WTCC Macau: Un nou capitol al legendei lui Rob Huff

Rob Huff și-a prelungit idila cu pista din Macau, după ce mecanicii săi au reparat peste noapte modelul Citroen avariat în prima manșă.

Norbert Michelisz a fost cel mai rapid în antrenamente, însă specialistul Rob Huff a răspuns în calificări și i-a suflat pole-ul, precum și punctul adițional. Thed Bjork a fost doar al patrulea pe grilă, în timp ce colegii săi au fost printre numeroșii piloți ce au lovit glisierele. Consecința directă a fost o plimbare la pas a tripletei albastre în MAC3, doar pentru a aduna punctele.

Cursa 1

Pe grila inversată, Bennani și Coronel și-au păstrat primele două poziții după start, aceștia fiind urmați de un Ryo Michigami care nu a emis pretenții ofensive și s-a mulțumit să devină primul japonez care urcă pe podium în istoria mondialului de turisme. Cursa părea să fie lipsită de spectacol până în turul al șaptelea din totalul de 8, când Norbi Michelisz a comis o rară eroare și a lovit zidul pe când se afla pe 5, în urma rivalului direct, Thed Bjork. Urmăritorii nu au avut cum să evite baricada numită Honda Civic, provocând astfel întreruperea cu steag roșu.

Cum turul anterior fusese completat de toți concurenții și normal celor 75% din totalul distanței programate era bifată, s-au acordat punctele integral și Michelisz n-a pierdut, practic, nimic. Norocul maghiarului și al celor ce l-au percutat (Guerrieri, Huff, Chilton) a fost că la Macau programul e întins pe 4 zile și fereastra de reparații era extinsă de la obișnuita jumătate de oră la aproape o zi întreagă. Astfel, nimeni n-a lipsit de pe grila de duminică. Însă cât de mulți piloți și-ar fi dorit un asemenea scenariu și la vizita anuală pe Nordschleife?

Cursa 2

Ploaia venită peste noapte a impus plecarea din spatele mașinii de siguranță, scutindu-l astfel pe polemanul Rob Huff de cel mai complicat moment. Nimeni și nimic nu l-a putut opri pe fostul campion britanic să sprinteze (abia acum) către un prim succes stagional, ajungând la cota 9 pe temutul traseu Guia și egalându-l pe Pechito Lopez în ierarhia all-time a victoriilor (29). Punctele obținute de cel de-a zecelea învingător stagional l-au păstrat în joc pentru titlul piloților independenți, la bătaie cu echipierii Sebastien Loeb Racing, Mehdi Bennani și Tom Chilton.

Norbi Michelisz a încercat un atac timid asupra lui Huff, apoi s-a mulțumit cu punctele aferente locului secund, în condițiile în care Esteban Guerrieri a avut grijă să-l trimită pe Thed Bjork pe poziția a cincea. Ulterior, argentinianul i-a asigurat spatele liderului JAS Honda odată cu depășirea lui Chilton, însă o eroare în ultimul tur a condus la rocadă în sens invers. Așadar, două modele nipone au devansat Volvo-urile, care au punctat doar prin Bjork (P5) și Girolami (P9). Tom Coronel s-a clasat pe 6, înaintea lui Bennani și Gleason, provocând astfel o schimbare de lider în ierarhia independenților în detrimentul marocanului.

Până acum, n-am avut niciodată noroc la Macau. Dar aseară am fost într-un cazino, am pariat pe numărul meu de concurs și am câștigat. Ulterior, am păstrat monedele în buzunar și am obținut rezultatele de care aveam nevoie în acest final de sezon, pe cel mai vechi model aflat în competiție. Unica mea șansă era să forțez la maximum pe munte, ca să nu mă expun pe liniile drepte!

Tom Coronel

Matematic, cinci piloți mai pot deveni campioni în finala din Qatar, ce are loc peste două săptămâni. Însă, realist vorbind, lupta se va da între liderii Volvo și Honda, Bjork și Michelisz, în timp ce colegii SLR își vor disputa titlul independenților, iar Catsburg va fi în aceeași postură de suport precum rolul îndeplinit atât de bine de Guerrieri. Cu cele două victorii la Macau, Citroen are acum cele mai multe succese în 2017 (6), urmată de Honda (5) și Volvo (4).

Clasament piloți: Bjork 255,5 Michelisz 249 Bennani 216 Catsburg 211,5 Chilton 210,5

Trofeul independenților: Chilton 120 Bennani 119,5 Huff 113

Clasament echipe: Polestar 804,5 Volvo Honda 792

You may also like