Formula E: 20 de nume noi testează după cursa din Maroc

Pe 14 ianuarie va avea loc testul colectiv pentru debutanții Formulei E, pe străzile din Marrakesh. Așa cum era de așteptat, printre juniori se găsesc și piloți cu greutate, inclusiv campioni ai DTM.

După etapa a treia a sezonului 2017/18 ce va avea loc pe traseul Moulay-al-Hassan pe 13 ianuarie, cele 10 echipe din Formula E vor mai zăbovi încă o zi în Maroc. Mașinile vor fi încredințate unor piloți ce nu dețin o ”e-licență”, adică nu au rulat vreodată într-un monopost al acestei categorii. Dintre cei mai experimentați, regăsim pe listă doi foști piloți de Formula 1 și cinci titulari ai sezonului recent încheiat din DTM.

Echipa ce a dat campionul Formulei E în urmă cu câteva luni, Audi Sport Abt Schaeffler, i-a invitat pe Nyck de Vries și Nico Muller, olandezul din Formula 2 fiind o posibilă țintă pentru programul din DTM, în condițiile în care Loic Duval va reveni în WEC după ce nu s-a adaptat prea bine la turismele germane. Rivalii de la Renault e.dams au venit cu alegeri interesante, ocolind piloții de pe filiera constructorului francez în favoarea asiaticilor Alex Albon (F2) și Mitsunori Takaboshi (campionul F3 japoneze).

DS Virgin Racing a învins în prima cursă a noului sezon și pare o forță de luat în seamă, iar tinerii pe care mizează la test sunt promițătorii Antonio Giovinazzi și Joel Eriksson, vicecampionul Formulei 3 primind așadar încă o veste bună după recenta sa confirmare în DTM pentru 2018, alături de BMW. Surprinde oarecum faptul că el va testa cu altă echipă decât Andretti, partenerii bavarezilor optând pentru o speranță americană (Colton Herta) și un reper al uzinei din Munchen, campionul DTM din 2012 Bruno Spengler.

Cea de-a doua cursă din Hong Kong a fost câștigată de Mahindra Racing, indienii acceptând recomandarea Campos de a-l invita la test pe Daniel Juncadella, dimpreună cu belgianul Sam Dejonghe. Acesta era deja pilotul de teste/simulator al grupării, legătura fiind stabilită în momentul în care echipa a semnat acordurile cu companiile belgiene Umicore și Voxdale. Filonul național și reminiscențele din DTM sunt vizibile și la Paul di Resta, care va testa pentru Jaguar Racing alături de Pietro Fittipaldi, ultimul campion al Formulei 3.5 V8.

Venturi contină să joace așa cum cântă Mercedes, invitându-l pe al treilea campion DTM la testul marocan: Gary Paffett va avea primul contact cu Formula E la 36 de ani. Alături de el va rula și unicul marocan, Michael Benyahia, cel care a cucerit titlul Formulei Renault 2.0 NEC în 2017, în fața unui pluton modest. Paffett nu va fi cel mai bătrân debutant al zilei de 14 ianuarie 2018, căci mai în vârstă cu un an e Frederic Makowiecki, asul GT-urilor preluând ștafeta la Techeetah de la conaționalul Vergne. Cealaltă mașină a ”gheparzilor” va fi pilotată de eterna speranță James Rossiter.

După divorțul dintre Dragon Racing și Porsche care s-a soldat cu plecarea lui Neel Jani din echipă (unde ar putea veni Pechito Lopez), nu e de mirare că Fred Mako a fost redirecționat către altă formație. Pentru Dragon vor rula Andrea Caldarelli și încă un protejat Mercedes, Maximilian Gunther. În fine, NIO vine cu doi specialiști ai GT-urilor – Harry Tincknell și Alexandre Imperatori. 

O privire de ansamblu ne arată interesul crescut al piloților importanți față de seria electrică, nefiind loc la teste pentru cei ce nu au deja spatele asigurat de sponsori puternici sau de un constructor.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like