Formula E Chile: Vergne și Techeetah preiau conducerea

Felix Rosenqvist și echipa sa, Mahindra, au fost detronați la finele unei curse foarte tensionate în Santiago, în care Jean-Eric Vergne a fost pus sub presiune chiar de coechipierul său, Andre Lotterer.

Deși trecuseră abia trei curse, începeau să planeze dubii asupra capacității lui Andre Lotterer de a puncta cu aceeași regularitate pentru Techeetah ca și coechipierul său, Jean-Eric Vergne. Oarecum injust, germanul a venit în America de Sud cu această presiune suplimentară și a dorit să risipească dubiile. Un sfert de secundă avans față de oricine altcineva la finele calificărilor a fost un bun remediu, însă câteva minute mai târziu, în Super Pole, Lotterer a greșit chiar pe primele viraje și a lovit zidul. N-a fost singurul, căci și Sam Bird a scăpat mașina de sub control. Iar cum Lucas di Grassi (Abt Audi) avea o penalizare de 10 locuri pentru cea de-a doua schimbare a invertorului din acest sezon, de pe prima linie s-au lansat Vergne și Buemi (Renault e.dams).

Lotterer a reacționat excelent la stingerea semafoarelor și a trecut de Buemi, dar s-a văzut silit să frâneze excesiv de puternic pe interior pentru a nu-l percuta pe coechipierul său. Vergne a închis trasa și a rămas pe prima poziție, însă pe exterior s-a deschis o arie de atac de care a profitat nestingherit Nelsinho Piquet (Jaguar). În urma lor, turul inaugural a fost presărat cu contacte în zonele înguste ale circuitului, iar evoluțiile lui Maro Engel (Venturi) și Pechito Lopez (Dragon) s-au încheiat după câteva zeci de secunde, iar Nick Heidfeld (Mahindra) a parcat la boxe monopostul cu roata dreapta față smulsă.

Problemele celor de mai sus i-au adus pe campionul di Grassi și pe liderul la zi Felix Rosenqvist în top 10, suedezul calificându-se doar în linia a șaptea. Și pentru Mitch Evans, plecat de pe 19, punctele deveneau o posibilitate odată cu promovarea pe 11 ăn urma mașinii de siguranță BMW i8. S-a rulat apoi destul de conservator, cu Piquet între cei doi piloți Techeetah, urmat de perechile Renault e.dams, DS Virgin și Abt Audi. Din zona punctelor a dispărut imediat după oprirea la standuri Oliver Turvey, problemele tehnice lovindu-i apoi rând pe rând pe ambii piloți Audi, dar și pe Alex Lynn.

Vergne a schimbat extrem de rapid, însă ritmul său n-a fost extraordinar în a doua jumătate a întrecerii, fiind prins de Lotterer după ce germanul a găsit breșa în defensiva lui Piquet Jr. Brazilianul a continuat să se lupte cu cei ce veneau din urma sa, greșind până la urmă un punct de frânare și ieșind astfel din calculele pentru victorie sau podium. Un grup de cinci piloți s-a tot compactat odată cu trecerea tururilor și finalul a fost incandescent. Lotterer nu și-a asumat un rol de secund și a încercat să treacă de Vergne, manevra fiind aproape să-i trimită pe ambii în zidul de pe exteriorul virajului 3, spre furia francezului. Buemi i-a urmărit îndeaproape, dar a fost prea ocupat să se apere în fața lui Rosenqvist, iar Sam Bird a stat în expectativă și a adunat punctele aferente poziției a cincea, în fața piloților Jaguar.

La un pas de dezastru, Techeetah a celebrat în Santiago prima dublă a oricărei echipe din istoria Formulei E. Ironia face ca aceasta să fie obținută de către o echipă de client Renault, învingând uzina, în contextul unei implicări tot mai asidue a constructorilor în acest campionat. Vergne a trecut în frunte în clasamentul piloților, iar echipa sa a devansat Mahindra în urma acestui rezultat de vis. Lucrurile se schimbă de la o cursă la alta și vedem cum cel puțin cinci formații au șanse reale la victorie în acest al patrulea sezon al Formulei E.

Lucas di Grassi e conștient că ”are nevoie de un miracol” pentru a mai spera la titlu după ce n-a adunat vreun punct în primele 4 curse din totalul de 12. Următoarea oportunitate vine peste patru săptămâni, tocmai în Mexic, acolo unde brazilianul a reușit tocmai un asemenea miracol în urmă cu 12 luni. Iar la cât de încins a fost acest e-prix din Santiago, timpul parcă nu trece destul de repede până la următorul start.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By