Formula 1 Brazilia: FP3 egalizează performanțele

Mercedes AMG F1 a câștigat și a treia sesiune de antrenamente libere din Brazilia. Numai că de data asta Scuderia Ferrari a venit foarte aproape. Cat de aproape ? Primii patru piloți din clasament, cei de la Mercedes și cei de la Ferrari au fost despărțiti de doar 58 de miimi de secundă.

Valteri Bottas a fost cel mai rapid, finlandezul stabilind un timp de 1m09:281s. Mai rapid cu aproape 3 zecimi față de performanța lui din FP2, dar nu suficient de rapid pentru a depăși recordul lui Hamilton din FP1. Britanicul a fost al doilea la 3 miimi în urma colegului său.

Piloții Ferrari au terminat pe locurile 3 și 4 cu Raikkonen mai rapid decât Sebastian Vettel cu 13 miimi. Față de ieri când monoposturile roșii erau la peste jumătate de secundă în urma săgeților argintii, astăzi diferența a fost minimă. Explicația este că ieri inginerii Ferrari au folosit PU-uri mai vechi care și-au pierdut din performanță. Cum de regulă înainte de FP3 se montează PU-urile și cutiile de viteze ce vor fi folosite în cursă, observăm că diferența reală dintre Mercedes și Ferrari (fără ca niciuna dintre echipe să folosească Q3 mode) este minimă.

Daniel Ricciardo a fost al 5-lea pentru Red Bull la aproape o secundă de cei din fața sa. Red Bull a ales să facă un număr cât mai mic de tururi pentru a proteja PU-ul Renault pe care-l vor folosi și în Abu Dhabi.

Surpriza sesiunii a fost însă Fernando Alonso. Pe un circuit rece (26 de grade la nivelul pistei față de 55 ieri ), spaniolul a reușit să aducă monopostul McLaren la 1 secundă și 7 miimi în urma lui Valtteri Bottas.

Perechea Perez – Ocon de la Force India înregistrează a 7-a și a 8-a performanță a sesiunii, cei doi fiind urmați de Max Verstappen. Olandezul a parcurs doar 9 bucle de circuit în cele 60 de minute oficiale, reușind 3 tururi cronometrate. Din cele 3, două au fost compromise de un comportament subvirator al monopostului Red Bull care nu se descurcă pe asfalt rece. Al treilea tur rapid și ultimul l-a găsit pe Verstappen ieșind agresiv din virajul 12 și intrând în tete-a-queue în momentul în care monpostul s-a urcat pe vibratoarele încă umede de pe urma ploii de dimineață.

Top 10 este încheiat de Carlos Sainz, cel mai rapid pilot al celor de la Renault. El a fost urmat de Stoffel Vandoorne, Felipe Massa și Kevin Magnussen. Nico Julkenberg a fost doar al 14-lea, la o zecime în urma coechipierului său, iar după el îl găsim de Grosjean, conaționalul acestuia Gasly (cel mai rapid pilot al celor de la Toro Rosso), nou venitul Hartley și perechea de la Sauber Wehrlein – Ericsson.

Pe ultimul loc, Lance Stroll obligat să abandoneze încă din primele minute ale sesiunii după ce monopostul său a rămas blocat pe pistă, cel mai probabil din cauza cedării cutiei de viteze.

Așadar o sesiune interesantă în care diferențele observate ieri între Ferrari și Mercedes nu se regăsesc. Și cum din punct de vedere meteorologic situașia va fi asemănătoare în calificări, sperăm să avem parte de o sesiune cel puțin la fel de strânsă.

You may also like