Noua protecție Halo e atât de rezistentă încât ar susține un autobuz

HALO, CONTROVERSATUL SISTEM DE PROTECȚIE PENTRU COCKPIT, ESTE CAPABIL SĂ SUSȚINĂ 12 TONE, ADICĂ GREUTATEA UNUIA DINTRE CELEBRELE AUTOBUZE LONDONEZE, CONFORM CELOR DE LA MERCEDES AMG.

Structura din titan, care cântărește 7 kilograme, a fost criticată de fani și chiar de unii dintre piloți. Fanii sunt nemulțumiți, în principal, de schimbarea drastică pe care Halo o aduce în aspectul zvelt al monoposturilor; unii piloți, în schimb, sunt îngrijorați de impactul asupra vizibilității, precum și de faptul că au nevoie de o perioadă de acomodare pentru a putea ieși rapid din monoposturi, dotate obligatoriu de anul acesta cu astfel de “cuști” de protecție.

FIA apără însă febril introducerea acestor structuri. Forul internațional susține că, pe lângă avantajul evident al unei protecții sporite pentru capul piloților, Halo ajută și în cazul unei răsturnări. Testele efectuate cu expertul în siguranță Andy Mellor aflat în cockpit au arătat că, atunci când un monopost ajunge “cu roțile în sus”, Halo asigură un spațiu de siguranță. Având la dispoziție o distanță mai mare față de pământ decât în cazul unui cockpit fără Halo, Mellor a reușit să iasă din monopostul răsturnat fără ajutorul comisarilor de traseu.

Directorul tehnic al Mercedes AMG, James Allison, recunoaște că încorporarea noului sistem de siguranță în designul mașinii nu a fost ușoară, dar se declară impresionat de robustețea obținută.

Foto: www.formula1.com

“A trebuit să întărim șasiul pentru ca [Halo] să poată susține, cu aproximație, greutatea unui double decker”, a spus Allison. “A trebuit să ne asigurăm că este suficient de rezistent pentru a rezista în genul de incident în care a fost destinat să-l protejeze pe pilot”.

Allison nu este îngrijorat de impactul aerodinamic al structurii și se așteaptă ca designul să evolueze în următorii ani.

“[…] ni se permite să instalăm un înveliș care să contracareze efectul pe care îl are asupra mașinii. Încercăm să ne asigurăm că fluxul de aer de la Halo nu afectează performanța motorului […] și comportamentul aripii spate. […] dorința noastră de a obține mașini care să entuziasmeze prin aspectul lor va determina continuarea dezvoltării acestui concept în sezoanele ce vor urma.”

You may also like