Indycar: Bourdais primește cadou o cursă destinată lui Wickens

O manevră do-or-die a lui Alexander Rossi a schimbat soarta primei etape a noii stagiuni din IndyCar, debutul remarcabil al lui Wickens sfârșindu-se în parapet și victoria mergând către Sebastien Bourdais.

Dacă anul trecut Ed Jones era unicul debutant care făcea program complet în IndyCar, noul sezon a venit cu schimbări mult mai numeroase: Matheus Leist, Zach Veach și un Robert Wickens refugiat din DTM au fost anunțați ca integraliști, iar alte nume interesante precum Pietro Fittipaldi, Jordan King sau Kyle Kaiser urmează să ia startul ocazional. Însă cea mai mare noutate este aerokitul unic ce înlocuiește rivalitatea aero dintre Chevy și Honda. Toată lumea a fost în asentiment încă de la testele de iarnă: noile mașini arată fantastic!

Penske și-a redus efectivele odată cu ”pensionarea” lui Helio Castroneves, iar Chip Ganassi a strâns chinga și mai tare, prezentându-se la start cu doar două monoposturi față de patru anul trecut. Dintre debutanți se disting britanicii de la Carlin care au oferit colacul de salvare pentru oamenii lăsați pe dinafară de Chip (Kimball și Chilton), însă Harding și Juncos Racing nu vin să facă doar figurație. Dale Coyne și Bobby Rahal și-au crescut gradul de implicare în propriile echipe, dar cea mai radicală reconstrucție a avut loc în ograda lui Sam Schmidt, unde mulți mecanici și ingineri conservatori au fost puși pe liber, iar al doilea volan full-time a fost încredințat unui om ce prezintă garanții, nu doar bani.

Așadar, out Mikhail Aleshin, in Robert Wickens pentru un dream team al Canadei alături de prietenul său din copilărie, James Hinchcliffe. La pupitrul de comandă pentru mașina #5 a apărut faimoasa Leena Gade, cea care ghidase Audi către victorie în cursa de 24 de ore de la Le Mans, iar sponsorii echipei au fost convinși de noul proiect și au suplimentat bugetul. Mediocritatea nu mai era o opțiune în 2018 și asta s-a văzut încă de la prima sesiune de calificări a anului, în care Wickens a stabilit timpul de pole. N-a fost doar un foc de paie, căci dintre cei doi ocupanți ai primei linii, la start veteranul Will Power a comis-o, în timp ce canadianul și-a păstrat șefia.

Din pluton s-a conturat cea mai consistentă amenințare pentru Rob, în persoana lui Alex Rossi, care a făcut rocada cu Marco Andretti și a preluat mecanicii și mașina #27 de la fiul patronului său. Matheus Leist își etalase viteza în antrenamente și calificări, însă a abandonat pe greșeală personală, iar Scott Dixon a fost (culmea) vinovatul într-un duel cu Takuma Sato, din care unicul câștigător a fost Dallara, care și-a dovedit încă o dată robustețea. Neutralizările au deschis o opțiune strategică interesantă pentru Sebastien Bourdais, însă după ce s-a trecut în cea de-a doua jumătate a cursei plutonul s-a mai cumințit și multă vreme s-a rulat fără întreruperi.

Asta l-a făcut pe veteranul francez să nu poată gestiona un ultim stint fără a face economie de carburant, motiv pentru care și-a recalibrat aspirațiile și a urmărit să încheie cursa pe 3. Rossi a pierdut timp în trafic, dar a recuperat în câmp deschis cele 4 secunde ce-l separau de Wickens, înainte ca alți întârziați să-l facă să rateze o frânare. Totul părea jucat, însă Binder și Chilton au indus încă două steaguri galbene chiar pe final, compactând grupul. Alex Rossi s-a hazardat la restart și l-a lovit pe Wickens, provocând abandonul dramatic al celui care ar fi meritat, fără doar și poate, victoria încă de la prima sa cursă în IndyCar.

Bourdais a frânat la limită pentru a nu fi depășit de Rahal și a profitat de contactul din fața sa pentru a învinge. Pentru al doilea an la rând, Seb începe sezonul cu o victorie pe străzile din St. Petersburg. Alex Rossi a fost investigat, dar și-a păstrat poziția a treia, în urma sa clasându-se Hinchcliffe, Hunter-Reay și un Dixon pentru care o zi modestă s-a încheiat cu puncte destul de multe. Abia pe 7 a venit campionul Josef Newgarden, acesta fiind primul din grupul Penske și totodată cel mai bine clasat pilot cu un agregat Chevrolet în spate.

Ironia face ca în clasamentul final, printre ultimele opt poziții să fie cei șapte debutanți. Însă cât de aproape am fost ca unul dintre ei să se impună în Florida!


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By