Fuziunea WTCC-TCR International a fost ratificată de FIA

Campionatul mondial de turisme își încheie cea de-a doua eră după 13 ani, lăsând locul unei cupe mondiale conforme specificațiilor TCR.

Profeția lui Marcelo Lotti s-a îndeplinit: italianul a părăsit echipa de organizare a WTCC cu convingerea că formatul actual nu mai poate rezista și a propus o alternativă mai ieftină, care a progresat fantastic în ultimii trei ani. Astfel, nu e nicidecum o surpriză că, la finele celui de-al patrulea an al costisitoarelor modele TC1, grilele nepopulate au anunțat sfârșitul mondialului. După un sezon singular în 1987, WTCC a revenit pe structura unui campionat european puternic în 2005 și a propus lupte memorabile, cu Alfa-Romeo, BMW, Seat, Chevrolet, Citroen și Volvo succedându-se la vârf. Acum, era constructorilor se încheie.

TCR a fost un concept centrat pe echipe private, chiar dacă interesul arătat de concurenți a determinat în ultimii ani uzinele să dezvolte in-house astfel de turisme, din dorința de a face bani la fel ca din programele de customer racing axate pe GT3-uri. Seat, Honda, Audi, Volkswagen și mai nou Hyundai și Peugeot au pompat sume importante în modele TCR, surclasând deja prin prisma investiției privații veritabili care au îmbrățișat conceptul, cum ar fi Romeo Ferraris (Alfa), Top Run (Subaru), Zengo Motorsport (KIA) sau Vukovic (Renault). În orice caz, BoP-ul funcționează (fixat până la finele lui 2019), varietate există, iar ecarturile sunt încă acceptabile în pluton.

Prima redută FIA care a căzut a fost cupa europeană (ETCC), organizată deja conform regulamentului TCR, care va dispărea din 2018. Tot de anul viitor, Marcelo Lotti a anunțat apariția unei serii TCR Europe, care e de fapt același lucru, dar sub alt conducător. La masa negocierilor cu FIA, Lotti nu a făcut nicio concesie în ceea ce privește esența, spiritul TCR, acceptând doar să sacrifice independența seriei TCR International pentru următorii doi ani. Astfel, 26 de locuri full-time vor fi conferite exclusiv echipelor private, lăsând pe dinafară Honda sau Volvo cu implicarea oficială. Sigur că ”sprijinul” nu va putea fi abolit, dar pe hârtie va fi o serie rezervată privaților, ce nu se va mai putea numi campionat mondial.

Va fi în schimb o cupă mondială, cu numele WTCR, care păstrează același promotor al WTCC (Eurosport Events) și implicit pachetul media ce promite o expunere considerabilă. Și calendarul va fi conceput pe baza actualelor destinații din mondial, cu 10 etape pe patru continente. De interes va fi o schimbare inspirată din BTCC: în fiecare weekend, se vor desfășura câte 3 manșe. În scurt timp vom afla circuitele și primele echipe angrenate, cele din WTCC și TCR International având prioritate în noua serie.

Așadar, capăt de drum momentan pentru campioana Volvo, care nu are un model TCR (dar există perspective în acest sens) și pensionare forțată a celorlalte modele din WTCC (Chevrolet Cruze, Citroen C-Elysee). Lada Vesta și Honda Civic există și sub ”alte haine”, așa că vor putea fi înscrise în noul campionat. Este de așteptat ca unii piloți să-și găsească imediat locul în noua arenă, mai ales că au gustat deja din atmosfera TCR International (Michelisz, Huff, Coronel). În schimb, Tom Chilton a anunțat deja că prioritatea sa pentru 2018 este să atace titlul în BTCC.

Formatul weekendului

Ziua 1: FP1 (30 min); FP2 (30 min); Calificări (30 min), 
Cursa 1 (puncte pentru top 10: 27-20-17-14-12-10-8-6-4-2);

Ziua 2: Calificări Q1 (25 min)
, Q2 (10 min)
, Q3 (Superpole top 5)
; Cursa 2 (grila: top 10 inversați după Q2, puncte pentru top 10: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1); Cursa 3 (grila conform calificărilor, puncte pentru top 10: 30-23-19-16-13-10-7-4-2-1).

Normele TCR

Regulamentul tehnic TCR impune mașini cu 4/5 uși sedan sau hatchback, cu tracțiune față, capacitate cilindrică între 1750 și 2000cmc, motoare de serie supraalimentate cu o putere maximă de 350CP. În prezent, există circa 20 de campionate/clase dedicate în lume, în 2018 lansându-se serii naționale în piețe-cheie precum Marea Britanie și Statele Unite. Peste 600 de mașini TCR au fost deja construite și livrate către echipe, produse de: Alfa-Romeo, Audi, Ford, Honda, Hyundai, KIA, Lada, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Subaru și Volkswagen.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like