Gulf 12h: A treia victorie la rând pentru Kessel în Abu Dhabi

Gulf 12 Hours, cursa care încheie calendarul întrecerilor de anduranță, s-a încheiat și în 2017 cu o victorie a elvețienilor de la Kessel Racing care au reușit, astfel, al treilea succes consecutiv – și de această dată în fața unei opoziții puternice formate din alte modele de GT3 și prototipuri de categorie LMP3.

În ciuda ofensei Ligier-urilor, Kessel a avut mașina cea mai rapidă în calificări, mai precis Ferrari-ul 488 cu numărul 11 pilotat de Michel Broniszewski, Miguel Molina și Davide Rigon. Cei trei au reușit o medie de 2:09.450, Molina stabilind turul-etalon al tripletei care a fost cu o secundă sub cel combinat. La doar 0,034 secunde distanță s-a aflat timpul agregat al echipajului din Ligier-ul Graff Racing #9. Sesiunea de calificări a fost oprită cu patru minute înainte de a se sfârși din cauza unui acroșaj între Renault-ul GP Extreme #27 și Ligier-ul #1 care s-au „întâlnit” în penultimul viraj, rezultatul fiind pagube serioase la Renault în toate părțile și doar în partea stânga-față pentru Ligier.

Ligier-urile aveau viteza pe liniile drepte și erau și mai ușoare însă au avut diverse probleme tehnice

După trecerea a 12 ore, împărțite în două părți, tot Kessel Racing s-a aflat în frunte, însă izbânda n-a fost ușoară pentru echipa fondată de Loris Kessel. Rigon a reușit să-și apere prima poziție la start însă nu a putut rezista prea mult în fața Ligier-urilor Ultimate și Graff, care au trecut în față spre finalul primelor 60 de minute. Ulterior, Ultimate a avut o problemă cu o roată la o oprire iar Graff s-au chinuit cu demarorul așa că Kessel au revenit la conducere. Asta a adus în luptă Aston Martin-ul Oman Racing care a și preluat conducerea în stint-ul lui Euan Hanckey. Acesta a fost însă depășit după aproape o oră de Miguel Molina, care a stabilit ordinea de la finele primei părți.

Prima parte a fost marcată de două neutralizări, ambele cauzate de Ligier-ul cu numărul 1. Cea de-a doua a fost însă cea mai lungă căci a venit după ce James Winslow a pierdut frânele și s-a dus frontal în parapeții din exteriorul virajului 11. Acesta a ieșit pe picioare însă a leșinat apoi, fiind dus la spital unde a fost diagnosticat cu o vertebră ruptă, însă se va reface. Partea a doua a cursei a fost o luptă între Rinaldi Racing și Kessel.

Oman Racing s-au luptat cât au putut și s-au ales cu o clasare pe poziția secundă în Pro/Am

Oman Racing ar fi avut și ei, poate, un cuvânt de spus, însă problemele la cutia de viteze i-au încurcat. Astfel, Rinaldi a preluat conducerea în stint-ul lui Seefried, dar și germanul a căzut pradă neobositului Davide Rigon, pilotul care s-a impus în Abu Dhabi și în 2014 alături de AF Corse și a fost în echipa Kessel pentru victoriile din următorii doi ani. Scăpat de Ferrari-ul verde, Rigon s-a îndreptat către victorie pe care a adus-o lui și coechipierilor Molina și Broniszewski la o distanță de aproape un minut de ocupanții poziției secunde.

Pe poziția a treia la general a terminat Ligier-ul Ultimate care s-a impus în clasa P3 Pro/Am (primele două mașini au fost înscrise în clasa GT3 Pro). Pe poziția a patra la general, respectiv a doua în P3 Pro/Am, s-a aflat Ligier-ul United Autosports care a revenit de pe poziția a patra la clasă pe care o ocupa cu mai puțin de două ore înainte de final. Pensionatul Johnny Mowlem a bifat încă o „excepție” reușită și pare că nu e gata nici acum să lase de tot casca din mână. United a ocupat și poziția a cincea la general, având, astfel, ambele mașini pe podiumul categoriei în care au concurat.

Mercedes-ul AKKA ASP nu a contat în această întrecere

Kessel Racing și-au trecut în cont și succesul în categoria Pro-Am (respectiv poziția a treia în clasa Pro) prin clasarea pe poziția a șaptea la general a Ferrari-ului cu numărul 77. Vantage-ul Oman Racing a terminat pe doi în această clasă în ciuda problemelor la cutia de viteze care au costat echipa șase tururi. Jan Lammers și Target Racing s-au impus în GTX1 cu un Huracan Super Trofeo în timp ce 911-le GT3 Cup MRS Racing #15 s-a impus în GTX2 și Vantage-ul Generation Racing a fost primul în GTX3 (GT4).

Rezultate complete aici

Sursă foto: Gulf 12Hrs


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By