Formula 1 Australia: 5 lucruri de urmărit

Primul Mare Premiu al sezonului bate la ușă. După calificările de sâmbătă, iată cinci lucruri de luat în seamă în vederea cursei din Australia.

Hamilton este favorit la victorie

Să spunem că a fost cel mai reușit tur de pole din toate timpurile poate că ar fi exagerat, dar privind lupta din calificări, în freamătul momentului, așa a părut. Lewis Hamilton a venit cu ceva de-a dreptul revoltător când bătălia pentru pole părea una extrem de echilibrată. Așa a și fost în spatele său, însă Hamilton a arătat că atunci când totul se leagă este probabil cel mai rapid pilot din pluton pe un tur de circuit.

Talentul său și viteza arătată sunt incontestabile, iar dacă startul de duminică îi va fi pozitiv, pilotul Mercedes este favoritul cert la victorie. Monopostul pregătit de echipa sa este în continuare cel mai bun în regim de calificări, însă cursa poate întinde numeroase capcane. Hamilton este obișnuit cu ele și le poate gestiona, iar într-o zi bună, britanicul poate învinge pe orice pilot al acestei generații.

Ferrari și Red Bull au arătat de-a lungul weekendului că pot ține mai mult sau mai puțin pasul, însă turul final al lui Hamilton din calificări a ridicat din nou ștacheta. Rămâne de văzut dacă în cursă povestea va fi diferită.

Cei penalizați vor avansa

Este cumva nefiresc să avem parte de penalizări pe grila de start încă din debutul sezonului. De regulă, ele se datorează problemelor de fiabilitate ale mașinilor, însă la Melbourne doi piloți așteptați să se lupte pentru podium vor pleca cu un deficit cauzat de alte incidente.

Daniel Ricciardo va porni în cursa „de casă” al 8-lea după ce a primit trei poziții de penalizare datorită nerespectării limitei de viteză pe durata steagurilor roșii în antrenamente. Australianul este, firesc, dezamăgit, dar trebuie să lase în urmă zilele de vineri și sâmbătă și să se concentreze pe cursă. Pilotul Red Bull a uimit sezonul trecut cu unele depășiri de excepție și va trebui să fie agresiv în debutul Marelui Premiu pentru a încerca să țină pasul cu mașinile echipelor din frunte. Spectacolul pare garantat.

În cazul lui Valtteri Bottas, o greșeală costisitoare a dus la accidentul care i-a forțat pe cei de la Mercedes să-i schimbe cutia de viteze. Finlandezul va pleca de pe un îndepărtat loc 15 în cursa de duminică. O primă parte palpitantă de Mare Premiu ar putea să-i ofere finlandezului șansa de a se „distra” cu echipele mai lente, însă partea secundă a sa l-ar putea găsi singur pe circuit – departe de cei din față, dar și de urmăritori.

Va fi cu adevărat un pluton rupt în două?

Așa se pare. Ne-am obișnuit deja ca echipele fruntașe să se desprindă semnificativ de cele de după locul trei. În ultimele două sezoane, locul patru din clasamentul constructorilor a obținut aproximativ jumătate din punctele locului trei, iar pe circuit această diferență a fost la fel de sesizabilă.

Calificările din Australia au arătat că diferența s-a păstrat, dacă nu cumva a devenit mai importantă. Astfel, cursa de duminică ar putea fi una cu două fire narative. Lupta din frunte se va da între Mercedes, Ferrari și Red Bull, în timp ce în spate numeroase echipe s-ar putea bate pentru restul punctelor puse în joc. Ambele lupte ar putea fi la fel de interesante de urmărit.

Haas și Renault conduc în „cealaltă cursă”

Încă de vineri, Haas a arătat ca o echipă care în acest an ar putea să spere la titulatura de best of the rest. Deși diferențele sunt mari față de cei din frunte, ea a reușit prin Kevin Magnussen și Romain Grosjean acapararea locurilor din spatele marilor favoriți în calificări. Renault a fost și ea prezentă cu doi oameni în Q3, ceea ce poate indica faptul că cele două echipe sunt cele care se vor lupta pentru locul patru la constructori în 2018. În cazul lui Haas însă, parcă am mai văzut un început similar de poveste, tot la Melbourne. Nu a continuat la fel de bine, nu-i așa, Romain?

The Haas F1 Car makes a lap at the Melbourne track.

McLaren pare a fi și ea capabilă de clasări constante în Q3, dar în Australia nu a reușit acest lucru cu niciunul din piloți. Cu un șasiu despre care s-a zis în repetate rânduri că este unul foarte bun, McLaren a fost surclasată de ambele echipe care mai folosesc unitatea de putere Renault în acest an. Desigur, colaborarea dintre producători este nouă și ar putea avea nevoie de ceva timp pentru a începe să dea roade. Pentru binele lui Fernando Alonso, mulțumit după calificări, ar fi cazul să o facă.

Patru echipe sunt cu spatele la zid

Între timp, Force India și Williams nu au început sezonul grozav. Celor două echipe le lipsesc zecimi bune pe care vor trebui să le găsească dacă vor să se implice în fiecare weekend în lupta pentru puncte.

Toro Rosso a avut parte de o sesiune ștearsă de calificări, fiind probabil dezamăgirea zilei la Melbourne. Partenerii de motorizare, Honda, par să fi făcut progrese în ce privește fiabilitatea, însă acum ar putea suferi la capitolul putere. În ce privește pe Sauber, echipa poate fi mulțumită că există mașini clasate în spatele celor doi piloți ai săi, dar rămâne de văzut dacă se va întâmpla acest lucru și în cursă.


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

By