa sa de a sta aproape de Thed Bjork, însă ajutorul pentru echipa niponă a venit chiar din turnul de control. Neutralizarea a fost dictată în turul 7 din 13 pe fondul intensificării ploii și chiar dacă mai mulți piloți erau dornici să se reia întrecerea, acest lucru nu s-a mai produs, la fel ca în China.

Atâta doar că s-a continuat la pas timp de alte patru bucle, pentru a putea completa peste 75% din distanța programată, evitând astfel înjumătățirea punctelor. Decizia a fost evident favorabilă constructorului de casă, Honda. De ce nu s-a mers la pas și la Ningbo, unde Volvo era în frunte? Ori e periculos să rulezi în astfel de condiții, ori nu. Dovada cea mai clară a fost că și în acel ritm lent, Szabo a ieșit de pe pistă.

Așadar, Volvo a recurs la contacte și Honda a fost ajutată să recupereze. La câte dubii planează asupra viitorului WTCC, bucuria revenirii în etapa următoare la Macau este categoric umbrită de evenimentele recente și aproape că nu mai contează pentru fani cine se va impune. Va fi însă relevant pentru factorii decidenți ai celor două uzine angrenate.

Clasament: Bjork 228.5p, Michelisz 212p, Catsburg 209.5p, Monteiro 200p.

You may also like