WSBK Buriram: Probleme în paradisul verde

Un weekend ce promitea revenirea Kawasaki pe primele două trepte ale podiumului, după sincopa din debutul sezonului, putea să se lase cu surprize din partea Honda și Yamaha, însă în cele din urmă Rea și Davies și-au împărțit victoriile, nu însă fără bătăi de cap.

Înaintea celei de a doua etape din campionatul World Superbike două chestiuni erau discutate de majoritatea celor încă interesați de această competiție: va putea Marco Melandri continua dominația începută în Australia, respectiv când va reveni Jonathan Rea pe prima treaptă a podiumului și în ce manieră se va impune. Chiar dacă Rea a avut un debut de sezon dificil, gumele Pirelli jucând feste modelului Kawasaki ZX-10RR, lucrurile nu arătau îngrijorător pentru verzi, care per ansamblu au punctat consistent cu ambii piloți, Tom Sykes fiind protagonist în cursele australiene.

Etapa din Thailanda însă a tulburat puțin apele celor de la Kawasaki, care au trebuit să lupte pentru un rezultat mare doar cu Jonathan Rea, Sykes pierzând repede contactul cu plutonul fruntaș în prima manșă de pe Buriram. După un început de cursă în care Leon Camier trecut la Red Bull Honda a părut că poate face marea surpriză, o primă victorie după ultimul succes înregistrat de regretatul Nicky Hayden pe vechiul model CBR1000RR, sorții s-au arătat favorabili celor de la Ducati, cu Xavi Fores de la Barni Racing peste Chaz Davies. În tot acest timp, dublul câștigător din Australia aproape că nu s-a văzut în cursă, iar ceva mai târziu s-a aflat că evoluția ștearsă din ambele manșe s-au datorat unor probleme de sănătate.

Victoria i-a revenit lui Jonathan Rea pentru care Fores a fost o pradă ușoară pe finalul cursei și Chaz Davies, nevoit să puncteze solid după greșeala din cea de a doua cursă australiană. Pentru Honda se întrezărește o creștere de formă după dezastruosul 2017, nou venitul Camier reușind un meritoriu loc 4.

Cursa a doua de la Buriram a debutat sub semnul unei eventuale duble Pata Yamaha, ambii piloți Lowes și van der Mark luptându-se pentru victorie în prima parte a manșei.

Ritmul lor s-a dovedit a fi unul fals, fiind prinși și depășiți de Chaz Davies, care a trecut primul linia de sosire. Jonathan Rea a avut o evoluție spectaculoasă, de câteva ori dincolo de limită, însă nu a putut emite pretenții pentru un loc pe podium, terminând la aproape 3 secunde de Alex Lowes. Xavi Fores și-a continuat forma deosebită și a adus Ducati-ul pregătit de echipa Barni pe locul 5 în fața lui Leon Camier și a lui Marco Melandri.

Din păcate, cu 4 tururi înainte de final am asistat la un incident ce i-a avut protagoniști pe Eugene Laverty și Jordi Torres, irlandezul fiind transportat la spital după ce medicii au constatat o ruptură de pelvis.

Clasamentul general în acest moment este condus de Rea cu 67 de puncte, urmat de Melandri cu 60 și Fores cu 57.

Supersport

Cursele clasei de 600cc au fost întotdeauna mai disputate decât cele de la clasa mare și chiar decât cele de Stock1000, etapa thailandeză nefăcând rabat de la această regulă.

Duelul fratricid dintre Lucas Mahias și Federico Caricasulo de la GRT Yamaha a fost dejucat de Randy Krummenacher, tot pe o Yamaha R6 pregătită de echipa Bardahl Evan Bros, diferența față de Mahias fiind la final de doar 0.048 secunde. După Caricasulo s-a clasat nou venitul din acest sezon Sandro Cortese pe o altă Yamaha pregătită de această dată de Kallio Racing, după german clasându-se localnicul Thitipong Warokorn și australianul Anthony West.

Absența weekend-ului de la Buriram a fost cea a turcului Kenan Sofuoglu, accidentat în Australia, veștile despre refacerea sa cât mai rapidă nefiind tocmai îmbucurătoare. Există și posibilitatea ca Sofuoglu să își anunțe în curând retragerea din lumea curselor.

După cea de a doua etapă, clasamentul general îl are pe prima poziție pe Randy Krummenacher cu 45 de puncte, urmat de Lucas Mahias, la egalitate de puncte (29) cu Federico Caricasulo. Etapa următoare va avea loc în data de 13-15 aprilie, în Spania, pe circuitul Motorland Aragon, prilej cu care ne vom reîntâlni cu clasele Stock1000 și Supersport300, acolo unde concurează câștigătoarea etapei din Portugalia, Estoril, Ana Carrasco și conaționala venită din motomondial, Maria Herrera.

 

 


Conținutul website-ului www.pitstops.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea pe alte siteuri conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea PitStops. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa contact@pitstops.ro.
Share-uirea pe social media (Facebook, Twitter, LinkedIn) în grupuri, pe contul personal sau pe pagini este acceptata si nu este nevoie de un acord prealabil.

You may also like

By