Povestea lui Don Panoz, omul care a creat ALMS și propriile sale mașini

Considerat de mulți drept omul care a adus cursele de anduranță pe model european în Statele Unite, Don Panoz a reușit să combine o pasiune pentru curse cu una pentru afaceri. Acesta s-a luptat pentru a aduce mașinile care alergaseră la Le Mans pentru prima ediție a Petit Le Mans și, ulterior, a continuat alături de Automobile Club de l’Ouest când a pus bazele Seriei Americane Le Mans (ALMS).

Anii ’90 au fost o perioadă tulbure pentru peisajul curselor de anduranță din SUA. Mai întâi am asistat la prăbușirea formulei Grand Touring Prototype (GTP), care se afla în vârful piramidei în IMSA GT Championship. Acele prototipuri care au rămas pe veșnicie în memoria fanilor au fost înlocuite cu unele cu cockpit deschis după noile reguli World Sports Car, care însă erau mai lente, mai urâte și nu au prins chiar la fel de bine.

În ciuda acestor ani mai dificili care au dus IMSA pe muchia prăpastiei, Don Panoz a simțit că această ramură a întrecerilor pe circuit are totuși un viitor în America dacă se aduce în ecuație savoarea celei mai importante curse de anduranță a planetei: cea de 24 de ore de la Le Mans. Astfel, Panoz, care-și construia deja mașini sub propriul nume și pe care le văzuse concurând și în Europa începând cu 1997, a creat o legătură cu organizatorul cursei, ACO, pentru a aduce acele mașini în State pentru o cursă specială – Petit Le Mans. Din acest punct s-a născut, în 1999, ALMS, a cărui ADN se păstrează și în campionatul actual de prototipuri și GT-uri, IMSA Weathertech Sports Car Championship.

You may also like