Formula 1 Brazilia: Mercedes își extinde avantajul

Mercedes AMG a fost din nou echipa de bătut și în cea de-a doua sesiune de antrenamente libere. Lewis Hamilton a fost cel mai rapid pilot. Britanicul nu a reușit să-și îmbunătățească recordul stabilit în FP1 el fiind chiar mai lent cu 3 zecimi decât în sesiunea de dimineață, dar cu toate astea a reușit să se impună. Cel mai rapid tur al său: 1m09.515s (față de 1:09.202s în FP1) a fost stabilit pe pneurile SuperSoft.

De remarcat că diferența de timp dintre cel mai bun tur stabilit pe pneurile Superoft și cel mai bun tur stabilit pe pneurile Soft a fost de doar cu 0,179s.

Proaspătul campion mondial a parcurs 42 de tururi, inginerii împărțind cele 90 de minute de antrenamente în două. Prima parte a fost dedicată simulărilor de calificare, pentru ca în a doua parte a sesiunii pilotul britanic să se concentreze pe simulările de cursă.  Pentru race-sim britanicul a făcut două stint-uri. Primul pe pneurile SuperSoft iar cel de-al doilea folosind pneurile Soft. Ca ritm de cursă, Hamilton a reușit o medie de 1m13.350s la capătul a 14 tururi valide pe pneurile SuperSoft, iar cu pneurile Soft ritmul de cursă a fost de 1m12:520s (după 6 tururi valide).

Valtteri Bottas i-a ținut companie coechipierului în fruntea clasamentului. Finlandezul a avut o întârziere de 0,048s în calsamentul FP2. Și pentru el inginerii au pregătit același tip de sesiune iar ritmul său de cursă pe pneurile SuperSoft, la capătul a 14 tururi valide a fost de 1m13.600s, iar cu pneurile Soft, după 9 tururi valide, media de timp a fost de 1m13.140s.

Între FP1 și FP2 Red Bull a hotărât să schimbe MGU-H-ul pe monopostul lui Daniel Ricciardo, motiv pentru care australianul va primi o penalizare de 10 poziții pe grilă. Deși la sfârșitul sesiunii el declara că nu a tras de monopost pentru a roda cum trebuie noul MGU-H, Ricciardo s-a clasat al treilea în calsamentul sesiunii, la 0,228s de lider. Ca ritm de cursă, Ricciardo a reușit un 1m13.580s cu pneurile SuperSoft (6 tururi valide) și un 1m13.420s cu pneurile Soft, după 10 tururi valide.

Sebastian Vettel a fost al patrulea cel mai rapid pilot. Germanul a sosit în cel mai rapid tur al său la 0.360s de lider iar ca ritm de cursă, la capătul a 18 tururi valabile pe pneurile SuperSoft el reușea o medie de 1m13.470s. Când vine vorba de pneurile Soft, ritmul său sepoate neglija întrucât germanul nu a efectuat decât 4 tururi din care doar trei demne de luat în calcul. Spun totuși că media lui pe soft a fost 1m12.880s (pentru curioși).

Următorul în clasament a fost Max Verstappen. Olandezul s-a plâns mai toată sesiunea de lipsa aderenței pe puntea față, iar numeroasele încercări de a pune monopostul l-a punct nu au făcut decât să-l enerveze și mai tare. Cel mai rapid tur al său a fost cu doar 11 miimi sub performanța lui Vettel și cu 371 de miimi mai lent ca al lui Hamilton. Max nu a făcut simulare de cursă cu pneurile Soft. Ca ritm de cursă cu pneurile SuperSoft, la capătul a 21 de tururi valabile, media lui Verstappen este de 1m13.410s. Da, ritmul său de cursă este mai bun decât al lui Sebastian Vettel, dar lucrurile nu sunt chiar atât de simple. Simularea de cursă a lui Max a fost fragmentată. Adică tur rapid, tur lent, tur rapid, tur lent. Iar asta i-a permis să tragă mai tare de pneuri. Suficient de tare încât atunci când eliminăm tururile lente, media să fie mai bună ca a lui Vettel. Realistic vorbind, Red Bull-ul cu nr. 33 ar trebui să fie la o zecime în urma lui Vettel în clasamentul timpilor din simulările de cursă.

Kimi a fost al 6-lea, la 0,6s de lider în clasamentul tururilor rapide din simularea de calificare. Pe long run însă, după 14 tururi valabile pe SuperSoft, media lui de timp a fost de 1m13.700s. La fel ca și Vettel, performanța pe pneurile Soft se poate neglija, în calcul neintrând decât 2 tururi valabile (medie de 1m13.270s).

Top 10 este completat de Ocon, Massa, Hulkenberg (toți în aceeași secundă cu liderul) și Fernando Alonso la 1.140s de Hamilton. Spaniolul a avut o sesiune de coșmar el plângându-se în mai multe rânduri prin radio inginerului Andrea Stella că sistemul MGU-K nu livrează puterea în mod consecvent.

Carlos Sainz a fost al 11-lea, urmat de Sergio Perez și Stoffel Vandoorne. Lance Stroll a fost al 14-lea, în urma lui clasându-se francezul de la Haas, Romain Grosjean, conaționalul de la Toro Rosso – Pierre Gasly, coechipierul acestuia, Brendon Hartley și Pascal Wehrlein de la Sauber. Piloții de la Toro Rosso, Hartley și Gasly au schimbat și ei MGU-H-ul de la PU-ul Renault, astfel încât, cel puțin până acum, ei ii vor ține companie lui Daniel Ricciardo pe lista piloților penalizați.

Ultimii în clasament au fost Marcus Ericcson și Antonio Giovinazzi care a pilotat în FP2 în locul lui Kevin Magnussen.

© f1.com

Clasament ritm de cursă. Pneuri Supersoft.

Clasament ritm de cursă. Pneuri Soft.

You may also like