BTCC: Rob Austin țintește sus cu noua Alfa Giulietta

După patru sezoane cu aceeași Toyota Avensis, echipa lui Simon Belcher propune o asociere cu un nou constructor în 2018: Alfa-Romeo.

Într-un campionat în care au evoluat în 2017 Subaru, BMW, Honda, Volkswagen, MG, Toyota, Audi, Mercedes, Ford și Chevrolet, iată cum și Alfa-Romeo își anunță revenirea în 2018, printr-o asociere cu Handy Motorsport, formație ce-și va schimba numele în HMS Racing. Legendarul brand italian a mai activat în BTCC imediat după campania victorioasă din DTM în 1993, reușind să-și treacă în cont și titlul britanic în 1994 cu Gabriele Tarquini la volanul modelului 155 (non-turbo de această dată).

Chiar dacă Giulietta ar putea ajunge mai ușor pe circuitele din Albion anul viitor grație apariției noului campionat TCR UK, pentru care există deja mașina construită de Romeo Ferraris ce a activat în seria internațională în ultimii ani, BTCC rămâne pentru moment categoria de top a turismelor din Marea Britanie și regulamentul nu pune o mare presiune bugetară pe uzină. Practic, beneficiul de marketing este asigurat, în timp ce construcția efectivă a mașinii este realizată prin efortul (și finanțele) echipei private HMS.

Titularul modelului cu #11 de concurs rămâne același Rob Austin, cel care a încheiat stagiunea tocmai pe 11 la general, reușind chiar la ultimul start din 2017 să aducă prima victorie din istoria echipei lui Simon Belcher, după o schimbare inspirată de anvelope chiar pe grila de start. A fost cel mai frumos mod de a pensiona bătrânul (și masivul) Avensis de generație 2012, trecut prin multe de acrobatul Austin, unul dintre cei mai agresivi piloți din pluton. Pilotul din Evesham nu mai obținuse un succes în BTCC din 2014.

Proiectul Alfei Giulietta pentru anul viitor a fost anunțat încă din luna august, de la Rockingham. De atunci, fabricantul Willie Poole a petrecut mai bine de 600 de ore pentru a construi un șasiu deosebit de ușor, pe baza reperelor modelului de serie. Pe acesta se montează o structură de rezistență (rollcage) proiectată cu ajutorul CAD, iar reperele aerodinamice și de caroserie sunt realizate de alt subcontractor (ABS). Intern, echipa HMS a desenat și fabricat sute de componente: sistemul de răcire, structuri deformabile, evacuare, suporți pentru aripi și multe altele.

Din declarațiile lui Austin și Belcher se poate deduce faptul că sprijinul venit din partea constructorului este minim, aspectul financiar fiind mai degrabă garantat de menținerea sponsorului principal (Duo). Nici partea tehnică nu pare să aibă vreun input din partea Alfa-Romeo UK, așa că putem considera proiectul în ton cu revenirea nominală din Formula 1. Asta se traduce printr-un mare accent pus pe marketing și comunicare, aspect care ar putea aduce în centrul atenției performanțele de care Rob Austin este cu certitudine capabil.

Mașina va putea fi văzută pentru prima oară în cadrul tradiționalei lansări de la Birmingham, de la Autosport International Show. La acest salon va fi din nou prezentă și redacția Pitstops, cu știri și imagini exclusive din mijlocul evenimentelor.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By