IMSA și povestea succesului unirii dintre Grand-Am și ALMS

Momentul 2014 a fost unul așteptat cu sufletul la gură de toți fanii curselor de anduranță de peste Ocean, căci cele două campionate profesioniste ale Americii de Nord, American Le Mans Series și Grand-Am Road Racing Series, aveau să se unească sub umbrela IMSA United Sportscar Championship. De atunci, campionatul a evoluat, avem o clasă supremă foarte solidă și două categorii de GT-uri extrem de interesante în ceea ce se numește IMSA Weathertech Sportscar Championship care va începe în doar câteva săptămâni cu cursa de 24 de ore de la Daytona.

American Le Mans Series, seria reglementată de IMSA după modelul cursei de la Le Mans ajunsese într-un impas în 2013. La 14 ani de la prima ediție a Petit Le Mans, cursa care l-a împins pe Don Panoz să toarne fundația acestui campionat, categoria-regină LMP1 avea doar două mașini înscrise pentru întreg sezonul, iar categoria secundară a prototipurilor doar patru aspiranți la victorie. Mai jos, la GT-uri, lucrurile stăteau ceva mai bine, însă campionatul nu avea cum să mai reziste de unul singur. De cealaltă parte, Nascar avea în mână propriul campionat de anduranță care se lăuda cu prezența curselor de 24 de ore de la Daytona și de 6 ore de la Watkins Glen în calendarul său – asta în timp ce ALMS începea anual cu întrecerea de 12 ore de la Sebring. Cum nici în Grand-Am lucrurile nu erau prea roz, numărul de mașini din categoria DP (Daytona Prototype) înjumătățindu-se în cinci ani, s-a ajuns la concluzia necesității unei fuzionări a celor două campionate.

Ceea ce a rezultat a pornit la drum cu ocazia cursei de 24 de ore de la Daytona din 2014: United Sportscar Championship. Acesta aducea laolaltă DP-urile și prototipurile de LMP2 într-o singură clasă, iar GT-urile din categoria superioară a ALMS își găseau locul în pluton deasupra celor din Grand-Am. Acest mix a evoluat, iar astăzi avem o clasă Prototype formată din mașini de LMP2 europene și versiuni modificate denumite Daytona Prototype International, o clasă de top a GT-urilor denumită GT Le Mans cu mașinile GTE din FIA WEC și ELMS și, în fine, o clasă GT-Daytona cu modele de specificație GT3. Totul pare a merge într-o direcție bună în prezent, înainte de începerea celui de-al cincilea sezon, așa că merită să vedem cum am ajuns în acest punct.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By