MotoGP și Loris Capirossi au prezentat MotoE, o nouă clasă electrică de motoare

ÎN CADRUL UNEI CEREMONII CARE A AVUT LOC LA ROMA, MOTOGP A PREZENTAT VIITOAREA CLASĂ COMPLET ELECTRICĂ MOTO E, “FIM ENEL MOTOE WORLD CUP”, CATEGORIE CARE VA DEBUTA ÎN 2019 CU O GRILĂ DE 18 PILOȚI. MOTOCICLETELE VOR FI IDENTICE SI VOR FI REALIZATE DE ENERGICA.

În urma primelor teste ale noilor motoare, acestea au produs 147 de cai putere și au atins o viteză maximă de 250 de kilometri la oră. Motoarele electrice pot ajunge de la 0 la 100 de kilometri în doar 3 secunde. Inginerii au anunțat că lucrează în continuare la diminuarea greutății motocicletelor și pentru a ajusta durata de încărcare a bateriei de la 0 la 85% în sub 30 de minute.

În cadrul ceremoniei de prezentare starul MotoGP, Loris Capirossi, a fost cel care a condus noul prototip pe scenă, acolo unde a spus și câteva cuvinte despre noua jucărie a pasionaților de motor-sport.

“E diferită, vă pot spune asta din propria experiență. Am stat pe motociclete toată viața, de la motoare în doi timpi, la cele în patru timpi și acum merg pe electric. Dar este foarte interesantă și plăcută. Suntem doar la începutul dezvoltării motocicletei, dar suntem pe drumul cel bun cu siguranță”, a declarat Loris Capirossi.

Acesta a mai adăugat și că motocicleta are un balans grozav, dar și că te poți juca cu frânele ca și pe modelele normale. Chiar dacă sunetul lipsește, Capirossi spune că experiența este una inedită.

“Prima dată când am condus-o pe circuit, am fost nevoit să ascult sunetul genunchiului când am trecut printr-o curbă strânsă, ca să mă pot ghida, pentru că sunetul motorului este inexistent. Cred că acesta este viitorul și credeți-mă, este o motocicletă inedită de condus și experimentat”, a mai adăugat legendarul fost pilot MotoGP.



Alături de Capirossi au mai fost prezenți la eveniment și președintele FIM Vito Ippolito, CEO-ul Dorna Carmelo Ezpeleta și CEO-ul Enel Francesco Starace.

“Dorna, alături de FIM, sunt bucuroase să facă acest pas în față spre lumea mobilității electrice, o opțiune pe care o considerăm o potecă paralelă spre viitor. Ne bucurăm să lucrăm cu o companie recunoscută la nivel mondial cum este Enel, dar și de colaborarea cu IRTA, echipele independente ale MotoGP și producătorul Energica. Împreună, vă asigurăm că vom face din acest nou Campionat un spectacol de succes răsunător”, a declarat Ezpeleta.

Fiecare dintre cele 7 echipe private MotoGP vor intra în noua competiție cu două motociclete MotoE în 2019. Numele piloților care vor concura la noua clasă nu au fost încă anunțate. Cursele vor avea loc la câteva dintre circuitele MotoGP și vor avea în jur de 10-12 tururi.

Factorul cheie în termeni de distanța curselor îl reprezintă lungimea liniei drepte a circuitelor, acolo unde bateria va fi cel mai mult solicitată. Inginerii spun că vor pregăti cel mai probabil o stingere de urgență a motocicletelor pentru acele momente când vor avea loc accidente și piloții nu vor putea să acționeze singuri oprirea acestora.

Se speră, după prezentarea acestei noi tehnologi, ca mașinăriile electrice să tenteze din ce în ce mai mult paddock-ul MotoGP, dar și sponsorii care deja sunt precauți în a fi asociați cu ceea ce ei văd ca fiind întreceri “zgomotoase și murdare”.

“Trecerea către electric se va întâmpla fie că vrem noi sau nu, așa că dacă noi nu o vom face, altcineva ne-o va lua în față”, a declarat un membru al echipei MotoE pentru Crash.net la testele pre-sezon MotoGP din Malaezia.

Aceeași sursă a mai spus că odată ce MotoE este lansată și există cerere, se va putea deschide campionatul pentru anumite branduri de mașini electrice. Producătorii de baterii sunt printre cele mai mari companii de pe glob, dar sunt cunoscute de foarte puțină lume. MotoE ar putea reprezenta o posibilitate relativ ieftină și ușoară pentru aceștia de a se expune în fața unei audiențe globale.

You may also like