“Va fi haos pe circuit!” – Grosjean, îngrijorat de noile reguli privind restartul de după steagul roșu

CHIAR DACĂ FEDERAȚIA INTERNAȚIONALĂ DE AUTOMOBILISM NU A UMBLAT FOARTE MULT LA REGULAMENTE, UNELE DINTRE NOILE REGLEMENTĂRI PENTRU 2018 SUNT IMPORTANTE ȘI LE DAU DE GÂNDIT PILOȚILOR FORMULEI 1. UNA DINTRE NOILE REGULI, REFERITOARE LA RESTARTUL DE DUPĂ UN STEAG ROȘU, AR PUTEA GENERA HAOS PE CIRCUIT DIN CAUZA PNEURILOR RECI.

Romain Grosjean, pilotul franco-elvețian de la Haas este de părere că unele restarturi din 2018 ar putea produce haos în adevăratul sens al cuvântului pe circuit, dacă piloții vor fi nevoiți să rămână cu vechile pneuri după un steag roșu și să fie escortați de un safety-car până la linia grilei, unde să fie puși să treacă printr-un nou start pentru a putea relua cursa.

Dacă restartul apare spre final de cursă, piloții s-ar putea să nu mai dispună de alte pneuri pentru a le putea schimba, fapt ce i-ar trimite la restart cu pneuri reci. Asta s-ar traduce în aderență slabă, pe care Grosjean a suferit-o pe propria-i piele în timpul unor teste a procedurii de restart de miercuri, la Barcelona.

“Nu am putut trece de viteza a patra. La cum văd eu lucrurile, s-ar putea să asistăm la adevărate carnagii. Poți pierde controlul pe o linie dreaptă, darămite în curbe. Nu a fost deloc amuzant, de-abia am putut schimba vitezele. Bottas a fost în fața mea și nici el nu putea face mare lucru”, s-a plâns pilotul Haas.

Romain a mai spus că în cazul în care echipa sa ar rămâne fără pneuri și ar trebui să concureze contra piloților care mai aveau un set de gume, ar pierde cel puțin 25 de secunde pe primul tur, care ar fi de nerecuperat.

“E de necondus mașina. Când am revenit pe circuit cu Bottas pentru restart, era ca și când ploua și eram pe slick-uri. Când schimbi viteza în treapta superioară, fuge spatele, când schimbi în treaptă inferioară, spatele se blochează”, a mai spus Grosjean.

Pilotul a mai precizat că, în ciuda problemelor, la unele circuite restartul sub această nouă formă nu ar trebui să fie unul dificil, însă la circuite cum sunt cele din Canada sau China, să aduci pneurile la temperatură optimă ar fi imposibil. Declarațiile au stârnit un val de reacții în cadrul Formulei 1, primul care a răspuns fiind directorul Asociației Piloților, Alexander Wurz, care va discuta problema cu cei de la FIA.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By