Interviu eveniment cu Casey Stoner: “MotoGP nu a evoluat de la retragerea mea”

ÎNTR-UN INTERVIU EXCLUSIV PENTRU PUBLICAȚIA MOTORSPORT, CASEY STONER, DUBLU CAMPION MONDIAL LA MOTOGP ȘI O ADEVĂRATĂ LEGENDĂ VIE A MOTOMONDIALULUI DE VITEZĂ A VORBIT, PRINTRE ALTELE, DESPRE LIPSA DE PROGRES DE LA FRUNTEA CLASAMENTULUI MOTOGP, DE LA RETRAGEREA SA DIN 2012 ȘI PÂNĂ ÎN ZILELE NOASTRE.

Cunoscut pentru remarcile sale fără ocolișuri, Stoner a câștigat campionatele de la MotoGP în 2007 și 2011 și pare că nu s-a schimbat foarte mult de la retragerea sa. Acesta a acordat un interviu în exclusivitate pentru publicația Motorsport, în care explică de ce crede că nivelul de performanță de la topul campionatului actual nu s-a schimbat prea mult de la retragerea sa.

Casey Stoner este australianul care, după ce a uimit lumea motorsportului în 2007 și mai apoi în 2011 prin câștigarea a două titluri, s-a retras din MotoGP la finalul campionatului din 2012, motivându-și retragerea pe seama faptului că nu îi mai făcea plăcere să participe la curse și că toată forfota media din jurul fenomenului motomondialului era prea solicitantă pentru el, tânărul pilot dorindu-și să petreacă mai mult timp cu familia. Stoner activează acum ca pilot de teste pentru Ducati.

Î: Cum vezi suișurile și coborâșurile pe care le-a avut Yamaha anul trecut?

Casey Stoner: Sunt greu de înțeles. Privind din afară, e imposibil de spus clar. Maverick (Vinales) a început competiția cu multă încredere, după un pre-sezon confortabil. Dar poți pierde acea încredere rapid mai ales după câteva căzături. E încă tânăr și nu are foarte multă experiență la clasa MotoGP. Poți da vina pe motocicletă, dar aceasta nu suferit multe schimbări în tot sezonul și când piloții de la Tech 3 au folosit același șasiu, nu s-au confruntat cu probleme asemănătoare.

Î: Deci crezi că a fost problema piloților…

C.S.: După păerea mea, da. Există mereu păreri pro și contra, dar de la a fi foarte competitiv și cel mai bun, la a te chinui să termini în primii 10, înseamnă că e ceva mai mult la mijloc decât motorul, părerea mea.

Î: La începuturile tale în MotoGP, impresia pe care ai făcut-o a fost aceea de a-i împinge pe toți de la spate spre topul nivelurilor lor. Crezi că Marquez face același lucru?

C.S.: Da, cred că da. Dar în același timp e greu de spus. Toată lumea a spus de-a lungul anilor că nivelul este într-o continuă creștere, dar pentru mine, ca să poți să revii pe circuit după patru ani de la retragere și să scoți un timp similar cu cel al piloților din top… înseamnă că cel puțin eu nu văd această creștere. Cred că trend-urile se schimbă, unde să pui preț pe linie, pe condus sau pe pilot. Eu concuram cu Dovizioso, Jorge și Pedrosa și ei încă câștigă cursele și se bat la titlu. Totul este în schimbare totuși, stilurile de condus, motocicletele, electronicele și iar stilurile de pilotaj.

Î: Ce zici despre riscurile pe care piloții trebuie să și le asume dacă vor să concureze cu Marquez?

C.S.: Eu pot scoate același timp pe tur cu foarte puține riscuri, deci cred că poți fi rapid și fără riscuri prea mari. Sunt piloți care pot câștiga fără să împingă așa de mult cum o face Marquez. Marc are stilul lui, care este incredibil. Modul în care simte când e pe cale să piardă fața, și după care salvează, e ceva ce nu am mai văzut în acest campionat. Fără dubii, aceasta este arma lui. Toată lumea are calități, sau câteodată motocicletele le au. Să riști e un lucru bun, dar dacă poți să câștigi fără să riști în mod exagerat, atunci e și mai bine.

Î: Ești confortabil acum, în viața ta actuală? Cât timp vei face ce faci acum?

C.S.: Voi continua să fac ce fac până nu mi se va mai părea plăcut, ceea ce se va întâmpla cândva în viitor. Dar atât timp cât încă mă simt bine pilotând și mă simt bine continuând să lucrez alături de ingineri, voi continua. Voi lucra și lupta mereu, pentru că atât timp cât sunt în postura asta, îi am pe Jorge și Dovi ca piloți și voi face tot ce pot ca să îi fac cât mai competitivi. Cu cât au mai mult succes, cu atât voi fi mai mândru pentru că i-am ajutat să ajungă acolo.

Î: Te-ai retras la 27 de ani și acum ai 32. Ești surprins de faptul că Rossi, care are 38 de ani, este încă pilot în motomondial?

C.S.: Nu chiar. Fiecare suntem diferiți. Mick Doohan de exemplu a început să câștige titluri târziu în cariera sa, și a continuat să le câștige până la 30 și ceva de ani. Când vezi oamenii că participă la încercări de genul Ironman, toți au între 35 și 40 de ani și încă sunt în formă maximă. Să spui că există limite de vârste între care să te situezi, e pur și simplu o prostie.Dacă Valentino încă se bucură să concureze și este competitiv, nu are niciun motiv să se retragă. El este în continuare unul dintre cei mai buni oameni pe care o echipă de uzină îi poate avea și valoarea sa pentru campionat este uriașă.

Sursa: motorsport.com

You may also like