GP3 Abu Dhabi: Victorie în al doisprezecelea ceas pentru Niko Kari

N-a fost loc de mari modificări în clasamentul general, însă Niko Kari a obținut, în sfârșit, prima sa victorie în finala din Orientul Mijlociu.

George Russell a reușit al patrulea său pole într-o dimineață foarte încărcată, în care a alternat evoluțiile din GP3 și Formula 1, dat fiind că a primit șansa unei noi evoluții de o oră și jumătate în FP1 alături de Force India. Avantajat de timpul petrecut pe pistă, britanicul a asigurat o performanță unică în istoria campionatului: 100% pole-uri pentru o echipă de-a lungul unui an competițional. Din păcate pentru ART Grand Prix, colegii lui Russell nu se aflau în proximitate, cel mai modest fiind Jack Aitken, pe 15 din totalul de 20. Acesta era luat la țintă de Fukuzumi la general, japonezul urmând să plece de pe 6. Însă marea amenințare pentru Russell o reprezentau cei doi piloți Arden (Pulcini și Kari), în căutarea primei victorii din 2017 pentru formația lui Garry Horner.

Cursa 1

Niko Kari a obținut o victorie senzațională, în ultimul weekend ca pilot al filierei Red Bull, după un start remarcabil în care a urcat imediat de pe 3 pe 1. Russell a virat spre interior pentru a contra plecarea mai bună a lui Pulcini, iar finlandezul a trecut de ambii pe exterior și nimeni nu l-a mai putut prinde. Pulcini a trecut de Russell la prima trecere pe a doua zonă DRS, însă campionul și-a recuperat poziția printr-o reacție mai bună la finele unei perioade de Virtual Safety Car. Italianul a ratat apoi șansa de a completa sărbătoarea Arden, fiind prins și depășit de Arjun Maini, apoi suferind și o pană.

Pentru Nirei Fukuzumi s-a risipit marea oportunitate de a deveni vicecampion, japonezul calând pe grilă. Nici Aitken nu a ajuns în zona punctelor după ratarea din calificări, în timp ce Anthoine Hubert a trecut linia de sosire pe importanta poziție a opta, dar a primit o penalizare care l-a aruncat pe 11. Printre abandonuri s-a numărat și Giuliano Alesi, așa că monopolul ART Grand Prix la general era asigurat din punct de vedere matematic. Fiul lui Jean mai spera la poziția de best of the rest, însă era nevoie ca Alessio Lorandi să nu-i ia 7 puncte în ultima cursă a sezonului. Italianul de la Jenzer se afla într-o poziție bună însă, după ce terminase pe 5 prima alergare.

Cursa 2

Ryan Tveter a reacționat mai bine decât Dorian Boccolacci la stingerea semafoarelor, însă francezul și-a recăpătat prima poziție la prima oportunitate cu DRS. În turul al șaptelea, Ticktum i-a luat lui Lorandi esențiala poziție a patra printr-o manevră la limită, iar învingătorul de la Macau a continuat în aceeași notă, urcând pe podiumul provizoriu în detrimentul lui Steijn Schothorst. Lorandi a încercat aceeași manevră la finele celei de-a doua zone DRS, însă nu a avut precizia lui Ticktum și și-a avariat aripa față, ieșind imediat din zona punctelor. Mai mult, nu doar că Lorandi nu i-a luat locul lui Alesi la general, a pierdut și poziția a șasea în detrimentul lui Boccolacci.

Niko Kari a revenit la proastele obiceiuri pe final de manșă, provocând abandonul lui Schothorst printr-un atac nesăbuit, iar Ticktum n-a avut probleme în a trece de Tveter, însă britanicul a primit o penalizare de cinci secunde pentru o depășire anterioară, efectuată dincolo de limitele pistei. Totuși, nu a coborât mai jos de poziția a treia, în urma celor doi piloți Trident. DAMS a ratat ocazia de a puncta la ultima cursă în GP3, Bruno Baptista fiind penalizat cu cinci secunde adiționale și ieșind astfel din top 8. În mod just, și Kari a primit 10 secunde de penalizare.

Și pentru Dorian Boccolacci a fost prima victorie la acest nivel, una care s-a lăsat destul de mult așteptată. Trident a fost ”echipa zilei de duminică” – toate cele șapte sprinturi au avut un pilot din gruparea lui Giacomo Ricci fie pe 1, fie pe 2. Sâmbăta, în schimb, toate cursele principale au revenit celor de la ART până la finala din Abu Dhabi, când Kari a stopat seria.

Clasament final piloți: 1. Russell 220p 2.Aitken 141p 3.Fukuzumi 134p 4.Hubert 127p 5.Alesi 99p.

Clasament final echipe: 1.ART Grand Prix 594p 2.Trident 285p 3.Jenzer 164p.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By