Așteptări și realitățile din 2018 la Moto3 si Moto2. Ce rămâne după plecarea lui Morbidelli și a lui Luthi?

2018 promite a fi un sezon de poveste în motomondial, fiind cea de-a 70-a ediție de campionat din 1949 încoace. Ambițiile, rivalitățile și tensiunea unei cariere în impas motivează peste limită piloții, fie ei în plină afirmare, sau într-o încercare de relansare a carierei, așa cum sunt destule cazuri la categoria intermediară.

Pentru a înțelege raportul de forțe la cele 2 clase și a putea evalua corect șansele piloților și ale constructorilor, aruncăm o privire asupra testelor de la Jerez.

Moto3

Honda și KTM și sferele lor de influență.

La Moto3 am fost cu ochii pe Honda și KTM, singurii constructori care împart motociclete celor 16 echipe cu raportul de 7 la 9, majoritari fiind austriecii de la KTM ce țintesc titlurile piloți/constructori la clasele mici.

Raportul de forțe la Moto3 nu va fi influențat de nivelul tehnic la care se află Honda sau KTM, japonezii părând a avea totuși un avantaj, ci de repartizarea piloților considerați talentați.

Astfel, Honda îi are de partea sa pe piloții cu experiență ai clasei, cei dintre care se va decide cel mai probabil campionul Mondial. Cei mai rapizi în teste au fost Jorge Martin, Enea Bastianini, Aron Canet și Fabio di Giannantonio, majoritatea cunoscătorilor mizând pe o luptă Martin/Canet pentru coroana supremă.

Dacă experiența este atuul japonezilor de la Honda, care înglobează și o parte din cele mai titrate echipe, Gresini, Aspar (Angel Nieto), Estrella Galicia și Leopard, KTM mizează pe tineri, unii debutanți în motomondial. De partea KTM sunt echipele SKY Team VR46 si Red Bull Ajo, resul structurilor sunt echipe în continuă schimbare, influențate într-un procent covârșitor de sponsorii cu dare de mână.

Austriecii vin cu 2 arme redutabile din CEV Repsol, Nicolo Foggia, membru al Academiei VR46, campion al seriei spaniole ce are statut de campionat european și cel mai redutabil rival al italianului, Jaume Masia, un spaniol ce a avut apariții episodice în ediția 2017 a seriei Moto3. Pentru cei doi însă, dacă ne uităm la evoluțiile din teste, este destul de greu să prindă puncte în prima etapă din Qatar.

Conform evoluțiilor de la Jerez, primii piloți KTM ar fi Marco Bezzecchi, impresionant în toate zilele de teste, Livio Loi, Andrea Migno, plecat de la SKY VR46 la Angel Nieto și kazakul Makar Yurchenko. E bine să fim cu ochii pe acest pilot!

Piloții cu experiență pe care mizează KTM sunt John McPhee, Jakub Kornfeil și Nicolo Bulega, pe lângă alții care au abia 2-3 sezoane la clasă.

Despre KTM însă știm ca are ca obiectiv titluri la clasa Moto2 și clasarea în top 10 constant la MotoGP, pentru moment Moto3-ul nefiind o prioritate imediată. Țelul lor a fost să crească piloți pe care să îi aducă la clasa mare, evoluția lui Miguel Oliveira creditându-l cu șansa de a obține ghidonul unei motociclete austriece, fie în locul lui Bradley Smith, sub tensiune, fie la Tech3, structură ce a anunțat renunțarea la motocicletele Yamaha M1, întotdeauna de generație mai veche.

 

 

Moto2

Grila 2018 dominată de Alex Marquez, Miguel Oliveira, Francesco Bagnaia sau Brad Binder?

Testele de la Jerez la clasa Moto2 au fost date peste cap de condițiile meteo, ploaie măcar în una din zile și temperatura pistei ceva mai rece, astfel că rezultatele luate ca referință, ca și la Moto2 au fost cele din ziua a doua.

Grila a fost amestecată, cu surprize de proporții la vârf, unde dacă locul 1 obținut de Sam Lowes poate părea firesc, ținând cont că vorbim de un pilot cu rezultate la clasă, revenit de la MotoGP, locul secund obținut de Iker Lecuona ( 2 puncte la finele stagiunii 2017) surprinde sigur.

În 2018 mare parte din echipe (12) mizând pe șasiul Kalex, modelul pe care au rulat în 2017 campionul Morbidelli și vicecampionul Luthi, KTM având doar 2 echipe satelit pe lângă structura oficială Red Bull Ajo. De la aceste echipe va conta în curse sperăm noi constant doar Sam Lowes. Nouatea clasei o reprezintă constructorul de cadre japonez NTS ce va miza pe piloții Steven Odendaal și Joe Roberts, aceștia devansând în teste nume cu greutate precum Hector Barbera sau Aegerter ce rulează pe motociclete Kalex, respectiv KTM. Șasiul promite, deși piloții nu ne spun prea multe, date fiind evoluțiile din sezoanele trecute.

Pe grilă se mai află Speed Up, cu piloți noi Quartararo și Danny Kent, respectiv Tech3 cu Bendsneyder venit de la Moto3 și Remy Gardner. Bendsneyder a avut evoluții bune în testele de presezon, ducând cadrul Mistral al celor de la Tech3 până aproape de top10. Din păcate plecarea lui Xavi Vierge în tabăra Kalex, la echipa Dynavolt Intact își spune cuvântul.

Nici Speed Up nu stă rău cu timpii înregistrați în teste, fiind undeva la jumătatea clasamentului.

Dacă e să nominalizăm protagoniștii sezonului 2018, atunci vom avea și o luptă între 2 constructori, Kalex și KTM, șansele de a deveni campioni fiind împărțite între Alex Marquez, Miguel Oliveira, Francesco Bagnaia arbitrați probabil de un Brad Binder.

Pe Alex Marquez doar o accientare l-a privat de șansa de a lupta până la ultima cursă pentru titlu, sau locul secund, în rest evoluția generală din 2017 îl recomandă pentru a avea prima șansă la titlu în acest sezon.

Nu trebuie uitați însă veteranii veniți de la clasa mare, Lowes, Barbera dar nici piloții aflați în al doilea sezon la clasă, un Navarro, Locatelli, sau debutantul Romano Fenati. Desigur dacă constanța ar fi de partea sa și Matia Pasini ar avea un cuvânt de spus în campionat. Dușmanii italianului vor fi reprezentați de lipsa de concentrare, o caracteristică a lui Mattia, și ritmul de progres al echipei ItalTrans de-a lungul sezonului.

 

Primele antrenamente vor începe vineri la ora 11.50, iar ordinea claselor va fi Moto3, Moto2, MotoGP, putând fi urmărite pe postul Eurosport 1.

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By