DTM 2018: Brands Hatch și Misano, noutățile din calendar

Anul viitor, seria germană de turisme va avea un echilibru perfect între rundele din țara de origine și celelalte destinații europene.

Propunerea de calendar înaintată de ITR către FIA vine cu vești bune în ultimul sezon al luptei dintre Audi, BMW și Mercedes, înainte ca aceștia din urmă să părăsească seria. Implicit, nici influența Mercedes nu mai este atât de mare în deciziile legate de viitorul campionatului, iar prima consecință a fost eliminarea unei deplasări costisitoare în Rusia, pe Moscow Raceway, unde se organizau etape încă din 2013. Din același an datează și ultima vizită a DTM la Brands Hatch, una memorabilă pentru incidentul care l-a avut în prim-plan pe Augusto Farfus, tractat de o mașină de asistență în calea liderilor cursei.

Pentru o revenire în Marea Britanie s-a analizat și varianta Donington Park, însă până la urmă tot la Brands Hatch s-a ajuns la un acord. Spre deosebire de perioada anterioară, nu se va mai rula însă pe varianta scurtă (Indy), ci pe întregul traseu de Grand Prix al circuitului din comitatul Kent. O altă țară occidentală ce revine în calendar este Italia, care a mai găzduit etape din DTM în ”era modernă” la Mugello și Adria. De această dată, se va merge la Misano, pe un circuit tehnic, dar cu puține oportunități de depășire. Ar putea să se ajungă la exprimarea unor frustrări mai mari decât la Oschersleben, circuit care nu-și găsește locul înapoi în calendarul competiției germane de top.

Totuși, în pofida schimbărilor organizaționale, Lausitzring rămâne printre etapele anunțate pentru 2018, însă e oarecum surprinzătoare alegerea datei. Cel mai apropiat circuit de Berlin va găzdui cursele din DTM chiar în weekendul în care în capitală se va desfășura runda de Formula E. În rest, nicio schimbare: stagiunea începe și se termină la Hockenheim, cursa-vedetă de la Norisring e la locul ei, se merge pe Hungaroring și la Zandvoort, iar toamna aduce iarăși etapele de la Nurburgring și Spielberg.

2018 va fi ultimul an al Formulei 3 europene în forma actuală (și în weekendurile DTM), înaintea presupusei fuziuni cu seria GP3. Porsche Carrera Cup Germania continuă, iar cupa Audi TT a fost salvată de către Hans-Juergen Abt și nu va dispărea. În schimb, nu vom mai avea parte de vreo venire a seriei europene GT4 alături de DTM, ci doar în programul Blancpain Sprint Series. Chiar dacă numărul total de etape crește de la 9 la 10, costul s-ar putea să scadă cu două deplasări în Marea Britanie și Italia în locul celei din Rusia.

05/06 mai – Hockenheim
19/20 mai – Lausitzring
02/03 iunie – Budapest
23/24 iunie – Norisring
14/15 iulie – Zandvoort
11/12 august – Brands Hatch
25/26 august – Misano
08/09 septembrie – Nürburgring
22/23 septembrie – Spielberg
13/14 octombrie – Hockenheim

You may also like