Mercedes AMG F1 speră la o bătălie în trei în sezonul 2018

DIRECTORUL TEHNIC AL MERCEDES AMG F1, JAMES ALLISON, A ACORDAT UN INTERVIU PUBLICATIEI MOTORSPORT MAGAZINE, ÎN CARE A VORBIT DESPRE SEZONUL CARE STĂ SĂ ÎNCEAPĂ, DAR ȘI DESPRE DORINȚA DE A VEDEA O COMPETIȚIE ACERBĂ ÎN 2018, CEL PUȚIN ÎNTRE CEI TREI TITANI AI FORMULEI 1, MERCEDES, FERRARI ȘI RENAULT.

În sezonul trecut, Formula 1 a implementat primele schimbări radicale de regulamente. Când încep să se vadă aceste schimbări în performanțe, în detrimentul acestora?

“Mai avem de testat până să ajungem la o concluzie. Chiar și regulile din 2018 sunt încă foarte noi pentru noi în comparație cu cele din 2017. Vorbim de un sol foarte fertil încă. Toți au făcut un salt înainte peste iarnă și toată lumea va continua să îmbunătățească de-a lungul sezonului”

Anul trecut, aripioara de rechin și renumitele T-wings au fost eliminate. Cum se vor resimți aceste schimbări în noul sezon?

“Pierderile nu sunt substanțiale și sunt deja contramandate de modificările de peste iarnă. Nu poți avea T-wing sau aripioare de aceleași mărimi, dar regulamentul lasă deschise câteva portițe pentru modificări la motor. Au fost reduse considerabil ca mărimi și scop, dar nu eliminate complet”

Există încă posibilitatea de a vedea inovații aero care să arate impresionant, sau sunt regulamentele prea stricte?

“De-a lungul timpului, echipele au realizat ce nevoi au pentru a face o mașină funcțională, dar regulile nu sunt chiar așa de stricte. Soluțiile aerodinamice pe care le-am văzut în sezoanele recente sunt atrăgătoare ochiului. E mai mult despre să descopere fiecare echipă ce merge și ce nu pentru ea. Există loc de manevră în regulamente pentru ca fiecare echipă să facă o treabă bună, fără doar și poate”

Halo-ul este aici și de neevitat. Cât de mult a încurcat airflow-ul în cockpit și cât de ușor a fost de integrat?

“Cifrele o să sune patetic de mici în legătură cu acest halo. Ca un sumar, punerea halo-ului pe mașină, fără optimizare, ne-a făcut să pierdem poate 0,1 secunde pe tur, cam așa. După optimizări, am ajuns la o pierdere de maxim 0,03 secunde pe tur, care sună irelevant, dar e tipul ăla de chestie irelevantă de care noi suntem obsedați”

Din acest an piloții pot folosi doar 3 motoare per sezon, în loc de 4. Ce efect are această schimbare?

“Nu poți trece cu vederea asemenea schimbări legate de rezistența motorului fără să faci ceva. Am făcut eforturi uriașe la fabrică pentru a ne asigura că putem rula un motor cu 30% mai mult decât cel de anul trecut, fără să tăiem din performanțe. A fost o încercare foarte grea. Dacă te uiți la grila 2017 și la penalitățile pe care unii piloți le-au primit, deja vezi cât de greu se lucreaza cu patru motoare, cu trei e și mai greu”

Crezi că balanța de putere va fi cam la fel sau total diferită în acest sezon?

“O să regret asta, dar sper să avem o bătălie în trei, echipe puternice, competitive și pricepute care să se bată la titlu. Trebuie să ai grijă ce îți dorești, dar dacă am avea un sezon așa cum îl vreau eu, cât de tare ar fi? La final de sezon 2017, cu două echipe care se băteau pentru titlu, cam așa a fost sezonul pe care mi-l imaginez în 2018. Imaginează-ți cum ar arăta un asemenea sezon cu trei echipe în competiție…”


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By