Formula 1 2018: Analiză Mercedes AMG W09

Mercedes AMG W09

Evoluție și nu revoluție. Așa se poate caracteriza pe scurt noul monopost Mercedes AMG W09. Inginerii germani s-au folosit de atuurile vechiului W08 și au adus îmbunătățiri acolo unde acesta avea probleme.

Lansat pe circuitul de la Siverstone, monopostul W09 este vizual aproape identic cu fratele mai mic. La o privire mai de aproape, se observă totuși zonele identificate de ingineri ca fiind cele de unde se mai poate extrage un plus de performanță.

Partea frontală este preluată direct de la vechiul W08. Nasul este identic cu vârf îngust și piloni scurți și joși pentru a permite unei cantități mari de aer să alimenteze turning vanes-urile și bargebaord-urile. Aripa față este și ea identică cu cea folosită în 2017, însă prima variantă, nu cea cu modificările aduse după Malaezia. Se păstrează fustele de sub nas, în esență un mare tunel venturi cu partea posterioară cu deschidere unghiulară mai mare pentru acționa ca un mini diffuser. Ideea de la baza conceptului este aceea că partea inferioară a nasului accelerează fluxul de aer, iar terminația evazată permite alimentarea eficientă a turning vanes-urilor.

Mai departe, spre partea posterioară, observăm suspensia față. Se păstrează decizia de anul trecut de rula cu brațele basculei superioare montate cât mai sus posibil pe un pivot curbat, asta pentru a elibera cât mai mult din zona inferioară, acolo unde este necesar un flux de aer cât mai puternic.

Bargeboard-urile sunt, în fine, primele noutăți demne de semnalat. Mai scunde ca în 2017, ele sunt oarecum simplificate (s-au eliminat 2 din cele 3 winglet-uri cu rol de flow diverter) însă la baza au apărut două așa numite „trotuare” care au rolul de a prelua fluxul de aer din zona T-tray-ului și de a-l energiza pentru a fi transportat eficient spre zona diffuser-ului. De remarcat leading-edge-ul podelei care este acum mai ridicat și precedat de nelipsitele winglet-uri franjurate ce produc vortex-uri și sigilează podeaua. Aceasta este zona din care inginerii germani au considerat că se poate extrage cel mai mare câștig. Specialiștii preconizează că 20 spre 30% din întreaga forță de apăsare aerodinamică se produce aici.

Flow conditioner-ele sunt asemănătoare cu cele din 2017, cu mici modificări la primul element vertical.

Sidepod-urile sunt și ele redesenate, Mercedes optând să păstreze SIPS-ul la aceeași înălțime. Admisia este puțin mai îngustă, iar undercut-ul ceva mai pronunțat în principal datorită faptului că s-a reușit o rearanjare a radiatoarelor în sidepod. Cel mai probabil s-a făcut un pas înainte și la capitolul răcire.

Airbox-ul este modificat față de 2017. Forma ovoidală a fost păstrată dar gura de admisie este ceva mai mare. Acesta poate fi un motiv pentru care s-a reușit reducerea în dimensiune a admisiilor de pe sidepod.

Capota motorului este extrem de îngustă în principal datorită dimensiunii extrem de mici a PU-ului Mercedes. De altfel, în zona mediană, monopostul W09 prezintă poate cel mai agresiv packaging văzut în acest an.

Podeaua are 8 tire squirts, cu fante geometric identice cu cele din 2017.

Shark-fin-ul este redus în dimensiuni față de 2017, însă datorită capotei compacte, pare destul de mare. De remarcat faptul că este foarte lung, el terminându-se în zona din care pleacă suportul aripii spate.

Și dacă tot vorbim de zona posterioară, să spunem că Mercedes are aceeași configurație atât pentru aripa spate (de tip spoon – pentru reducerea drag-ului la înaintare) cât și pentru mono-suportul acesteia.

Apare T-wing-ul extrem de simplist montat pe suportul central al aripii spate, dar care fără îndoială va evolua, odată cu începerea sezonului.

Suspensia spate este nouă. Se observă punctele de prindere extrem de înalte ale brașelor superioare, soluție ce ar trebuie să îmbunătățească comportamentul monopostului W09 pe pneurile specificație 2018.

Una peste alta, un monopost ce s-ar putea caracteriza ca fiind extrem de complex, dar în niciun caz inovativ, multe din soluțiile propuse pentru 2018 fiind preluate de la vechiul W08.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By