Formula 1 2018. Teste Barcelona. Ziua 8.

Scuderia Ferrari termină în frunte şi ultima zi de teste desfăşurate pe circuitul Montmelo. Kimi Raikkonen a pilotat astăzi monopostul SF71H şi a reuşit să se apropie la doar 39 de sutimi de secundă de recordul stabilit ieri de coechipierul Sebastian Vettel. Inginerii Scuderiei i-au impus astăzi acelaşi program ca lui Vettel ieri. Simulare de calificări in sesiunea de dimineaţă şi simulare de cursă în cea de după amiază. Totalul lui Raikkonen pentru azi a fost de 157 de tururi.

McLaren a reuşit să întoarcă o zi extrem de proastă într-una care să le readucă zâmbetul pe buze prin clasarea lui Alonso pe locul 2. Spaniolul a început ziua cu o problemă terminală la Power Unit-ul Renault. Să fim mai precişi, este vorba de o cedare a sistemului turbocompresor. După 5 ore timp în care mecanicii McLaren s-au chinuit să schimbe PU-ul (pentru a doua oară în 2 zile) Alonso a revenit pe pistă şi a completat o simulare de cursă urmată de o simulare de calificare. Pentru aceasta el a montat pneurile HyperSoft şi a reuşit un 1m17.784s (+0,563). Spaniolul a reuşit să se apropie de 100 de tururi azi. Mai concret, 93.

Conaţionalul Sainz de la Renault a avut a treia performanţă a zilei. El trebuia să piloteze în sesiunea de dimineaţă iar coechipierul Hulkenberg în cea de după amiază însă o problema la cutia de viteze a monopostului Renault l-a ţinut pe bară pe Sainz până după prânz. Hulkenberg i-a cedat locul coechipierului pentru a putea rula azi. Timpul lui Sainz a fost cu 0,871s mai lent ca al lui Raikkonen şi a fost stabilit pe pneurile HyperSoft.

Daniel Ricciardo a încheiat pe locul 4. Australianul a rulat în principal cu pneurile Medium şi Soft. Abia spre sfârşitul zilei a montat pneurile SuperSoft cu care a reuşit un timp de 1m18.327s (+1.106s). Red Bull a adunat azi 92 de tururi.

Romain Grosjean de la Haas a sata pe locul 2 în clasament o buna bucată de timp însă a fost detronat spre sfârşitul sesiunii. Cel mai „ocupat”pilot al zilei, el a parcurs circuitul catalan de 181 de ori. Cel mai bun timp al său a fost stabilit cu pneurile UltraSoft.

Valtteri Bottas a fost al 6-lea pentru Mercedes. Finlandezul a pilotat în sesiunea de după masă (104 tururi) şi a efectuat o simulare de cursă plus un test cu pneurile Hard. Cea mai bună performanţă a lui a fost de 1m18.825s (+1.604s) stabilită cu pneurile Medium.

Brendon Hartley a parcurs 156 de tururi la bordul monopostului STR13 din nou fără probleme. Cel mai rapid tur al neozelandezului a fost de 1m18.949s. El a folosit atunci pneurile HyperSoft.

Esteban Ocon, al doilea maratonist al zilei cu 163 de tururi parcurse a dost al 8-lea pentru Force India. Francezul a montat pneurile UltraSoft şi a stabilit un tur de 1m18,967s, cu 1,7 secunde mai lent ca al lui Raikkonen.

Monegascul Leclerc a pilotat astăzi pentru Alfa Romeo Sauber şi a adunat un total de 75 de tururi. Cel puţin jumătate de zi a fost pierdută după ce la începutul sesiunii Leclerc a forţat în virajul 12, a pierdut controlul şi a ieşit în decor avariind partea posterioară a monopostului. El a revenit pe circuit abia în sesiunea de după amiază.

Serghei Sirtokin a avut o zi ceva mai bună decât ieri. El a fost al 10-lea. Rusul a folosit pneurile UltraSoft pentru a stabili un timp de 1m19.189s. La finalul zilei el reuşise să adune 105 tururi.

Lewis Hamilton a terminat sesiunea abia pe locul 11. Britanicul a pilotat de dimineaţă şi s-a concentrat numai pe long-run-uri cu pneurile medium şi soft. A montat totuşi un set de SuperSoft-uri spre prânz cu care a stabilit untimp suficient pentru locul 11.

Canadianul Stroll a pilotat în sesiunea de după amiză deşi programat era polonezul Kubica. El a parucrs 27 de tururi în special cu pneurile Soft, cel mai rapid tur al său clasându-l pe ultimul loc.

Greu de spus care este ordinea reală. Dacă ne referim la ritmul de cursă, Mercedes pare sa aiba cel mai rapid monopost. Red Bull ar fi pe 2 cu Ferrari pe 3. Numai ca sunt zvonuri că Ferrari ar fi mers în mod deliberat mai încet în simulările de cursă. Ne lămurim în Australia.

Clasamentul zilei:

 

 

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By