MotoGP Qatar: Debut de sezon cu victorie pentru Andrea Dovizioso

Cele 5 luni de pauză în motomondial s-au încheiat în acest weekend când în Qatar s-a deschis stagiunea 2018. Am avut un intersezon imprevizibil, cu teste după care cu greu am putut întrezări piste de urmărit la cele trei clase. Deja după cele 3 curse desfășurate, statisticile imaginare bazate pe teste sunt de domeiul trecutului. Qatar-ul ne-a prezentat o mică mostră despre ce vom vedea pe durata a 19 curse.

Primul weekend de curse a sezonului nu ne-a dezamăgit și ne-a oferit 3 întreceri disputate până la ultimul viraj. Chiar și cursa Moto2, anostă pe la jumătatea sa, a crescut și mai mult tensiunea fanilor nerăbdători să îi vadă la treabă pe gladiatorii clasei mari.

Am văzut trei curse de poveste, care anunță că sezonul 70 al motomondialului poate fi unul despre care se va vorbi peste ani.

Moto3

Evoluțiile din calificări avute de Niccolo Antonelli, trecut în tabăra SIC58 Squadra Corse, și Gabriel Rodrigo de la RBA, nu s-au concretizat în clăsări pe podium, cuplul de piloți pe care aproape toată lumea îî vede favoriți ai luptei pentru titlu, Jorge Martin și Aron Canet au monopolizat lupta pentru victorie în a doua jumătate a cursei, finalul fiind unul la photo finish, diferența dintre cei doi spanioli fiind de 0.023 secunde.

Ultima treaptă a podiumului a revenit unui fost campion CEV Repsol, italianul Lorenzo Dalla Porta, trecut la Leopard Racing după un sezon dezastruos în 2017 cu Mahindra Aspar.

Debutanții clasei, protagoniști ai campionatului european CEV, nu au arătat mare lucru, doar Jaume Masia acumulând punctele aferente locului 12, Dennis Foggia a terminat pe 16, iar Alonso Lopez a abandonat.

Ieșirea prematură din cursă a lui Nicolo Bulega a marcat debutul cu stângul pentru echipa SKY Team VR46 care la clasa Moto3 nu a strâns puncte.

Nenorocul de la clasa mică însă a fost șters de evoluția lui Francesco Bagnaia de la Moto2.

 

 

Moto2

Rezultatele înregistrate la Moto2 în calificări s-au inversat în cursă, victoria revenind lui Francesco Bagnaia, italianul de la SKY Team VR46 înregistrând primul succes la clasă, după ce a trebuit să reziste în ultimele tururi atacurilor lui Lorenzo Baldassarri. Deși piloți la echipe diferite, Balda concurând pentru Pons, putem spune că victoria clasei intermediare a devenit o afacere a academiei VR46, după ce Alex Marquez a avut o problemă tehnică minoră, frâna spate blocată, fapt care l-a scos din lupta pentru victorie. Spaniolul a rezistat pe final în fața lui Mattia Pasini.

Pentru KTM, debutul cursei putea fi un dezastru, Oliveira a trebuit să se înscrie pe o trasă mai largă pentru a evita acroșarea piloților din față, Binder fiind și el în grupul fruntaș care a abordat strâns primul viraj.  Cei doi au terminat pe locurile 5 și 6.

Dintre debutanții veniți de la Moto3 a punctat doar Joan Mir, locul 11, în timp ce Romano Fenati nu a mai putut confirma forma din antrenamente și calificări.

 

MotoGP

Puțin după căderea serii, la Doha s-a dat și startul în cea mai așteptată cursă a zilei, cea a clasei MotoGP, unde francezul Johann Zarco a plecat din pole position, urmat de Marc Marquez și Danilo Petrucci, cel din urmă putând fi numit pilotul senzație al antrenamentelor și calificărilor, atâta timp cât de la Zarco se cam așteptau performanțe inedite.

Cursa a avut un start curat, cu Zarco scăpat în lider după primul viraj, în spatele său podiumul fiind disputat în prima parte a cursei de Marquez, Valentino Rossi, Dani Pedrosa și Petrucci, luptă în care a intrat și, surprinzător, a rezistat până la final și Cal Crutchlow.

Pneul soft spate pe care s-a bazat Johann Zarco nu a ținut în ultima parte a întrecerii, acesta pierzând poziții după o primă depășire făcută de Marc Marquez, cu Andrea Dovizioso următorul la atac.

Ultimul tur ne-a ținut în suspans, fiind martori ai unui duel la limită, dar sportiv, între Marquez și Dovizioso, însă așa cum ne-a mai arătat în cel puțin 2 curse în 2017, Dovi i-a dat lovitura finală lui Marquez pe ultimul viraj, ca mai apoi accelerația superioară a Ducati-ului față de Honda să facă diferența.

Așteptările înaintea cursei au fost să vedem motocicletele Honda ceva mai departe de podium, acolo unde Yamaha trebuia să aibă mai mult decât un reprezentat. Necunoscuta a fost Ducati, despre care știam că are un model GP18 rapid, cu performanțe ameliorate față de varianta anterioară, însă din tabăra Yamaha doar Rossi s-a ridicat la înălțime și a urcat pe ultima treaptă a podiumului după un duel spectaculos cu Crutchlow, dar mai ales cu Petrucci, care a pierdut din nou o ocazie de a fructifica o clasare excelentă, având aceeași specificație de motocicletă cu Dovizioso.

Pe final de cursă, Vinales a mai avansat în clasament, după ce la un moment dat a fost pe locurile 11-12, terminând cursa pe 6, în fața lui unui Pedrosa dezamăgitor și lui Zarco.

Franco Morbidelli a fost cel mai bun pilot debutant, terminând pe locul 12, al doilea debutant care a impresionat fiind Hafizh Syahrin, aflat toată cursa în luptă pentru un punct cu Tito Rabat și mai apoi cu Alvaro Bautista.

Punctul l-a obținut la ieșirea din ultimul tur, iar după trecerea liniei de sosire a mai mai primit bonus un punct, în urma abandonurilor lui Alex Rins și Jorge Lorenzo. De la ultimul se așteptau alte performanțe în debutul sezonului.

O altă dezamăgire a primului weekend de curse a fost echipa KTM, care nu a strâns nici un punct, Pol Espargaro abandonând în urma unor probleme de ordin medical – reminescențe într-o accidentare suferită în testele de la Buriram – iar Smith nu a fost în nici un moment aproape de locul 15.

Etapa următoare va avea loc în data de 8 aprilie în Argentina pe circuitul Termas de Rio Hondo.

 

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like