Formula 1 – Renault și RedBull cer stoparea dezvoltării motoarelor până în 2020

Formula 1 – Renault și RedBull cer stoparea dezvoltării motoarelor până în 2020

ECHIPA RENAULT A FĂCUT PUBLICĂ O CERERE LA CARE PUȚINI SE AȘTEPTAU DIN PARTEA ORICĂREI FORMAȚII DIN MARELE CIRC. ACEȘTIA AU CERUT STOPAREA DEZVOLTĂRII DE MOTORIZĂRI PÂNĂ ÎN 2020, PENTRU A ÎNLĂTURA ORICE AVANTAJE NEMERITATE PENTRU VIITOARELE GENERAȚII DE ECHIPE ȘI PILOȚI.

Actuala generație de motoare de Formula 1 trebuie schimbată în 2021, potrivit regulamentelor FIA. Până acum, federația nu a spus în ce direcție se vor îndrepta motorizările de pe monoposturi, însă producători precum Ferrari, Mercedes sau Renault sunt nerăbdători să înceapă să lucreze la noua generație. În ciuda acestui fapt, cei de la Renault Sport F1 sunt îngrijorați cu privire la viitoarea clasă de motoare.

Directorul echipei, Cyril Abiteboul, a punctat deficiențele pe care actualii developeri de motoare le înfruntă, fapt ce ar face din dezvoltarea unui nou motor o muncă extrem de grea. Abiteboul spune că motoarele ar trebui să rămână așa cum sunt pentru 2019 și 2020, pentru a evita orice probleme.

“Nu am vrea deloc să fim nevoiți să construim două motoare în paralel. În primul rând, înainte să respectăm regulile, trebuie să înțelegem întreaga idee. În al doilea rând, nu este sustenabil să lucrezi la două motoare în același timp, pentru că dacă ar intra cineva nou în competiție, acel cineva ar avea un avantaj pentru că s-ar putea axa pe viitor, nu pe prezent și pe clienți, așa cum am face-o noi” – Cyril Abiteboul, director Renault.

Șeful programului Red Bull Racing, Dr. Helmut Marko, a cărui echipă folosește motorizare sub brandul Renault, este de acord cu șeful producătorului francez.

“Dacă tot ne pregătim pentru noul set de reguli pentru motorizări, care trebuie să apară cât de curând, vrem să oprim complet motoarele la stadiul la care sunt acum” – Dr. Helmut Marko, Red Bull Racing.

Deocamdată, specificațiile motoarelor sunt păstrate în secret de către companii și echipe. Paritatea motoarelor rămâne o chestie de contencios pentru Formula 1, un subiect tabu, unele echipe cerând interzicerea unor setări care oferă putere suplimentară mașinilor, cum este celebrul “party mode” de pe motoarele Mercedes.