Formula 1 Abu Dhabi: Hamilton revine în frunte în FP2

Lewis Hamilton fost cel mai rapid pilot în cea de-a doua sesiune de antrenamente libere. Britanicul a stabilit cel mai rapid timp al week-end-ului, orptind cronometrul la 1m:37.877s. Hamilton a fost urmat în clasament la 149 de miimi de rivalul Sebastian Vettel de la Scuderia Ferrari.

Daniel Ricciardo a reușit să găsească setup-ul potrivit iar asta s-a văzut în clasament. Australianul a fost al treilea cel mai rapid pilot în FP2, el încheind sesiunea cu o întârziere de 0.303s față de Hamilton și 154 de miimi față de Vettel.

Kimi a venit pe locul 4 el fiind urmat de conaționalul Bottas. Verstappen a aflat că temperatura mai scăzută față de FP1 i-a dat peste cap balansul monopostului, olandezul fiind în mod constant mai lent ca Ricciardo. În cele din urmă a terminat pe locul 6 la o secundă distanță față de lider și la peste 7 zecimi de coechipierul Ricciardo.

Perez și Ocon ocupă locurile 7 și 8, ambii în aceeași zecime. Ei au fost urmați de Hulkenberg, Alonso, Massa și Vandoorne. Sainz a fost al 15-lea la aproape 2,5 secunde în urma lui Hamilton. Spaniolul a fost urmat de Stroll, Gasly de la Toro Rosso, Magnussen, Wehrlein, Ericsson și Hartley. Ultimul în clasament a fost Romain Grosjean care nu a parcurs decât 12 tururi înainte de a se retrage la boxe după ce a simțit miros de cabluri arse. Gunther Steiner a confirmat că au descoperit cabluri avariate care trebuiau schimbate, operațiune extrem de costisitoate din punct de vedere al timpului.

© F1 Group

Simulări de cursă

Partea a doua a sesiunii de antrenamente libere a fost rezervată, ca de obicei, simulărilor de cursă, iar la sfârșitul sesiunii, iată cum au stat lucrurile.

Vettel a început simulările folosind pneurile SuperSoft. Germanul a parcurs un total de 14 tururi cu această comoziție, iar dintre aceste 14 tururi, 12 au fost luate în considerare pentru stabilirea mediei. Așadar, folosind pneurile SuperSoft, media lui Vettel a fost de 1m43.532s. După aceste 14 tururi, germanul a intrat la boxe și a încălțat pneurile UltraSoft cu care a parcurs 4 tururi. Media pe varianta cea mai moale de pneu a fost de 1m42.859s.

Britanicul Lewis Hamilton a folosit în prima parte a simulărilor de cursă pneurile cele mai moi cu care a parcurs 6 tururi. Apoi în al 7-lea tur a frânat violent la intrarea în primul viraj alegându-se cu un flat spot de toată frumusețea care l-a obligat să revină la boze și să încalțe pneurile SuperSoft. Pe această a doua compoziție de pneu, Hamilton a parcurs 15 tururi. Media britanicului pe pneurile UltraSoft a fost de 1m43.153s, iar cu pneurile SuperSoft media a fost de 1m43,432s.

Valtteri Bottas a parcurs simulările de cursă conform programului. Întâi a folosit pneurile UltraSoft (13 tururi) și apoi pneurile SuperSoft (5 tururi). Calculul pentru UltraSoft a fost făcut luând în considerare 10 tururi din cele 13, iar media a fost de 1m43.063s. Pe cealaltă compoziție de pneu (SuperSoft) am luat în calcul 4 tururi din 5, iar media a fost de 1m42.900s.

Kimi a făcut simulările doar cu pneurile UltraSoft, italienii de la Ferrari alegând să împartă strategia între cei doi piloți. La capătul a 12 tururi din care 9 valide, media a fost de 1m43.206s.

În tabăra celor de la Red Bull, lucrurile au stat în felul următor. Întâi simulare cu pneurile UltraSoft și apoi cu pneurile SuperSoft. Ricciardo a făcut 10 tururi cu UltraSoft din care 8 valide (medie de 1m43.663s ) iar Verstappen a reușit 7 tururi pe cea mai moale compoziție din care 6 valide pentru calcul. Media olandezului a fost de 1m43.538s. Cu pneul roșu SuperSoft, australianul a parcurs 6 tururi (5 luate în considerare) media fiind de 1m42.817s. Max pe de altă parte a parcurs 9 tururi (7 valide), iar media lui a fost de 1m43.447s.

 

 

You may also like