Confirmări și surprize pentru super sezonul WEC

Cortina s-a ridicat peste lista de mașini înscrise în cele patru categorii ale Mondialului de Anduranță ce vor participa în super sezonul 2018-2019 iar prin valul de confirmări am găsit și câteva surprize, atât pentru întreg sezonul cât și pentru cursa de 24 de ore de la Le Mans.

După plecarea celor de la Porsche, WEC-ul a fost de-a dreptul zguduit însă în urma conferinței de presă de la Paris, campionatul arată ca e pe drumul cel bun în acest moment iar grilele din toate cele patru clase sunt acceptabile iar cea din cursa de la Le Mans – cea din 2018 – este umplută până la refuz. În total, vom avea 36 de mașini pentru întreg sezonul după cum urmează:

LMP1 – 10 mașini

Pentru super sezonul 2018-2019, clasa LMP1 va fi din nou unică, deoarece singura echipă care va participa cu un prototip hibrid este, după cum știam deja, Toyota Gazoo Racing care aduc două mașini. Aceștia și-au prezentat versiunea îmbunătățită a prototipului TS050 în cursul zilei de ieri și sunt considerați acum favoriți. Ei l-au racolat pentru toate cursele pe Fernando Alonso, care-i va lua locul lui Anthony Davidson. Oficialii campionatului au dat deja un nume luptei din 2018-2019, anume „duelul David vs. Goliat”. Dacă Toyota va fi, cu adevărat, la acest nivel rămâne de văzut, însă e cert că celelalte opt mașini sunt 100% noi și toți știm ce probleme pot apărea cu mașinile noi.

Noua Ginetta de LMP1 a debutat la ASI sub ochii noștri și a bifat deja mai multe teste înaintea debutului. Totuși, se preconizau șase mașini pe grilă și doar două s-au concretizat

În total, vom avea patru șasiuri de prototipuri non-hybrid: Rebellion-ORECA, ENSO CLM, BR Engineering și Ginetta.

Echipa elvețiană revine la P1 după o pauză de doar un sezon pe care l-au petrecut la LMP2. Ei continuă legătura cu compania lui Hugues de Chaunac cu urmașul lui Rebellion R-One numit R13. Mașinile, care vor purta numerele 1 și 3 de concurs, vor avea motorizare Gibson. Echipa lui Colin Kolles revine cu prototipul lor CLM echipat cu motorul ENSO-Nissan de pe defunctul prototip hibrid de uzină din urmă cu trei ani. Manor Racing aduc două Ginetta G60 LT-P1 cu motoare Mecachrome pe grilă sub titulatura CEFC TRSM Racing. Primii doi piloți ai programului au fot deja confirmați, anume Oliver Rowland în mașina #5 și, respectiv, Charlie Robertson în mașina #6. Dragonspeed și SMP Racing vor participa cu mașinile BR Racing construite, inițial, exclusiv pentru rușii de la SMP. Există, însă, o diferență între cele două echipe: dacă SMP vor concura cu motoare AER, Dragonspeed aleg motorizarea Gibson care le este „alături” și în mașina de LMP2.

Noul BR Engineering construit cu banii celor de la SMP va ajunge și la Dragonspeed și a fost și el testat. Aduce cu Dallara de LMP2 și chiar există legături între cele două

LMP2 – 7 mașini

Doar șapte mașini de LMP2 vor participa în sezonul complet însă, măcar, vom avea mult mai multe la Le Mans – dar despre asta voi vorbi mai jos. În plus, pe lângă modele ORECA, vom avea și o Dallara și un Ligier.

Așa cum am spus, Dragonspeed dublează efortul de la LMP1 cu o ORECA 07 la LMP2 care va avea alături alte trei ORECA, una pentru TDS Racing și două pentru Jackie Chan DC Racing, și Alpine-ul echipei Signatech care tot o ORECA rămâne după ce-i scoți siglele Alpine. Dallara va fi adusă de Racing Team Nederland care fac pasul cel mare către WEC după un sezon petrecut în ELMS, iar Larbre Competition fac și ei un pas mare, de la doar două curse în 2017 cu Corvette-ul C7.R la GTE-Am, la un sezon complet în WEC cu un Ligier JS P217.

Dallara va fi prezentă la LMP2 prin Racing Team Nederland iar G-Drive vor aduce două mașini la Le Mans

Le Mans aduce multe alte echipe pe grilă astfel că totalul va urca până la 20. Printre echipele ce vor se vor alinia la start în clasica franceză se numără G-Drive Racing (cu două mașini), United Autosports (tot cu două), Algarve Pro Racing, Eurasia Motorsport, Panis-Barthez Competiton, IDEC Sport și, în plus, alte două mașini Jackie Chan DC Racing, Dallara celor de la Cetilar Villorba Corse și încă un model italienesc pentru SMP.

GTE-Pro – 10 mașini

Noul BMW M8 GTE a dat deja mâna cu opoziția din această categorie în cadrul cursei de 24 de ore de la Daytona

Toate anunțurile au fost confirmate când vine vorba de clasa GTE-Pro care, în fapt, este cea care asigură în continuare statul de Campionat Mondial acestei serii. Un total de cinci producători sunt angajați, fiecare cu câte două mașini: Ford, Porsche, Ferrari, BMW (prin Team MTEK) și Aston-Martin cu noul Vantage. În plus, la Le Mans vor mai fi alte două Ford-uri, încă două Porsche pregătite de CORE pentru Porsche North-America, încă un Ferrari AF Corse și, evident, cele două Corvette de uzină. Deci, la Le Mans, vom avea un total de 17 mașini.

Aston-Martin au lansat cu fast noul Vantage însă cel vechi va continua să concureze, dar în GTE-Am

GTE-Am – 9 mașini

După un sezon 2017 dificil în care doar cinci echipaje au concurat la GTE-Am, în 2018 și 2019 vom avea o cifră aproape dublă de participanți. Spirit of Race, Proton Racing, Clearwater Racing, Gulf Racing, TF Sport și Aston-Martin Racing revin cu toții dar vor fi și câteva nume noi. Este de menționat că echipele care aleargă cu Porsche vor primi noul 911 cu motor central, în timp ce AMR și TF Sport vor participa cu Vantage-ul vechi, deoarece noua mașină va putea participa în această clasă abia din sezonul 2019-2020 când va avea deja un sezon completat în spate. Echipele noi sunt MR Racing din Japonia și germanii de la Project 1 care continuă pe linia Porsche cu un prim pilot confirmat în persoana lui Joerg Bergmeister, spre deosebire de niponi care au ales Ferrari.

Proton Competition revin în WEC (alături de Dempsey) cu două modele de ultimă generație cu motor central

În plus, la Le Mans, vor mai fi alte patru mașini de GTE-Am pentru a împinge totalul de GT-uri la 30, la fel de multe ca și prototipurile de P1 și P2. Cele patru mașini invitate vin din IMSA (Keating Racing), din ELMS (încă un Porsche Proton Competition și Ferrari-ul campion al JMW Motorsport) și, în fine, campionii din Michelin GT Cup: Ebimotors care vor concura cu un Porsche din echipajul căruia nu va lipsi Fabio Babini. Mai mult decât atât, discuțiile despre viitorul lui Paul Dalla Lana & Co. la Aston-Martin au fost date uitării de anunțul de azi în care l-am observat pe Paul confirmat în Aston-ul #98 de la GTE-Am, alături de colegii săi de tradiție – Pedro Lamy și Mathias Lauda.

Surse foto: FIA WEC, BR Engineering/SMP, AMR, IMSA, ELMS, Ginetta

You may also like