BTCC: Gordon Shedden părăsește Honda Team Dynamics

După trei titluri naționale și o colaborare de mai bine de un deceniu, scoțianul Gordon Shedden pleacă din BTCC și cea mai probabilă destinație a sa este WTCR.

Tânărul Shedden a impresionat în Fiesta Cup și în Seat Leon Cupra Cup, primind șansa unui prim sezon complet în BTCC în 2006. El a fost ales de campionul en-titre Matt Neal și de tatăl său, Steve, după ce locotenentul din stagiunea precedentă, Dan Eaves, a avut o ceartă cu conducerea echipei. Scoțianul a confirmat imediat la bordul Integrei, reușind să-și treacă în cont prima victorie în runda a șaptea, la Oulton Park. Ulterior, alte trei succese și titlul cucerit iarăși de Neal au pus bazele unui parteneriat foarte solid, la bine și la greu. Probleme au fost în 2009, când echipa s-a retras temporar pentru a reveni mai puternică la începutul campaniei următoare, cu sprijin oficial din partea Honda.

Neal a cucerit al treilea titlu în BTCC la finele lui 2011, apoi Shedden a preluat conducerea în cadrul echipei și s-a impus în stagiunea următoare. Perioada NGTC a adus lupte formidabile la vârf, Gordon reușind să facă prin rezultatele sale tranziția de la outsider la masa ”greilor”. Fabrizio Giovanardi și-a apărat coroana în 2009 și apoi nimeni n-a mai reușit asta într-un campionat cu atâtea valori, până când Shedden și-a demonstrat supremația în 2015 (cu o finală de infarct) și 2016. Acum, privește în urmă la 12 sezoane în cadrul Team Dynamics și 48 de victorii în seria britanică de turisme.

La 38 de ani, cu siguranță nu vârsta îl face să pună capăt colaborării, de vreme ce Matt Neal (51) sau Jason Plato (50) nici măcar nu se gândesc la posibilitatea retragerii și continuă să se lupte pentru victorii. Shedden pare atras de noul WTCR, o oportunitate de a-și măsura forțele cu piloții europeni de top care nu mai iau cu asalt BTCC precum în era Super Touring. Prima experiență a lui Flash a avut loc la final de an, când l-a înlocuit pe Rob Huff în cadrul Leopard Racing WRT, ajutându-l în Dubai pe Jean-Karl Vernay (Volkswagen) să obțină titlul în TCR International Series.

Zvonurile indică un angajament full-time al lui Shedden în 2018 cu această grupare, iar locul său din BTCC este deosebit de râvnit, mai ales că majoritatea piloților de top au semnat deja contracte și nu se așteptau la eliberarea unui volan la Honda Team Dynamics. BMW/West Surrey Racing a confirmat toți cei trei titulari (Turkington, Collard și Jordan), campionul Ash Sutton rămâne la Subaru, Ingram continuă cu echipa de familie, iar Plato e foarte puțin probabil să vină alături de Neal, dat fiind trecutul agitat dintre cei doi. Va fi oare promovat Jack Goff de la Honda privată Eurotech, sau poate specialistul din Porsche Carrera Cup, Dan Cammish?


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like