12H/24H Silverstone: Dramatism sub un cer ploios la GT-uri și turisme

Noul sezon al 24H Series a venit cu o serie de schimbări asupra structurii campionatelor și, astfel, weekend-ul care tocmai a trecut am avut parte de 36 de ore de cursă la Silverstone, nu 24 ca până acum, căci GT-urile au împărțit pista cu prototipurile pentru 12 ore, în timp ce turismele au avut propria disputăde 24 de ore care s-a intersectat, sâmbătă, cu cea de 12 ore – complicat dar provocator!

Vorbeam în urmă cu un an de o luptă interesantă între modelele de TCR care au reușit să țină capul de afiș în ediția precedentă a cursei de 24 de ore de la Silverstone, după ce Ginettele de la SP3 au dat de diverse probleme. Anul acesta, însă, treaba a căpătat o nouă dimensiune prin adăugarea cursei de 12 ore pentru prototipuri și GT-uri care a început vineri și s-a consumat sâmbătă în primele șapte ore ale cursei de 24 de ore pentru turisme.

Startul de sâmbătă cu GT-urile și prototipul #4 Simpson Motorsport în prim-plan

Cursa de 12 ore a pornit vineri într-o vreme tipic englezească cu Ginetta G57 cu numărul 4 a Simpson Motorsport plecând din pole. Britanicii trecuseră deja prin stresul pregătirii unui nou șasiu după ce originala mașină #4 a fost lovită serios într-un accident în antrenamentele de joi dar asta nu i-a scos din joc deoarece Ginetta Cars au trimis imediat un șasiu nou pentru a-l ajuta pe Mike Simpson și ai săi. Cu toate acestea, primele ore au fost martorele dominației Căluțului Cabrat prin 488-ul GT3 al Scuderia Praha care a condus aproape 40 de tururi în prima parte a întrecerii. Totul s-a năruit, însă, sâmbătă când cei de la Creventic au descoperit că echipa din Cehia a depășit limita de boost pe al lor Ferrari, ceea ce s-a tradus printr-o penalizare de două tururi. Asta a pecetluit soarta lui Matteo Malucelli, Jiri Pisarik și Josef Kral, care au terminat pe poziția a cincea la general.

Seat-ul de nouă generație a făcut o figură frumoasă, modelul LCR TCR câștigând la debut

În fața lor a venit Lamborghini-ul Huracan al Grasser Racing care a pariat în prima parte a cursei pe un stint cu slick-uri în timp ce ploaia uda Silverstone-ul, pariu care nu a fost câștigător. În cele din urmă, mașina #963 cu Rolf Ineichen, Franck Perera, Phil Keen și Mark Ineichen a terminat pe poziția a patra la general, respectiv locul trei în clasa A6-Pro. Polonezii de la Forch Racing au terminat pe ultima treaptă a podiumului general, luptându-se până la final cu echipa ROFGO Racing a lui Roald Goethe și Stuart Hall. AMG GT GT3-ul ROFGO a trecut înaintea mașinii Forch în ora a noua și a reușit să se păstreze în față, în ciuda pagubelor la difuzor – rezultate dintr-un contact cu un Mercedes al PROsport Performance – care au scăzut din ritmul mașinii cu numărul 31. Britanicii Hall și Brown alături de germanul Goethe au dedicat victoria în clasa A6-Pro jurnalistului Henry Hope-Frost care a decadat la finele săptămânii trecute în urma unui trist accident rutier.

Scuderia Praha au condus în prima parte a întrecerii dar asta deoarece s-au folosit de presiuni ilegale în turbo

ROFGO puteau însă să-și treacă în cont chiar victoria la general, Simpson Motorsport luptându-se până în ultimele minute ale cursei de 12 ore pentru a urca pe prima poziție – ceea ce au și făcut, Bob Berridge completând turul cu numărul 278 pentru a se impune alături de Mike Simpson, Steve Tandy și Charlie Robertson în prima ediție a cursei de 12 ore de la Silverstone. Celălalt prototip G57 al Simpson Motorsport a avut mai multe probleme, inclusiv un acroșaj, și nu a fost clasat, singurul alt prototip care a trecut linia de sosire fiind modelul de clasă CN1 al Krafft Racing care a completat doar 240 de tururi. Printre ghinioniștii cursei s-au numărat și Herberth Motorsport, care au suferit din pricina unor probleme mecanice.

Simpson Motorsport s-au impus la general în ciuda unui parcurs destul de dificil

Car Collection Motorsport (Audi), Attempto Motorsport (Lamborghini) și PROsport Performance (Mercedes-Benz), au completat podiumul la clasa A6-Am, în timp ce Speed Lover s-a impus în categoria SPX și IDEC Sport a fost prima dintre modelele care au concurat cu Porsche 991 GT3 Cup.

Sâmbătă, alături de competitorii în cursa de 12 ore, au pornit și oamenii de la turisme. Aceștia au continuat apoi lupta cu condițiile meteo pe un Silverstone proaspăt reasfaltat și destul de înșelător. În ciuda unei treceri prin nisip, Seat-ul Red Camel-Jordan.nl s-a luptat pentru șefie cu Seat-ul de generație veche al Team Bleekemolen care căuta dubla după ce s-a impus în 2017. Cămilele au fost mai puternice și, după 411 tururi, Ivo Breukers, Rik Breukers și Konstantins Calko au trecut primii linia de sosire, cu aproape șase minute înaintea Seat-ului Team Bleekemolen. Un alt Leon a venit și pe ultima treaptă a podiumului general, anume mașina #129 a LMS Racing by Bas Koeten în timp ce Hofor Racing by Bonk Motorsport s-a impus la A3 cu DUWO Racing pe doi și PDM Motorsport pe trei cu un BMW Z3 M Coupe! Primele două mașini de la A3 au venit în top 10, terminând pe locurile șase și, respectiv, șapte la general.

Varietatea nu a fost prea mare în Albion, la fel ca și grilele însă sunt mult mai multe mașini anunțate la etape viitoare din 24H Series

Următoarea etapă din 24H GT Series și 24H Proto Series va avea loc la Navarra în weekend-ul 20-22 aprilie. Endurance Team Romania va reveni în campionatul guvernat de Creventic cu noua lor Ginetta G55 GT4, care va concura în clasa GT4.

Rezultate aici 

Sursă foto: 24H Series, Petr Fryba


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By