BMW Motorsport: Zanardi la Daytona, noutăți în DTM, WEC și IMSA

În cadrul galei de final de sezon, desfășurate la Munchen, Jens Marquardt a anunțat noua provocare a vieții lui Alex Zanardi, precum și piloții BMW pentru stagiunea viitoare din DTM, IMSA și WEC.

După accidentul suferit în 2001, Alessandro Zanardi a revenit în motorsport alături de constructorul BMW, reușind chiar să câștige curse în mondialul de turisme. În sfera GT-urilor, a început în 2014 printr-o participare cu Z4 GT3 în Blancpain GT Series, apoi a rulat în urmă cu doi ani în cursa de 24 de ore de la Spa-Francorchamps, pe același model al uzinei bavareze. Noul M8 GTE va debuta în WEC și IMSA în 2018, an în care Zanardi va lucra alături de inginerii BMW pentru adaptarea modelului în vederea cursei de la Daytona din ianuarie 2019, pe care și-a setat-o drept obiectiv. În cazul în care totul merge conform planului, îl vom vedea în Florida la 52 de ani pe grilă și nu este exclusă o prezență ulterioară la Le Mans, prima din cariera sa.

În DTM, gruparea condusă de Marquardt continuă cu șase piloți, fiind confirmată prelungirea angajamentelor cu Marco Wittmann, Bruno Spengler, Timo Glock și Augusto Farfus. Surprinde oarecum titularizarea brazilianului, care va avea un program foarte încărcat în 2018, după cum veți putea citi mai jos. În plus, nici nivelul prestațiilor sale recente în seria germană de turisme nu a fost tocmai remarcabil. În orice caz, e capăt de drum pentru Maxime Martin, în termenii săi, căci belgianul pare a fi pe cale să fie confirmat de către Aston-Martin în WEC. Nici Tom Blomqvist nu a fost păstrat, el suferind și dezamăgirea înlocuirii în prima etapă din Formula E de către Kobayashi, dat fiind că aceasta se disputa în Asia, unde interesele sponsorului principal al echipei MS&AD Andretti au înclinat balanța.

Noutățile din colectivul angrenat în DTM sunt suedezul de 19 ani Joel Eriksson, pregătit pe filieră încă de anul trecut. Acesta s-a remarcat în 2017 în Formula 3 europeană, unde a învins de 7 ori și a obținut titlul de vicecampion. Alături de el debutează și austriacul de 27 de ani Philipp Eng, pentru care monoposturile sunt o amintire îndepărtată. Din 2011 a trecut la GT-uri, concurând atât în seria germană, cât și în Porsche Carrera Cup Germania, unde a luat titlul în 2014 și 2015. A câștigat și Supercupa Porsche din weekendurile F1 în 2015. În ultimii doi ani s-a asociat cu BMW și tocmai a încheiat sezonul din ADAC GT pe poziția a patra, chiar dacă M6 GT3 nu a fost nici pe departe cea mai competitivă mașină.

Super-sezonul FIA WEC 2018-19 este marcat de o luptă aprigă la singura categorie ce-și păstrează titulatura de campionat mondial, GTE-Pro. Ford, Porsche și Ferrari vor fi însoțite pe circuite de noile mașini lansate de curând de Aston-Martin și BMW. În cadrul galei de la Munchen, s-a confirmat că gruparea MTEK îi va alinia pe cei ce au renunțat acum 12 luni la programul din DTM pentru a dezvolta noul M8 GTE – Antonio Felix da Costa și Martin Tomczyk. Alături de aceștia vor evolua ”foarte ocupatul” Augusto Farfus și Nicky Catsburg, care și-a încheiat cu titlul constructorilor aventura cu Volvo în WTCC. La Le Mans, unde sunt necesari mai mult de doi piloți, i-am putea vedea pe Sims, Eng sau Blomqvist alături de cei patru de mai sus.

Dincolo de Ocean, echipa Rahal Letterman Lanigan Racing rămâne partenerul de nădejde pentru BMW și tot cu noul M8 se va concura la clasa de top a GT-urilor din IMSA. Titularii full-season pentru RLL vor fi John Edwards, Jesse Krohn, Alexander Sims și … Connor de Phillippi, un recrut de seamă din tabăra Audi. Unde mai pui că e și american, la fel ca veteranul Bill Auberlen, pe care-l înlocuiește? Desigur, Auberlen nu pleacă de tot, el fiind invitat doar la cursele lungi (Daytona, Sebring, Petit Le Mans), la fel ca Eng, Farfus (iar!) și Catsburg.

Jens Marquardt a reiterat angajamentul BMW alături de ROWE Racing și Falken Motorsports cu pachetul Evo al M6 GT3 în cursa de 24 de ore de pe Nurburgring Nordschleife, la care redactorii Pitstops vor fi prezenți în 2018 pentru al patrulea an la rând. Totodată, M6 va rula și la Antipozi, în cele 12 ore de la Bathurst care vor avea loc în primul weekend din februarie. Câte o mașină va fi înscrisă pe Mount Panorama de către Schnitzer (Mostert/Wittmann/Farfus!) și Team SRM (Richards/Eng/Glock). În ADAC GT Masters a fost momentan confirmat doar fostul campion DTM Timo Scheider, care cu siguranță va fi prezent și în World RX.

Competiția piloților din BMW Sports Trophy a fost adjudecată de perechea ce a dominat GT4 European Series Northern Cup alături de Ekris în 2017 – olandezii Max Koebolt și Ricardo van der Ende. De altfel, universul GT4 va fi aria de maximă expansiune pentru uzină în viitorul apropiat, pe trei continente fiind așteptat noul M4 în această specificație. Totodată, în VLN va continua cupa monomarcă M235i, aceleași modele rulând și în America de Nord, în Pirelli World Challenge. Eriksson a fost promovat în DTM, așa că părăsește programul de juniori, în care vor fi la anul Ricky Collard, Mikkel Jensen, Dennis Marschall, Nico Menzel și Beitske Visser.

You may also like