Formula E Hong Kong: Victorii pentru Sam Bird și Felix Rosenqvist

Prima etapă a noului sezon ne-a arătat că lupta la vârf nu se va da doar între Renault și Audi, alte patru formații având forța de a învinge. Sam Bird și Felix Rosenqvist au început cu dreptul campania.

Cursa 1

Sam Bird a devenit primul învingător al stagiunii de o manieră similară cu primul succes al carierei lui Mark Webber în Formula 1, la Nurburgring în 2009. Britanicul a spart defensiva lui Jean-Eric Vergne, care a fost laitmotivul manșei, apoi și-a creat un ecart suficient pentru a compensa un drive through venit pentru o inexactitate la momentul schimbării monopostului. Francezul a fost atât de concentrat pe apărarea locului secund în fața lui Nick Heidfeld, încât i-a permis lui Bird să revină tot pe prima poziție după satisfacerea pedepsei pe o linie a standurilor deosebit de scurtă, ce taie practic două viraje ale circuitului. Pilotul DS Virgin nu a avut așadar nicio problemă în a se distanța din nou pe final, ajungând cu ușurință la peste 10 secunde de Vergne în momentul în care a trecut sosirea ca învingător pentru a șasea oară în seria electrică.

Contabilizând o întrerupere cu steag roșu după ce Andre Lotterer a blocat pista ”a la Monaco” după start, aceasta a fost cea mai lungă manșă din scurta istorie a campionatului. Maro Engel a sosit al patrulea, anunțând progresul Venturi, însă acesta a fost penalizat pentru depășirea celor 180kW în regim de cursă, beneficiarul direct fiind Nelson Piquet Jr., extrem de combativ la prima sa prezență cu Jaguar. Buemi și di Grassi s-au atins din nou în debutul manșei, consecințele fiind serioase la monopostul campionului en-titre. Nici pentru elvețian n-a fost mai bine, acesta ratând punctele după o problemă deja tipică acestei serii: sincopă a sistemului de gestiune a bateriei, care necesită o oprire de câteva secunde pe circuit pentru o resetare totală.

Cursa 2

Felix Rosenqvist a obținut al patrulea pole din scurta sa carieră în Formula E, înaintea lui Evans, Mortara și Abt. Fanii nu au avut însă ocazia de a vedea o luptă pentru supremație în primul viraj, căci o defecțiune a semafoarelor a impus plecarea din spatele BMW-ului i8 ce acționează ca Safety Car. După un tur s-a dat verde, iar Rosenqvist a fost trădat de frânele reci în primul viraj și Mortara și-a asumat conducerea. Nimeni și nimic nu a părut să-l deranjeze pe pilotul Mercedes din DTM în drum spre victorie în chiar primul său weekend în seria electrică, Daniel Abt fiind incapabil să vină la mai puțin de o secundă de specialistul curselor stradale, chiar și beneficiind de fan boost. Însă Mortara a forțat pe final pentru punctul aferent celui mai rapid tur și a comis o eroare complet neașteptată, pe care și-a asumat-o imediat.

Astfel, Daniel Abt a moștenit un succes improbabil și 25 de puncte chiar în ziua în care a împlinit 25 de ani, dovedind că-și merită locul în cadrul echipei de uzină Audi. Germanul nu mai câștigase o cursă de monoposturi de mai bine de cinci ani (GP3, Monza 2012), iar acum pleacă din Hong Kong ca lider al ierarhiei generale, în condițiile în care campionul și coechipierul său Lucas di Grassi a fost iarăși trădat de monopost și nu a punctat. Printre cei șase piloți care sunt încă la cota zero se află și marele rival al brazilianului, Sebastien Buemi, care nu a putut recupera suficient după ce plecase ultimul din cauza unui accident în calificări.

Felix Rosenqvist a avut forța (și materialul tehnic) pentru a riposta după eroarea din debutul cursei și a recuperat locuri atât pe pistă, cât și la boxe, pentru a reveni în zona podiumului. El s-a aflat suficient de aproape de Abt pentru a putea urca un loc în momentul sincopei lui Mortara, iar astfel Mahindra e prima echipă ce obține două podiumuri în sezonul al patrulea. Mitch Evans și-a egalat cel mai bun rezultat (locul 4), dar putea veni pe podium dacă nu pierdea 4 secunde la standuri. Vergne s-a menținut în top 5, iar Bird a compensat penalizarea de 10 poziții pe grilă cu o recuperare utilă în clasamentul general.

Însă ziua le-a aparținut, cu șansă, favoriților din pre-sezon. Audi Sport a celebrat victoria cu un prim podium pe care a urcat noul team manager, Allan McNish, la chiar ultima prezență într-o calitate oficială pentru doctorul Wolfgang Ullrich, artizan al marilor succese din ultimele două decenii. Urmează o pauză de șase săptămâni până la runda africană de la Marrakesh, iar etapa din Brazilia ce urma să se dispute în martie a fost amânată pentru sezonul al cincilea din Formula E. În scurt timp se va ratifica propunerea de rezervă, pentru a nu fi scurtat calendarul. Va fi oare o soluție facilă de dublare a unei manșe sau o destinație nouă?

Update: Daniel Abt a fost descalificat pentru o neconcordanță a stickerelor de pe inverter și MGU față de cele declarate către FIA. Așadar, Felix Rosenqvist a moștenit victoria, Mitch Evans a adus primul podium pentru Jaguar și Buemi a luat ultimul punct.

Clasament piloți: 1.Sam Bird 35p, 2.Jean-Eric Vergne 33p, 3.Felix Rosenqvist 29p, 4.Edoardo Mortara 24p.

Clasament echipe: 1.Mahindra 44p, 2.DS Virgin 41p, 3.Techeetah 33p, 4.Venturi 24p.

You may also like